Ajatteleeko irtisanoutumisella uhkailevat hoitajat että Suomessa on yllinkyllin 3000 euron kuukausipalkalla leppoisia toimistoduuneja?
Ja sellaisia vielä, joihin ei vaadita mitään aiempaa kokemusta saati koulutusta.
Kommentit (4871)
Vierailija kirjoitti:
Hoitajat eivät saa opiskella työttömyyskorvauksella. Joku kirjoitti täällä, että hänen hoitaja tytär oli päässyt kouluun mikä alkaa kesällä, toivottavasti on opintotukea jäljellä, tosi köyhää muuten opiskella 0 eurolla.
Niin, ensinnäkin jos hakee kouluun ilman työkkärin lupaa niin tulee 3 kuukauden karenssi.
Hoitajat eivät ole ottaneet työkkärin säännöistä yhtään selvää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajat eivät saa opiskella työttömyyskorvauksella. Joku kirjoitti täällä, että hänen hoitaja tytär oli päässyt kouluun mikä alkaa kesällä, toivottavasti on opintotukea jäljellä, tosi köyhää muuten opiskella 0 eurolla.
Monet hoitajat opiskelee työnohessa. Tekevät keikkaa sen verran että saavat elämisen maksetuksi.
Hyvä koska työttömyystukea he eivät saa ollenkaan, kun opiskelevat.
Toivottavasti ei ole isoa asuntolainaa
Vierailija kirjoitti:
Joku aiemmin ketjussa haaveili kokoonpanotöistä. Aika vähän niitä Suomessa on, mutta jonkin verran löytyy
Tässä on palkkatilastoa:
Pihla Ikkunat Oy Tehdastyöntekijä 1 palkka noin 1 440 - 1 760 €
Abb Oy Tehdastyöntekijä 1 palkka noin 2 700 - 3 300 €
Sim Finland Oy Tehdastyöntekijä 1 palkka noin 1 980 - 2 420 €
Tikkurila Oyj Tehdastyöntekijä 1 palkkanoin 4 212 - 5 148 €
Outokummun Metalli Tehdastyöntekijä 1 palkkan oin 3 870 - 4 730 €
Abloy Oy Tehdastyöntekijä 1 palkkanoin 2 160 - 2 640 €
Vieläkö kiinnostaa lähteä leppoisia ikkunankarmeja kasaamaan? Lähteenä on palkkavertailu.com.
Näissä töissä ei myöskään voi selailla nettiä työajalla tai rupatella mukavia työkavereiden kanssa kun työt odottaa vaan ainoastaan lakisääteiset tauot eli ruoka- ja kahvitauot. Ja jos mennään esim.palvelualalle on ihan tyypillistä, että ruokataukoa ei aina ehdi pitää tai pitää syödä työn ohella eli käy aina kun pari minuuttia aikaa syömässä ja sitten menet takaisin palvelemaan asiakkaita ja taas syömään kylmää ruokaa. Asiakkaat on ilkeitä ja johto vaatii aina enemmän ja enemmän.
Olin sairaalahoidossa vatsaleikkauksen takia ja kateellisena katselin miten leppoisaa työ osastolla oli. Vieressäni oleva mummu odotteli vesilasillista 2h, lopulta nousin itse antamaan hänelle vettä. Kävelin käytänössä niin kolme hoitajaa istuskeli kopissa ja juttelivat omia asioitaan keskenään.
Itse olen palvelualalla ja toiminut 15henkilön esihenkilönä alle 3000e palkalla. Työ on raskasta, nopeatempoista, vapaa-ajalla tulee puheluita koko ajan, ylitöitä paljon (kun tuuraat itse äkilliset poissaolot, joita kukaan muu ei halua tehdä), lomat pidät pätkissä ja niistäkin saat vit***lua osaksesi, kaikki mitä teet on väärin jne. Ja kaikki tämä palkitaan 2900e palkalla.
Olen AMK-tradenomi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet hoitajat opiskelee työnohessa. Tekevät keikkaa sen verran että saavat elämisen maksetuksi.
Ja sua jotenkin erityisesti huolestuttaa heidän asuntolainansa?
