Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nasevia vastauksia lapsisuunnitelmista uteleville?

Vierailija
20.04.2022 |

Kaipaisin hyviä vastausvaihtoehtoja ja erilaisia tapoja vastata tilanteisiin, joissa minulta udellaan lapsentekosuunnitelmistani. En aio tehdä lapsia ja toisinaan tämä ei riitä joillekin vastaukseksi ja vaan he jäävät jankkaamaan asiasta, puhuvat myös ikävästi ja vähätellen, kuinka he tietävät paremmin minun myös vielä muuttavan mieltäni tms. Auttakaa, hyviä ideoita kellään?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole kohtua. Loppuu utelu.

Vierailija
22/42 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksi lapsi ja nyt kun hän on parivuotias, on alkanut painostuskampanja toisen hankkimiseen miehen isän taholta.

Olen todennut vain, että toista ei tule. Kun inttäminen siitä, kuinka itsekkäitä ollaan, kun ei hankita lapselle sisarusta on jatkunut, olen todennut napakasti että se on yksityinen ja intiimi asia, enkä keskustele siitä.

Suora puhe yleensä toimii parhaiten, kun muistaa vielä äänensävyssään olla joustamaton jatkamaan keskustelua aiheesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lapsia.

Lopeta jankuttaminen.

En muuta mieltäni.

Ei tarvitse tästä aiheesta puhua enempää, kun et selvästi hyväksy, mitä sanon.

Vierailija
24/42 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maksat kaikki lapsiin liittyvät kulut, niin voin harkita asiaa. Sanoin tuon jutun lapsia käyttävälle sukulaiselleni ja hän ei suostunut vaatimuksiin. Samalla kyseinen sukulainen lopetti asiasta puhumisen ja en ole hänen kanssaan missään tekemisissä tapahtuneen jälkeen.

Vierailija
25/42 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sä voit myös sanoa, että joo on mahdollista, että muutat mielesi myöhemmin, mutta et halua tehdä lapsia ennen kuin oikeasti haluat sitä. Jos sulle tulee vauvakuume sitten, kun on ns. liian myöhäistä (ikä, parisuhteettomuus tms.), niin voit aina selvittää mahdollisuutta toimia sijaisvanhempana, niistä kun on pula.

Nasevat vastaukset ovat oikeasti vähän keskenkasvuisia eivätkä ne todennäköisesti opetella kellekään mitään. Parempi antaa pohdittu, fiksu vastaus, joka osoittaa, että olet harkinnut myös vastapuolen näkökulmia.

Vierailija
26/42 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voi vaan sanoa, että tällaisista yksityisasioista ei yleensä ole tapana puhua vieraiden kanssa.

Vierailija
27/42 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ei kuulu sulle"

"Ootpa sä törkeä, hyi sentään"

Vierailija
28/42 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse miehenä vastaan usein, että ensin pitäisi saada pillua kauniilta nuorelta naiselta. Loppuu ne kyselyt äkkiä. Kyselijät ovat yleensä äärivanhoillisia vanhuksia, joilla seksielämä on jäänyt taakse 20 vuotta sitten. 

Ovat unohtaneet, että lastentekoa varten on ensin harrastettava seksuaalista prosessia. 

M36

Vierailija
29/42 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa purskahtaa kovaan tekoitkuun. Tyrski itkulimaasi kunnolla kyselijän naamalle. Kyllä lopettaa ja varmaan viestittää eteenpäin, ettei kannata kysyä.

Vierailija
30/42 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun anoppi soitteli usein ja kyseli, sanoin aina jonkun näistä:

- Just otiin menossa tekemään, mutta kun ei saa edes lapsentekorauhaa!

- No sängyssä tässä yritetään koko ajan!

- Ollaan koko viikonloppu tehty lasta, mutta mikä on kun ei tule!

Lopetti sitten puhelun aina heti.

Vierailija
31/42 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ole aikeissa hankkia lapsia ja informoin kyllä, jos mieleni joskus muuttuu":

Vierailija
32/42 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pruukannut kysyä että milloin teille tulee alligaattori. Ja sitten kysynyt että ai miksi ette halua alligaattoria? Voihan se mieli vielä muuttua? Ehkä ette vain ole tarpeeksi olleet alligaattorien seurassa? Eikö pikku pikku gator sylissä kuitenkin muuttaisi mieltä? Miten olette punninneet tämän päätöksen, plussat ja miinukset?

