Suomalaiset, maailman onnellisin kansa!
Rikas ja onneton vai köyhä ja onnellinen? Niinpä. Paras pysyä köyhänä?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan huonosti asiat ovat muualla, jos Suomi on oikeasti onnellisin maa kaiken tämän kurjuuden ja masentuneisuuden keskellä?
Jos katselee videoita vaikka afrikasta niin siellä ihmiset vaikuttavat onnellisilta ja ne hymyilee paljon joten onko siellä ihmiset onnellisempia kuin pohjoismaissa?
Sama jossain italiassa tai kreikassa ihmiset vaikuttavat onnellisilta.
Feikkaako ne onnellisuutensa?En nyt sanoisi, että muut teeskentelevät olevansa onnellisia. Ihmetyttää vain, miksi Suomi on onnellisin maa. Täällä tykätään valittaa vähän kaikesta.
Ehkä yksi syy valittamiselle on se että täällä on hyvin selkeä jako köyhiin perheisiin ja rikkaisiin perheisiin? Täällä monet kotitaloudet elää 1000e/kk tuloilla ja monet kotitaloudet 6000e/kk tuloilla.
Tuskin ihmiset valittavat valittamisen ilosta vaan eiköhän oikeasti asiat ole vinksallaan kun niin monet valittavat täällä.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on yksi rupula.
Eräs länsimaiden surkeimpia maita.
Huonot palkat
Kova verotus
Heikko ostovoima
Kalliit hinnat
Moninkertainen verotus
Sairas byrokratia
Kylmä ilmasto
Pitkä talvi
Huono ilmapiiri
Korkeat sosiaalituet
Jyrkkä kielto rasismin, syrjinnän ja vihapuheen suhteen
Lyhyet tuomiot rikoksista
Paljon paapovia syväkkejä
Siis muualta tulleiden paratiisi
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä ihmetellyt tätä onnellisin kansa valintaa. Kuinka huonosti sitten muilla menee jos me jöröt härmäläiset ollaan maailman onnellisempia ...ja samaan aikaan taustalla esitetään mainosta mielenterveyspalvelujenn kovasta kasvusta ja avuntarpeesta.
Sen täytyy olla jotain julmaa pilaa että suomalaisia väitetään maailman onnellisimmaksi kansaksi.
Vierailija kirjoitti:
Onnellisin kansa
(johtaa itsemurhatilastoja)
Eipä johda enää. Tuo on vanhentunutta tietoa. kannattaa ottaa asioista selvää, ennen kuin kirjoittaa totena asioita, mitkä ei sitä ole.
Suomi on nykyään Eurooppalaista keskitasoa tuossa asiassa ja kärkeä pitää Liettua joka on siinä ihan omaa luokkaansa.
Ja kyllä Suomi on ihana maa asua ja olla. itse ainakin olen onnellinen, että asun Suomessa ja, että nimenomaa Suomi on isänmaani. Olen ylpeä suomalaisuudestani.
Onnellisuus lähtee ihmisestä itsestään, mutta jos koko ajan on naama sitruunalla ja kaikki on aina muiden vika/syy niin onhan se elämä surkeata, vaikka asuisit missa maassa.
Elämässä pitää ottaa vastuu itsestään/onnellisuudestaan, eikä pidä odottaa, että muut tuo sinulle sen onnellisuuden nenän eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä ihmetellyt tätä onnellisin kansa valintaa. Kuinka huonosti sitten muilla menee jos me jöröt härmäläiset ollaan maailman onnellisempia ...ja samaan aikaan taustalla esitetään mainosta mielenterveyspalvelujenn kovasta kasvusta ja avuntarpeesta.
Sen täytyy olla jotain julmaa pilaa että suomalaisia väitetään maailman onnellisimmaksi kansaksi.
Kyllä ainakin täällä meillä päin porukat on tosi onnellisia ja tyytyväisiä elämäänsä. tai sitten en vain jaksa olla sellaisten ihmisten kanssa tekemisissä, jotka ei osaa muuta kuin valittaa ja vinkua, miten huonosti muka kaikki on. Suomessa on asiat hyvin ja täällä on oikeasti hyvä elää.
Syksyllä sairastuin vakavasti (aivoverenvuotoon) ja se hoito mitä sain oli ykkäsluokkaa. Samoin kaikki tutkimukset mitä tehtiin . Kiitän jokaisesta aamusta, kun saan herätä ja elää täällä Suomessa, missä ihmisestä pidetään todella hyvää huolta. Eipä harmita maksaa veroja, kun niillä tuollaista vastinetta saa, tietenkin pitää vielä huomioida ihmainen koulutus jne.
Kyllä suomi on hyvä maa ja joka ei täällä ole onnellinen, ei osaisi olla sitä missään.
Valittaminen kun on niin helppoa, eikä itse tarvitse ottaa vastuuta mistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan huonosti asiat ovat muualla, jos Suomi on oikeasti onnellisin maa kaiken tämän kurjuuden ja masentuneisuuden keskellä?
Jos katselee videoita vaikka afrikasta niin siellä ihmiset vaikuttavat onnellisilta ja ne hymyilee paljon joten onko siellä ihmiset onnellisempia kuin pohjoismaissa?
Sama jossain italiassa tai kreikassa ihmiset vaikuttavat onnellisilta.
Feikkaako ne onnellisuutensa?En nyt sanoisi, että muut teeskentelevät olevansa onnellisia. Ihmetyttää vain, miksi Suomi on onnellisin maa. Täällä tykätään valittaa vähän kaikesta.
Ei se hymyileminen ole tae onnellisuudesta. Kyllä suomalaisetkin jaksaa kesällä varmaan hymyillä enemmän, kun aurinko paistaa ja linnut laulaa ja elä on huoleton.
Mutta ainakin itse olen ihan yhtä onnellinen vaikka en koko ajan hymyilekkään. Esim nyt olen todella onnellinen , kun ulkona on kaunis kevätpäivä ja kohta lähden ulos pihahommiin, mutta en minä silti ole koko ajan suu korvissa.
Afrikkalainen luonteenlaatu saattaa olla huoleton, mutta se ei takaa onnellista elämää, kun huomenna onkin vesi loppu, kun joku ei ole vaivautunut sulkemaan vesihanaa tai kaivo on jäänyt juotamatta ja vesi pilalla.
Ah, niin ihanaa ja huoletonta!
En nyt sanoisi, että muut teeskentelevät olevansa onnellisia. Ihmetyttää vain, miksi Suomi on onnellisin maa. Täällä tykätään valittaa vähän kaikesta.