Voisitko asua talossa jossa mies on aiemmin asunut toisen naisen kanssa?
Onko tässä mielestäsi ongelmaa jos mies on asunut talossa toisen naisen kanssa ja käytännössä kaikki kodin tavarat on entisen vaimon hankkimia.
Kommentit (33)
mulla ei ole itsellä kuin tuulen huuhtoma perce
t. ap
Olen melko varma että asunnossani on ennen asunut joku mies vaimonsa kanssa. En näe tässä ongelmaa.
Kyllä voisin, tämä nyt vaan on nykyaikaa, että parisuhteet eivät ole elämänmittaisia. Toki jos oikeasti siitä tulisi minunkin kotini, enkä vain kävisi kylässä, niin haluaisin, että yhdessä katsottaisiin sisustus. Varmaan haluaisin esim että ostettaisiin uudet petivaatteet ja nåmuutenkin sisustuksen pitäisi olla minun mieleeni. Voisin esim tuoda omasta kodistani asioita sinne.
Sitten jos mies olisi sitä mieltä, että sisustusta ei saa muuttaa ja hän päättää siitä, niin sitten kannattaa harkita koko muuttoasia uudelleen.
Mieti: käytän jopa puolisoni edesmenneen vaimon kumisaappaita ja puutarhatakkia. Eipä ole koskaan käynyt mielessä, että olisi ongelma. Hänen sisustuksensakin täällä on edelleen, emme ole kokeneet tarpeelliseksi muuttaa sellaista, mikä näyttää hyvältä ja toimii.
Vierailija kirjoitti:
mulla ei ole itsellä kuin tuulen huuhtoma perce
t. ap
Lisään vielä. Siksi haluankin että mies hommaa meille uuden asunnon ja sinne kalusteet jotka minä valitsen.
Ei mua haittaisi kunhan olisi viihtyisää, se mieshän siinä on pääasia.
Kyllä voisin ja asunkin. Sillä akalla ei kyllä ollut juuri omia kalusteita, ne oli lähes kaikki miehen hankkimia ja siksi jäivät myös taloon. Oon asunut täällä jo 15 vuotta eikä missään vaiheessa ole ahdistanut, että siellä on joku muu asunut. Kalusteita uusittiin pikkuhiljaa tarpeiden muuttuessa ja tyylin muokkaantuessa yhteiseksi.
Naisille asunto on tärkeämpi kuin mies.
Jos nainen muuttaa taloon, kaikki on hankittava uusiksi. Vähintääkin. Ellei sitten ole tarpeen hankkia kokonaan uutta asuntoa.
Asun samassa kodissa, mutta olen tehnyt / teettänyt rempan.
Asunto oli täynnä tavaraa. Kirjahylly oli seinän pituinen, vaatekaapit täynnä vaatteita, komerot vaikka mitä, keittiössä yli 100 pakasterasiaa.
Oltiin n 10 krt kirppiksellä myymässä, viikottain lähti sekaroskiin soopaa.
2 vuotta meni. Teetettiin pintaremontti, laitettiin lattia kuntoon.
Ex kävi n vuosi sitten. Oli paikkakunnalla käymässä ja toi jonkun miehen armeijan aikaisen muiston. Mies kysyi haluatko kahvia ja kuulemma suu oli auki, kun näki muutoksen.
Oon käyttänyt miehen exältä jääneitä vaatteita että sikäli... Mutta siis yleensähän kodit ovat naisten sisustamia enkä ehkä haluaisi joka käänteessä miettiä että tuo ja tuokin on ollut sen naisen mielen mukainen. Vaikka en ole sisustusintoilija niin voi olla että sisustus menisi osin uusiksi, ainakin persoonallisempien tavaroiden osalta.
Vierailija kirjoitti:
Mieti: käytän jopa puolisoni edesmenneen vaimon kumisaappaita ja puutarhatakkia. Eipä ole koskaan käynyt mielessä, että olisi ongelma. Hänen sisustuksensakin täällä on edelleen, emme ole kokeneet tarpeelliseksi muuttaa sellaista, mikä näyttää hyvältä ja toimii.
Mulla on käytössä miehen eksän tälle neuloma pipo ja eksän talvikengät. Pidän myös täysin normaalina, että miehellä on mm. facessa edelleen tallessa kuvia elämästään eksän kanssa.
No jos ei ihan uutta taloa rakenna, niin yleensä useimmissa taloissa on asunut mies ja nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on käytössä miehen eksän tälle neuloma pipo ja eksän talvikengät. Pidän myös täysin normaalina, että miehellä on mm. facessa edelleen tallessa kuvia elämästään eksän kanssa.
Sama. En myöskään itse ole poistanut somesta yhtäkään kuvaa menneisyydestäni. En tosin ole yhteiskuvien ystävä eikä minulla ole koskaan ollut FB:ssä parisuhdestatusta merkittynä, mutta kyllä minut edellisen seurustelukumppanini kanssa oli tägätty joihinkin juhlakuviin. En ymmärrä, miksi sellaiset edes pitäisi poistaa, mutta niinkin olen kuullut ihmisten joskus toimineen.
Olemme myös tavanneet puolisoni edesmenneen vaimon isää ja sisaruksia. Yhden sukulaisen häihinkin minutkin kutsuttiin mutta en tietenkään osallistunut, kun en edes tuntenut vielä ihmistä.
t. Se, joka käyttää niitä edesmenneen vaimon kumisaappaita
Hyvän kysymyksen teit ja en voisi asua. Olisi yhteisen uuden kodin etsiminen.
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen muuttaa taloon, kaikki on hankittava uusiksi. Vähintääkin. Ellei sitten ole tarpeen hankkia kokonaan uutta asuntoa.
Näinhän siinä kävi. Kaikki kalusteet uusiksi kun lapsen isän uusi kumppani muutti taloon. Paitsi yksi itselleni ostamani Design -valaisin olisi kelvannut. Siitä tuli mielen pahoitus kun vein sen suurikokoisen valaisimen mukanani kun oli löytänyt tilavamman asunnon johon se sopi :D
Asiahan ei mulle muuten kuulu, taikka minua hetkauta, mutta vähän harmillista kun koti on yhä meidän yhteisen lapsen ja jopa matkoilta yhdessä hankkimamme muistot piti hävittää, kuin myös läheisiltä lahjaksi saamamme esineet. Yhtäkään miehen aiempaan elämään kuulunutta esinettä ei saanut jäädä näkyviin, paitsi tietty se kallis valaisin...
En, koska en harrasta kierrätystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän siinä kävi. Kaikki kalusteet uusiksi kun lapsen isän uusi kumppani muutti taloon. Paitsi yksi itselleni ostamani Design -valaisin olisi kelvannut. Siitä tuli mielen pahoitus kun vein sen suurikokoisen valaisimen mukanani kun oli löytänyt tilavamman asunnon johon se sopi :D
Asiahan ei mulle muuten kuulu, taikka minua hetkauta, mutta vähän harmillista kun koti on yhä meidän yhteisen lapsen ja jopa matkoilta yhdessä hankkimamme muistot piti hävittää, kuin myös läheisiltä lahjaksi saamamme esineet. Yhtäkään miehen aiempaan elämään kuulunutta esinettä ei saanut jäädä näkyviin, paitsi tietty se kallis valaisin...
Kertoo paljon ex-miehestäsi.
Höperö, ne on vain tavaroita. Kai se exä on vienyt rakkaimmat roinansa mukanaan. Ja se on sen miehen koti, kai sulla on omakin koti?