Hoitajien keski-ikäkin alkaa olla jo niin korkea että monet ovat jo sen asuntolainansa maksaneet. He jotka taas ovat sen verran nuoria että ovat vastavalmistuneet alalle eikä heillä edes varsinaisesti ole sitä vakityötä niin usein asuvat edelleen vuokralla. Oman asunnon ehtii hankkia vähän myöhemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ensinnäkin jos hakee kouluun ilman työkkärin lupaa niin tulee 3 kuukauden karenssi.
Tää on selvästi jotain todellusuudesrs vieraantuneen työttömän ulinaa. Miksi h# työohessa opiskeleva hoitaja hakisi lupia työkkäristä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on selvästi jotain todellusuudesrs vieraantuneen työttömän ulinaa. Miksi h# työohessa opiskeleva hoitaja hakisi lupia työkkäristä?
Eli jatkat edelleen hoitotyössä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajien keski-ikäkin alkaa olla jo niin korkea että monet ovat jo sen asuntolainansa maksaneet. He jotka taas ovat sen verran nuoria että ovat vastavalmistuneet alalle eikä heillä edes varsinaisesti ole sitä vakityötä niin usein asuvat edelleen vuokralla. Oman asunnon ehtii hankkia vähän myöhemminkin.
Hoitajia on kyllä kaikenikäisiä ja sairaaloja on Suomessa enemmän kuin 1, josta sulla on kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän työpaikasta, sairaalan osastolta on viimeisen 3 vuoden aikana lähtenyt pois 30 hoitajaa. Suurin osa on vaihtanut alaa, mm rakennusmestariksi , hitsariksi, raksalle, koodariksi, kaupan kassaksi, siivoojaksi, parturi- kampaajaksi. Joko suoraan tai oppisopimuksella tai ihan perinteisesti koulutuksen kautta. Uusia emme ole saaneet, tai lähtevät melkein heti pois. Että kyllä, työtä löytyy muilta aloilta.
Ei pidä paikkaansa, jo pelkät opinnot kestää noissa 3 vuotta ja ensin pitäisi päästä pääsykokeista läpi.
Mutta aika hyvä provo kuitenkin
Provo. Ei ole. Eivät kaikki opiskelevat ole valmistuneet, mutta esim rakennusmestareista on niin kova pula täällä , että opiskeluaikana pääsee jo töihin. Koodarin hommiin kouluttaa työnantaja, Hitsarin koulutus kestää 2 vuotta, kun on jo ammattitutkinto alla. Samoin kampaaja, ja se on sitä oppisopimuskoulutusta. Siivoojaksi ja kaupan kassaksi pääsee ilman koulutusta. Raksallekin pääsee ilman koulutusta, kun vaan osaa hommat, kuten minä. Rakennusmestariksi olen minäkin laittanut paperit vetämään, palkka on 1000 e parempi, kuin hoitajalla.
Kaupan alalle on satoja hakijoita, siivoojaksi voi päästä.
Ai kaupan kassoiksi?????? Salli mun nauraa....
Kauppoihin ei todellakaan vaan mennä töihin ja yleensä vain esimiehillä on täydet 40 tuntia.
Voit saada työtunteja 20 - 30
30 viikkotunnilla saat palkkaa 1300 netto, tuohon sisältyy paljon iltavuoroja ja joka toinen viikonloppu töissä. Kahvitaukoja ei joka kaupassa ehdi pitää. Joissain kaupoissa ollaan yksin työvuorossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku aiemmin ketjussa haaveili kokoonpanotöistä. Aika vähän niitä Suomessa on, mutta jonkin verran löytyy
Tässä on palkkatilastoa:
Vieläkö kiinnostaa lähteä leppoisia ikkunankarmeja kasaamaan? Lähteenä on palkkavertailu.com.
Näissä töissä ei myöskään voi selailla nettiä työajalla tai rupatella mukavia työkavereiden kanssa kun työt odottaa vaan ainoastaan lakisääteiset tauot eli ruoka- ja kahvitauot. Ja jos mennään esim.palvelualalle on ihan tyypillistä, että ruokataukoa ei aina ehdi pitää tai pitää syödä työn ohella eli käy aina kun pari minuuttia aikaa syömässä ja sitten menet takaisin palvelemaan asiakkaita ja taas syömään kylmää ruokaa. Asiakkaat on ilkeitä ja johto vaatii aina enemmän ja enemmän.