Vierailija
33/42 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun anoppi soitteli usein ja kyseli, sanoin aina jonkun näistä:

- Just otiin menossa tekemään, mutta kun ei saa edes lapsentekorauhaa!

- No sängyssä tässä yritetään koko ajan!

- Ollaan koko viikonloppu tehty lasta, mutta mikä on kun ei tule!

Lopetti sitten puhelun aina heti.

En käsitä tätä millään, että miten vanhukset unohtavat sen, että ketun on mentävä koloon tässä asiassa. Heidän maailmankuvassa ilmeisesti haikara tuo lapset?

Vierailija
34/42 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa "se on yksityisasia" on se puoli että ihmiset päättää että et voi saada lapsia ja olet kovin kateuden ja surkeuden samentama, muiden alapuolella oleva puolinaishenkilö.

Jos et halua jonkun ihmisen säälin (jolla korotetaan kuitenkin loppujen lopuksi itseä eikä oikeastaan edes aidosti säälitä) kohteeksi niin kannattaa vaan sanoa että en ole koskaan halunnut lasta enkä pelkää että päätös kaduttaa, koska katuminenkin kuuluu elämään ja siitä varmasti selviää aika nopeasti kun ei ole koskaan tulevaisuuttaan kuvitellut perheelliseksi, niin ne ei-perheelliset koko elämänmittaiset tulevaisuudenhaaveet kyllä muistuttaisivat itsestään aika nopeasti. Jopa ne ihmiset joiden lapsi on kuollut, pärjää, enköhän minäkin jos mieleni muutan enkä mitään voi. Lasta ei voi tehdä siksi että pelkää.

Vierailija
35/42 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheen vierestä, mutta tuli mieleen seurustelustatuksen ainaisesta utelemisesta, että jossain haastattelussa taannoin joltain nuorehkolta mies julkimolta kysyttiin se ainainen, oletko sinkku? Mihin hän vastasi että "EP".

(Niille jotka eivät tunne menneiden vuosikymmenien musiikki tallenne formaatteja, selvennys että "sinkku" single, oli yhden biisin 7 tuumainen vinyylilevy jossa toisella puolella oli joku muu biisi. CD aikana parin-kolmen biisin levy. 

EP taas oli "Extended Play", eli jatkettu single, joka oli 10 tai 12 tuuman vinyyli jossa yhteensä puolen kymmentä biisiä, taikka CD)

Vierailija
36/42 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut että haluan elää omannäköistäni elämää eikä siihen oikein lapset sovi. Tai että en ole koskaan ajatellut että äitiys sopii mulle.

Vierailija
37/42 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinua kiinnostaa minun/meidän seksielämä?

Koska hankit kamelin? Et ole eheä ilman kamelia.

Vierailija
38/42 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aiheutin sukukokouksessa pahennusta kyselemällä takaisin yhtä henkilökohtaisia asioita.

"Mitenkäs Martta sulla varmaan noi vaihdevuodet on alkaneet, pukkaako pahan hajuisia vuotoja?" Mun äiti suuttui mulle ihan hirveästi kun silleen nolasin sukulaistädin, mutta eipä ole tullut kyselyitä sen takia enää. Sanoisin ihan onnistuneeksi suoritukseksi.

Vierailija
39/42 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eno meni naimisiin 4-kymppisenä ja suvun naiset riemastui, että nythän on lapsia tiedossa pikaisesti, kun morsiankin oli jo lähemmäs 40v. Eno tiedotti häissään, että ampuu haikarat. Loppui kaikki lapsivihjailut siihen.

Vierailija
40/42 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä aiheutin sukukokouksessa pahennusta kyselemällä takaisin yhtä henkilökohtaisia asioita.

"Mitenkäs Martta sulla varmaan noi vaihdevuodet on alkaneet, pukkaako pahan hajuisia vuotoja?" Mun äiti suuttui mulle ihan hirveästi kun silleen nolasin sukulaistädin, mutta eipä ole tullut kyselyitä sen takia enää. Sanoisin ihan onnistuneeksi suoritukseksi.

"Vieläkö virtsa karkaa vai saitko loppumaan?"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä