Missä iässä erektio alkaa heiketä?
Voiko jo viisikymppisellä olla haasteita saada erektio?
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä lasketaan "ongelmaksi" tai "häiriöksi?" Väitän ettei kellään 35+ homma toimi niin kuin parikymppisenä.
En osaa naisena sanoa toimiiko samoin kuin parikymppisenä, mutta ainakin omalla miehellä oli joskus suhteemme alussa tuonikäisenä suorituspaineita, nyt ei enää ole koskaan erektiovaikeuksia. Ikää 55.
Suorituspaineita nyt voi olla minkä ikäisellä tahansa. Oikeastaan varmaan parempi kysymys olis miks seksi ylipäänsä nähdään jonain suorituksena.
Ei täss nyt viel mittää onkelmaa ol.Vanhaäijä vaikk mää jo olenki.
Riippuu naisesta. 20-30 vuotiaan kauniin naisen kanssa on kova kuin kivi, vanhemman ei.
Missä iässä erektio alkaa heiketä?/quote kirjoitti:
Kyllähän se siinä 24v korvilla miehillä alkaa, hieman riippuen elintavoista.
Urologi sanoi suoraan, että jos pitää itsestään huolta ja urheilee aktiivisesti erektio toimii iästä riippumatta. Jos katselet keski-ikäisiä vaikka uimahallissa niin varmasti erektio-ongelmia on paljon. Jos kaikki on kunnossa ja kunto hyvä niin ei mikään estä verenpakkautumista.
Vaihtelee tosi paljon. Olen ollut miehen kanssa, joka oli jo alle 40-vuotiaana käytännössä täysin impotentti ja toisaalta 58-vuotiaan miehen kanssa, jolla seisoi vielä ihan riittävän hyvin ilman lääkkeitä. Sanoisin kuitenkin, että kyllä sen viisikymppisen erektiosta huomasi jo, että se oli vähän "pehmeämpi", ei enää sellainen kova kuin nuoremmilla. Asiansa ajoi kyllä. Ja voi olla, että hänenkin kohdallaan taustasyynä huono yleiskunto.
Kummasta voisi olla kysymys, erektiohäiriöstä tai elintavoista,
kun mies on 65-vuotias,
polttanut vuosikymmeniä,
keskikaljaa juo päivässä 20 purkkia,
on masentunut ja ahdistunut,
ei syö, kuin kerran viikossa.
Alkuaikoina sanoi haluavansa rakastella, mutta ei koskaan sitten lähestynyt. Itse olen niin ujo etten uskalla. Ja jos torjuisi, niin se olisi niin noloa 😭
Olen aika surullinen, koska en tiedä eikö vain kykene vai onko syy siinä ettei tykkää minusta.
Vierailija kirjoitti:
kun mies on 65-vuotias,
polttanut vuosikymmeniä,
Alkuaikoina sanoi haluavansa rakastella, mutta ei koskaan sitten lähestynyt. Itse olen niin ujo etten uskalla. Ja jos torjuisi, niin se olisi niin noloa 😭
Olen aika surullinen, koska en tiedä eikö vain kykene vai onko syy siinä ettei tykkää minusta.
Ootko ihan tosissas? Aika pitkälle on pötkinyt tollasilla elämäntavoilla jos jo 65 on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä lasketaan "ongelmaksi" tai "häiriöksi?" Väitän ettei kellään 35+ homma toimi niin kuin parikymppisenä.
Miten se käytännössä eroaa? Ei seiso niin usein vai ei kestä niin kauaa kuin nuorena?
Eikä niitä tule niin helpolla.
Voi kun testosteronitasoni olisivat tippuneet jo paljon nuorempana.
Muistan vielä sen tuskallisen ajan, kun saatoin saada tahattomia erektioita todella helpolla. Se oli noloa, tuskastuttavaa, stressaavaa ja aiheutti usein hankaliakin tilanteita, kun en päässyt niistä eroon.
Nyt ongelma on pikku hiljaa paranemassa, kun 40+ on jo mittarissa. Tilanne olisi saanut olla tällainen jo parikymppisenä, ja vielä nytkin tulee välillä vähän turhan usein erektioita ja haluja, parikin kertaa viikossa. Ideaali olisi, että haluttaisi ehkä pari kertaa kuussa, jolloin voisi jotakin yrittää viritellä puolison kanssa. Elämä olisi paljon helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Urologi sanoi suoraan, että jos pitää itsestään huolta ja urheilee aktiivisesti erektio toimii iästä riippumatta. Jos katselet keski-ikäisiä vaikka uimahallissa niin varmasti erektio-ongelmia on paljon. Jos kaikki on kunnossa ja kunto hyvä niin ei mikään estä verenpakkautumista.
Siinä onkin vain fysiikka kondiksessa, mutta myös depis ym henkinen stressi vaikuttaa, uskoisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa naisena sanoa toimiiko samoin kuin parikymppisenä, mutta ainakin omalla miehellä oli joskus suhteemme alussa tuonikäisenä suorituspaineita, nyt ei enää ole koskaan erektiovaikeuksia. Ikää 55.
Suorituspaineita nyt voi olla minkä ikäisellä tahansa. Oikeastaan varmaan parempi kysymys olis miks seksi ylipäänsä nähdään jonain suorituksena.
Tietenkin voi. Osa erektiovaikeuksista pohjautuu psyykkisiin syihin, mutta iän myötä voi tulla niitä fyysisiäkin syitä, mutta miehelläni ei ole nykyisin kumpiakaan eli erektiokyvyn lasku ei ole mikään kiveenkirjoitettu asia, vaan yksilöllistä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein eniten miehen erektioon vaikuttaa se, millaiseen naiseen erektio on tarkoitus kohdistaa. Tutkitusti silloin, kun nainen on vähintään 20v nuorempi (ei ole pakko olla aasialainenkaan) ja tällä on kroppa kunnossa (normaalipainoinen/hoikka ja naiselliset muodot, sekä pimpula ei ole revennut kolmesta kohtaa), käytännössä erektio-ongelmia ei tule koskaan.
Sitäkin on ihmetelty, että tutkimuksissa on löydetty kikkelin aukon suulta näköhermojen jäänteitä. Joskus muinoin siellä on ollut pieni silmä. Jos ne hermot edelleen lähettävät signaaleja aivoihin, niin on selitettävissä, miksi kikkeli ei seiso tai lerpahtaa välittömästi, kun sen kääntää jotain vanhaa velttoa koppeloa päin.
Jotain runoilija sukua kenties?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kun mies on 65-vuotias,
polttanut vuosikymmeniä,
Olen aika surullinen, koska en tiedä eikö vain kykene vai onko syy siinä ettei tykkää minusta.Ootko ihan tosissas? Aika pitkälle on pötkinyt tollasilla elämäntavoilla jos jo 65 on
Hän on hyvin erikoinen persoona. Siksi onkin niin kurjaa, kun ei ole läheisyyttä. Uskotko, että tykkää, vaikka ei sitä fyysisesti osoita ?
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein eniten miehen erektioon vaikuttaa se, millaiseen naiseen erektio on tarkoitus kohdistaa. Tutkitusti silloin, kun nainen on vähintään 20v nuorempi (ei ole pakko olla aasialainenkaan) ja tällä on kroppa kunnossa (normaalipainoinen/hoikka ja naiselliset muodot, sekä pimpula ei ole revennut kolmesta kohtaa), käytännössä erektio-ongelmia ei tule koskaan.
Sitäkin on ihmetelty, että tutkimuksissa on löydetty kikkelin aukon suulta näköhermojen jäänteitä. Joskus muinoin siellä on ollut pieni silmä. Jos ne hermot edelleen lähettävät signaaleja aivoihin, niin on selitettävissä, miksi kikkeli ei seiso tai lerpahtaa välittömästi, kun sen kääntää jotain vanhaa velttoa koppeloa päin.
Höpöhöpö, minä olen vanha veltto koppelo yli 70 v ja tuo ukko kun tuolta pihatöistä hippasee tupaan, niin syödään ja sitten naidaan. Onneksi sen mul....kku on näkövammainen.
Hänkin on yli 70, eikä ole velttoa vielä nähtykään.(paitsi minut)😅
Yli 50 v tätä on riittänyt.
T.mummeli
Jos seksiä on säännöllisesti niin kyllähän vanhat ukotkin pystyy siihen.
Se on kuitenkin eri asia kuin erektion heikkeneminen, joka alkaa jo hyvin nuorena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö, minä olen vanha veltto koppelo yli 70 v ja tuo ukko kun tuolta pihatöistä hippasee tupaan, niin syödään ja sitten naidaan. Onneksi sen mul....&#kku on näkövammainen.
T.mummeli
Sillä on geokätkössä monta laatikollista sinisiä pillereitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei urheilu ja hyvä kunto poista kolesterolia tai tupakoinnin vaikutuksia, jos noita on tullut harrasteltua. Mutta minäkin luin urologin haastattelun, missä hän kertoi tapaavansa jopa 80v. joilla ei ole erektion kanssa ongelmia. Kaikilla ei ole sairauksien suhteen niin hyvää tuuria, että erektiokyky säilyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö, minä olen vanha veltto koppelo yli 70 v ja tuo ukko kun tuolta pihatöistä hippasee tupaan, niin syödään ja sitten naidaan. Onneksi sen mul....&#kku on näkövammainen.
T.mummeli
Hah, myös meillä on tuollainen näkövammainen peenis.
Vierailija kirjoitti:
Jos seksiä on säännöllisesti niin kyllähän vanhat ukotkin pystyy siihen.
Se on kuitenkin eri asia kuin erektion heikkeneminen, joka alkaa jo hyvin nuorena.
En tiedä missä se on sanottu että jokaisen miehen erektio automaattisesti iän myötä selvästi heikkenisi. Mutta tosiaan länsimaisilla elämäntavoilla suonien tukkeutuminen alkaa jo ylensä nuorena, jopa lapsesta lähtien ja siitä suora seuraus on erektion heikkeneminen.