Olin sairaalahoidossa vatsaleikkauksen takia ja kateellisena katselin miten leppoisaa työ osastolla oli. Vieressäni oleva mummu odotteli vesilasillista 2h, lopulta nousin itse antamaan hänelle vettä. Kävelin käytänössä niin kolme hoitajaa istuskeli kopissa ja juttelivat omia asioitaan keskenään.
Itse olen palvelualalla ja toiminut 15henkilön esihenkilönä alle 3000e palkalla. Työ on raskasta, nopeatempoista, vapaa-ajalla tulee puheluita koko ajan, ylitöitä paljon (kun tuuraat itse äkilliset poissaolot, joita kukaan muu ei halua tehdä), lomat pidät pätkissä ja niistäkin saat vit***lua osaksesi, kaikki mitä teet on väärin jne. Ja kaikki tämä palkitaan 2900e palkalla.
Olen AMK-tradenomi.
Tehdastyötä tehneenä voin sanoa, että kyllä duunarin hyvä tulotaso tulee sielläkin niistä lisistä. Päivävuoroa tekevillä oli täysin normaali duunarin palkka ja sitten kahta- ja kolmea vuoroa työskennelleet saivat hyvät lisät viikonloppuvuoroista. Yölisä ei mitenkään erikoinen ollut, mutta toki ekstraa sekin. Vastuuta ihan riittävästi, koska ei siellä asiantuntijat tai työnjohto mitään vuorotyötä paina, vaan ongelmanratkaisuun pitää kyetä tarpeen tullen itse, ettei tuotantoa jouduta ajamaan alas. Itse olin hommaan ei valmistuneenakin ylikoulutettu, mutta toisaalta työstä ei ollut vuosien kokemusta. Kokonaistulotaso oli sitä luokkaa, että akateemisena kuukausipalkkalaisena meni eräskin vuosi ennen kuin pääsi edes samaan. Näiden hyväpalkkaisten tehdastöiden määrä on puolittunut viimeisen parin vuosikymmenen aikana.
Suunnittelen tosiaan 25 vuoden tehohoito-osaamiseni siirtämistä Ruotsiin. Tämän ketjun perusteella on typeryyttä jatkaa Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän työpaikasta, sairaalan osastolta on viimeisen 3 vuoden aikana lähtenyt pois 30 hoitajaa. Suurin osa on vaihtanut alaa, mm rakennusmestariksi , hitsariksi, raksalle, koodariksi, kaupan kassaksi, siivoojaksi, parturi- kampaajaksi. Joko suoraan tai oppisopimuksella tai ihan perinteisesti koulutuksen kautta. Uusia emme ole saaneet, tai lähtevät melkein heti pois. Että kyllä, työtä löytyy muilta aloilta.
Ei pidä paikkaansa, jo pelkät opinnot kestää noissa 3 vuotta ja ensin pitäisi päästä pääsykokeista läpi.
Mutta aika hyvä provo kuitenkin
Provo. Ei ole. Eivät kaikki opiskelevat ole valmistuneet, mutta esim rakennusmestareista on niin kova pula täällä , että opiskeluaikana pääsee jo töihin. Koodarin hommiin kouluttaa työnantaja, Hitsarin koulutus kestää 2 vuotta, kun on jo ammattitutkinto alla. Samoin kampaaja, ja se on sitä oppisopimuskoulutusta. Siivoojaksi ja kaupan kassaksi pääsee ilman koulutusta. Raksallekin pääsee ilman koulutusta, kun vaan osaa hommat, kuten minä. Rakennusmestariksi olen minäkin laittanut paperit vetämään, palkka on 1000 e parempi, kuin hoitajalla.
Kaupan alalle on satoja hakijoita, siivoojaksi voi päästä.
Ai kaupan kassoiksi?????? Salli mun nauraa....
Kauppoihin ei todellakaan vaan mennä töihin ja yleensä vain esimiehillä on täydet 40 tuntia.
Voit saada työtunteja 20 - 30
30 viikkotunnilla saat palkkaa 1300 netto, tuohon sisältyy paljon iltavuoroja ja joka toinen viikonloppu töissä. Kahvitaukoja ei joka kaupassa ehdi pitää. Joissain kaupoissa ollaan yksin työvuorossa.
