Naapurin räksyttävä koira
Olisipa mukava kuunnella linnunlaulua, mutta naapurin pihalla räksyttää koira. Sietämätön ääni! Kertokaas haukkujan omistajat miten jaksatte kuunnella tuota hermoja kiristävää mekkalaa tunti tolkulla.Kotona kun näytte olevan.
Kommentit (82)
Ei ne omistajatkaan kestä sitä räksyntää. Siksi ne pistää rakit pihalle, jottei sitä tarvitse sisällä kuunnella.
Kuljen lähes päivittäin viereisen omakotitaloalueen läpi ja se on muuten rauhallinen, mutta ne koirat. Kaksi koiraa eri pihoilta haukkuvat kaikki talon ohi kulkevat ihmiset. Ja tuosta kulkee tosi paljon ihmisiä läpi aamusta iltaan. On varmaan naapureilla kivaa kuunnella koko kesä tuota räksytystä. On poatimerkkipihoja, joten tuo haukkuminen kuuluu hyvin jopa parinkymmenen talon alueella, kun koirat ovat vieläpä sillein häiritsevän sopivasti pienen välimatkan päässä toisistaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne omistajatkaan kestä sitä räksyntää. Siksi ne pistää rakit pihalle, jottei sitä tarvitse sisällä kuunnella.
Harmi vaan että sitä haluaisi lukea vaikka kirjaa linnunlaulussa siinä ihan kotipihalla omalla ihmisoikeudella ja sitten vieressä on 5 metrin päässä ajokoira joka aloittaa shown. Voi olla että jonakin päivänä menee ns. kuppi nurin ja aivoissa pimahtaa.
Koiranomistajat jotka eivät välitä että haukku kuuluu naapureille ovat itsekkäitä ja sivistymättömiä metesäläisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ai että kun olisikin vain yksi räksyttävä rakki naapurissa, meidän omakotialueen rauhan vie pentutehdas, jossa on tälläkin hetkellä about 20 villakoiraa, jotka on suuren osan ajasta pienellä pihalla keskenään räkyttämässä
Poliisi ei voi asialle mitään, kaupungin mikään instanssi ei voi mitään, ainoa vaihtoehto olisi kuulemma haastaa tämä häirikkö oikeuteen
Ollaan naapuruston kanssa mietitty joukkokanne mahdollisuuden selvittämistä
Miten niin poliisi ei voi asialle mitään? Kotirauha ylittää eläintarhapito-oikeudet. Villakoirat säkkiin ja järveen.
Kyllä ärsyttää koirien haukunta pihalla välillä. Oon sanonu monta kertaa mutta menee välillä kuuroille korville. On tullu välillä karjastua asiasta ja jonkun aikaa on rauhallista. Semmosia ne meijän koirat on.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ärsyttää koirien haukunta pihalla välillä. Oon sanonu monta kertaa mutta menee välillä kuuroille korville. On tullu välillä karjastua asiasta ja jonkun aikaa on rauhallista. Semmosia ne meijän koirat on.
No siinä vaiheessa kun yöllä herättävät niin hiissaan sen kaulasta puunoksaan.
Vierailija kirjoitti:
Kestääkää ne ny tuppaa haukkuu eikä sille mitään voi. Kyllä nykyään on nii herkkää porukkaa märistään joka asiasta
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/07/14/tiesitko-etta-suomessa-saa-har…
Vierailija kirjoitti:
Ei ole normaalia koiranpitoa jos koira haukkuu sisälläkin jatkuvasti. Jotkut ei vissiin ymmärrä kouluttaa.
Tässä kerrostalossa oli koira naapurilla, räkytti vähä väliä,omistaja sanoi että eihän se nyt haittaa.
Ostin koirapillin ja sillä ärsytin sitä koiraa parisen viikkoa,öisin siis ,vähän väliä , hitto että se rakki oli väsyneen näkönen ku näky ulkona. Se siis haukku ihan raivopäisesti aina ku puhalsi kunnolla. En tiiä moniko naapuri valitti kans , mutta kyllähän tuo auttoi.
Koira lähti,omistaja pari kk myöhemmin ja menin pihalle toivotteleen hyvät jatkot h***ttiin sille.
Minäkin olen soittanut kerran poliisille, kun n. 10 koiran lauma räksytti ja mellasti keskenään aidatulla pihalla 24/7. Voin vahvistaa, että poliisia ei kiinnosta pätkääkään. Tämä siis Helsingissä. Ainoa konsti on ilmeisesti haastaa koirien omistaja oikeuteen.
Haluaisin kuulla, jos tällaisesta on ennakkotapauksia. Jos onnistumis% on yhtään yli 60, olen valmis kokeilemaan. Mikään sovitteluratkaisu tuskin auttaa, kun ongelma on päivittäinen.
Kyseessä lauma jotain rotan kokoisia, rumia karvaisia pikkusittiäisiä, joista lähtee ihan p*rkeleellinen ääni joka kantaa sisälle asti perimmäiseenkin sopukkaan.
Jotkut eivät ota huomioon koiraa hankkiessa haukkuisuutta. Meillä oli yksi tärkeimmistä kriteereistä että koira haukkuu vain rosvot, ei tyhjää möykytä aamusta iltaan. Nyt meillä on englanninspringerspanieli ja on ollut pihalla aamusta asti,en ole vielä tänään kuullut haukahdustakaan, jos joku tulee pihaan,se ilmoittaa että nyt tuli joku ja lopettaa sitten heti. Rasittava sellainen koira joka kyläpaikassakin haukkuu ensimmäisen tunnin niin että ei saa mitään sanotuksi.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen soittanut kerran poliisille, kun n. 10 koiran lauma räksytti ja mellasti keskenään aidatulla pihalla 24/7. Voin vahvistaa, että poliisia ei kiinnosta pätkääkään. Tämä siis Helsingissä. Ainoa konsti on ilmeisesti haastaa koirien omistaja oikeuteen.
Haluaisin kuulla, jos tällaisesta on ennakkotapauksia. Jos onnistumis% on yhtään yli 60, olen valmis kokeilemaan. Mikään sovitteluratkaisu tuskin auttaa, kun ongelma on päivittäinen.
Kyseessä lauma jotain rotan kokoisia, rumia karvaisia pikkusittiäisiä, joista lähtee ihan p*rkeleellinen ääni joka kantaa sisälle asti perimmäiseenkin sopukkaan.
Sehän on niin että se on aivan sama vaikka naapuri huutelisi haista vittua sulle aamusta iltaan asti omalta pihaltaan, jos et sitä kestä niin voi voi👏👏 on sun ongelma, naapurisi saa niin tehdä.
Mun naapurin kakarat huutaa tossa pihalla aamuseitsemästä iltakymmeneen. Sen niiden pikkupiskin ääni ei edes ylitä sitä älämölöä mikä noista pennuista lähtee
Järveen joutais koko porukka.
Miksi täällä saa uhkailla hirttävänsä naapurin koiran? Sairas ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Tässä kerrostalossa oli koira naapurilla, räkytti vähä väliä,omistaja sanoi että eihän se nyt haittaa.
Ostin koirapillin ja sillä ärsytin sitä koiraa parisen viikkoa,öisin siis ,vähän väliä , hitto että se rakki oli väsyneen näkönen ku näky ulkona. Se siis haukku ihan raivopäisesti aina ku puhalsi kunnolla. En tiiä moniko naapuri valitti kans , mutta kyllähän tuo auttoi.
Koira lähti,omistaja pari kk myöhemmin ja menin pihalle toivotteleen hyvät jatkot h***ttiin sille.
Aiheutit itse koiran haukkumisen ja olet tyytyväinen ittees? Oletko ihan tervejärkinen?
Tiedän tapauksen, jossa koiran jatkuvaan haukuntaan väsynyt oli laittanut koiran omistajan postilaatikkoon tästä valituksen. Asia kääntyikin yllättäen toisin päin, eli koiratädit paheksuivat enemmän tätä nimettömän lapun jättäjää. Siitä tehtiinkin isompi numero, ja koiran räksytys jäi sivuseikaksi.
Kummallista, että nuo koiran omistajat puolustavat laumaansa melkeinpä hampaat irvessä muristen, jos joku vähänkin heitä arvostelee tai uhkailee.
Ei todellakaan kuulu. Koira on täysin tarpeeton luksusresurssi. Ihmisoikeuksiin Suomessa kuuluu kotirauha. Se menee eläintenpito-oikeuden yli, vaikka saisitte itse miten kovan stondiksen jatkuvasta räksytyksestä. Eihän se oman koiran haukkuminen tietenkään haittaa kun siihen on tottunut. Pitäisi olla ihan peruspsykologiaa.