Ikää 48 ja selkeitä muistiongelmia
Hirvittää! Huomaan viikottain, joskus päivittäin keskusteluissa, että olen kertakaikkisesti hukannut muistoni. En muista tapahtumia, matkoja tai ihmisiä. Työmuisti prakaa, mutta se on ollut aina reikäinen. Tämä menneisyyden aukottuminen saa aikaan kylmiä väreitä. Onko huolestuneita kohtalotovereita?
Kommentit (9)
Ota B- vitamiinikuuri. Tarkistuta verikokeet. Muistitutkimuksiin jos aihetta, että saat ajoissa lääkityksen.
Vierailija kirjoitti:
Oletko nainen? Kyse voi olla vaihdevuosioireista.
Olen. Olisiko noin? Palautuuko muisti, vai alkaako tästä jatkumo vanhuuden dementian kautta hautaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen. Olisiko noin? Palautuuko muisti, vai alkaako tästä jatkumo vanhuuden dementian kautta hautaan?
Käsittääkseni kyllä, ja hormonihoidosta pitäisi olla apua. Olen itse vähän vanhempi mutta minulla ei ole vastaavia oireita eikä siis omakohtaista kokemusta. Mutta lääkäriltä/gynekologilta saat avun.
Stressikin voi aiheuttaa että unohtaa.Enkä yhtään ihmettelisi vaikka olisi näin. Tämä aika tekee kaikista sairaita.
Epilepsiatyyppiset poissaolokohtaukset voivat olla huomaamattomia mutta pätkiä muistia.
Neurologin puheille vaan!
Stressi vaikuttaa oikeasti todella paljon, jos se on riittävän kova. Mulla on kavereita, joilla on saattanut tämän vuoksi kadota kokonaisen vuodenkin muistikuvat - koko aika on vain harmaata puuroa, yhteensulautunut fiilismöykky ilman selkeitä yksittäisiä muistikuvahetkiä.
Hoitakaa stressinne kuntoon, rakkaat ihmiset, se on vaarallinen tekijä pidemmän päälle.
Vaihdevuodet todella vaikuttaa muistiin ja kognitiivisiin kykyihin, kuten keskittyminen ja tarkkaavaisuus. Hormonikorvaushoito auttaa noihin ongelmiin, on omaa kokemusta.