Ja Taloussanomissa luki 2 vuotta sitten ennenkuin korona alkoi, että kaupan alalta irtisanotaan 25000 seuraavan 10 vuoden aikana eli nyt 8 vuotta jäljellä.
mikä on peruspalkka ilman ylityö korvauksia????
Aika moni meistä on tajunnut opiskella, että on mahdollisuus lähteä hoitajan työstä pois. Itse olen laatinut exit-suunnitelman aikapäiviä sitten ja opiskellut lisää. Nämä opinnot mahdollistavat työllistymisen moniin eri paikkoihin ja kaikissa niissä on paljon parempi palkka. Ja kyllä, palkka on suurin syy miksi hoitajan työ lentää roskiin. En jaksa kituuttaa ja laskea jokaista senttiä vuodesta toiseen. Olen hoitaja niin kauan että saan opinnot päätökseen ja luojan kiitos mies tienaa hyvin.
Kaiken päälle tämä paska asenne mikä tälläkin palstalla paistaa. Te ette tiedä hoitajan arjesta yhtään mitään! Tervemenoa vaan opiskelemaan hoitajaksi, opiskelu- ja työpaikkoja riittää. Minä jätän uppoavan laivan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on palkkatilastoa:
Olen AMK-tradenomi.Tehdastyötä tehneenä voin sanoa, että kyllä duunarin hyvä tulotaso tulee sielläkin niistä lisistä. Päivävuoroa tekevillä oli täysin normaali duunarin palkka ja sitten kahta- ja kolmea vuoroa työskennelleet saivat hyvät lisät viikonloppuvuoroista. Yölisä ei mitenkään erikoinen ollut, mutta toki ekstraa sekin. Vastuuta ihan riittävästi, koska ei siellä asiantuntijat tai työnjohto mitään vuorotyötä paina, vaan ongelmanratkaisuun pitää kyetä tarpeen tullen itse, ettei tuotantoa jouduta ajamaan alas. Itse olin hommaan ei valmistuneenakin ylikoulutettu, mutta toisaalta työstä ei ollut vuosien kokemusta. Kokonaistulotaso oli sitä luokkaa, että akateemisena kuukausipalkkalaisena meni eräskin vuosi ennen kuin pääsi edes samaan. Näiden hyväpalkkaisten tehdastöiden määrä on puolittunut viimeisen parin vuosikymmenen aikana.
Tehtaita on loppunut kauheat määrät. Moni eläkeläinen on tehnyt työuransa tehtaassa ja heillä on nyt hyvä eläke. Muuttotappiokaupungeissa he pyörittävät kaupan alaa ja palvelualaa.
Nuoremmat tekevät työkokeilua ja palkkatukityötä.
Kun saa palkkatukityön niin ei uskalla tuhlata, koska kun työ päättyy joutuu ansiosidonnaista odottamaan 2 kuukautta eli 7 kuukauden työrupeamasta on säästettävä 2 kuukauden vuokra rahat ja ruokarahat.
Lisäksi rahaa on säästettävä jos tippuu työmarkkinatuelle, koska se ei riitä edes ruokaa eikä kaikki saa asumistukia tai toimeentulotukea esim. jos pienipalkkainen puoliso.
Itse olen tottunut siihen, että en käy parturissa, puoliso leikkaa hiukseni, marketista ostetiin Fiskarsin parturisakset noin 20 euroa. En osta meikkejä, vaatteita ostan kirpputorilta.
Vierailija kirjoitti:
mikä on peruspalkka ilman ylityö korvauksia????
Tehtäväkohtainen palkka n..2500€
sh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on palkkatilastoa:
Olen AMK-tradenomi.Tehdastyötä tehneenä voin sanoa, että kyllä duunarin hyvä tulotaso tulee sielläkin niistä lisistä. Päivävuoroa tekevillä oli täysin normaali duunarin palkka ja sitten kahta- ja kolmea vuoroa työskennelleet saivat hyvät lisät viikonloppuvuoroista. Yölisä ei mitenkään erikoinen ollut, mutta toki ekstraa sekin. Vastuuta ihan riittävästi, koska ei siellä asiantuntijat tai työnjohto mitään vuorotyötä paina, vaan ongelmanratkaisuun pitää kyetä tarpeen tullen itse, ettei tuotantoa jouduta ajamaan alas. Itse olin hommaan ei valmistuneenakin ylikoulutettu, mutta toisaalta työstä ei ollut vuosien kokemusta. Kokonaistulotaso oli sitä luokkaa, että akateemisena kuukausipalkkalaisena meni eräskin vuosi ennen kuin pääsi edes samaan. Näiden hyväpalkkaisten tehdastöiden määrä on puolittunut viimeisen parin vuosikymmenen aikana.
Tehtaita on loppunut kauheat määrät. Moni eläkeläinen on tehnyt työuransa tehtaassa ja heillä on nyt hyvä eläke. Muuttotappiokaupungeissa he pyörittävät kaupan alaa ja palvelualaa.
Nuoremmat tekevät työkokeilua ja palkkatukityötä.
Kun saa palkkatukityön niin ei uskalla tuhlata, koska kun työ päättyy joutuu ansiosidonnaista odottamaan 2 kuukautta eli 7 kuukauden työrupeamasta on säästettävä 2 kuukauden vuokra rahat ja ruokarahat.
Lisäksi rahaa on säästettävä jos tippuu työmarkkinatuelle, koska se ei riitä edes ruokaa eikä kaikki saa asumistukia tai toimeentulotukea esim. jos pienipalkkainen puoliso.Itse olen tottunut siihen, että en käy parturissa, puoliso leikkaa hiukseni, marketista ostetiin Fiskarsin parturisakset noin 20 euroa. En osta meikkejä, vaatteita ostan kirpputorilta.
Jos on pitkät hiukset niin kannattaa pyytää vaikka ystävää tasoittamaan latvat, säästää parturimaksut.
Meillä tyttäreni värjäilee kaupan väreillä serkkujensa hiuksia ja serkut hänen. He myös leikkaavat toinen toistensa hiukset.
Kun olin työkokeilussa sairaalassa sihteeri sanoi, että värjäys ja leikkaus oli maksanut 130 euroa, täysin älytön summa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajien keski-ikäkin alkaa olla jo niin korkea että monet ovat jo sen asuntolainansa maksaneet. He jotka taas ovat sen verran nuoria että ovat vastavalmistuneet alalle eikä heillä edes varsinaisesti ole sitä vakityötä niin usein asuvat edelleen vuokralla. Oman asunnon ehtii hankkia vähän myöhemminkin.Hoitajia on kyllä kaikenikäisiä ja sairaaloja on Suomessa enemmän kuin 1, josta sulla on kokemusta.
Sähän sen tiedät? Ennustajan lahjasi on myös hiukan huonot. Jo opiskelu ajalta kertyy kokemusta enemmästä kuin yhdestä sairaalasta. Joten se siitä todellisuudessa rajusta. Ei sulla taida olla kokemusta edes siitä ekasta työpaikasta saati sitten hoitoalalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jatkat edelleen hoitotyössä
Sen verran kun on tarpeen. Katsotaan nyt voin kyllä vielä palata alalle kokonaankin... Jos en sitten jää eläkkeelle ennen kuin asiat hoitoalalla muuttuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajien keski-ikäkin alkaa olla jo niin korkea että monet ovat jo sen asuntolainansa maksaneet. He jotka taas ovat sen verran nuoria että ovat vastavalmistuneet alalle eikä heillä edes varsinaisesti ole sitä vakityötä niin usein asuvat edelleen vuokralla. Oman asunnon ehtii hankkia vähän myöhemminkin.Hoitajia on kyllä kaikenikäisiä ja sairaaloja on Suomessa enemmän kuin 1, josta sulla on kokemusta.
Sähän sen tiedät? Ennustajan lahjasi on myös hiukan huonot. Jo opiskelu ajalta kertyy kokemusta enemmästä kuin yhdestä sairaalasta. Joten se siitä todellisuudessa rajusta. Ei sulla taida olla kokemusta edes siitä ekasta työpaikasta saati sitten hoitoalalta.
Kyllä on, en ole 20 - vuotias enää. Siksi sitä kokemusta onkin ja itsellä tuttuja sairaanhoitajia esim. yksi jolla miehensä kanssa omakotitalo, heillä on molemmilla uudet autot, 2 mökkiä, toinen kyllä halpa, maksanut vain 30 000 sekä sijoitusasuntoja, ovat alle 40 - vuotiaita.