Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnhakuvelvoite tulee ilmeisesti koskemaan myös osaa työssäkäyvistä

Vierailija
20.04.2022 |

Näin minulle ainakin tänään väitti työkkärin virkailija.

Eli jos olet osa-aikainen, tai vuokratyössä tai muuten työsuhteessa, jossa palkan lisäksi saat soviteltua päivärahaa edes satunnaisesti, niin ei kun hakemuksia lähettelmään vaan, koska osa-aikaisuus tai vuokratyö ei nähtävästi työkkärin mielestä ole hyväksyttävä ja riittävä työsuhde

Kommentit (946)

Vierailija
741/946 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla myös osa-aikainen vakituinen työ. Olen tehnyt tätä 7 vuotta jo, ja se sopii minulle erinomaisesti.

Ilmeisesti pitää sitten työkkärin mielestä vaihtaa kokoaikaiseen pätkätyöhön, jonka jälkeen jään työttömäksi ajaksi X, kunnes joku taas palkkaa kokoaikaiseen pätkätyöhön sijaiseksi, projektiapulaiseksi jne.

Sen sijaan, että saisin jatkaa osa-aikaisessa työpaikassani omien asiakkaiden ja työtehtävien kanssa. Tulee olemaan huono diili monelle meidän työpaikalla.

Olet käsittänyt väärin. Ei sun tarvitse hakea kokoaikatyötä jos pärjäät noin. Suomessa saa jokainen päättää, miten paljon töitä tekee.

Tietysti jos nostat lisäksi tukia, niin sittenhän tilanne on eri, mutta sinähän et niitä ilmeisesti nosta etkä tarvitse kun pärjäät noin hyvin.

Itsekin teen vain 25-30 tuntia viikossa töitä, se riittää mulle koska olen alalla jossa tuntipalkka on hyvä.

Vierailija
742/946 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja näitä osa-aikaisiahan piisaa, joita tää uus työnhakuvelvoite koskee, koska ei kaupan alalla anneta täysiä tuntia sisältäviä sopimuksia vaikka työntekijät haluais. Osuu kuritus taas erityisesti pienituloisiin naisiin. Järjetöntä, ettei olla mietitty pidemmälle tätä. Ainut hyöty on, että työkkärin virkailijoille riittää töitä, mutta neki rahat tulee valtion kassasta.

Huokaus. Ei niiden osa-aikaisten tarvitse hakea uutta työtä, voivat jatkaa kuten tähänkin asti. Ei mitään osatyöttömyyspäivärahaa tarvitse hakea vaan tehdä sen verran hommia, että pärjää. Asumistukea voi saada silti, jos tulot jää pieneksi.

Taas hirveä haloo ihan tyhjästä kun ihmiset eivät tajua mistään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/946 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskeeko se yli 60-v työttömiä vanhuksiakin ?

Kuka tietää vastata ryppyiselle ?

Kyllä koskee.

Just soitettiin. Olen ihan vähää vaille 60 vuotias. Ja eikun hakemuksia väsäämään.

Olen myös pitkäaikaistyötön ja aivan hel..tinmoinen haloo ja hinku oli virkailijalla saada minut töihin.

Palkkatuella pitäisi mennä paikallliseen työpajaan lajittelemaan nappeja. Sieltä aukeaa kuulema polku takaisin työelämään.

Toinen vaihtoehto on mennä uskiskirppikselle laittamaan kamoja hyllyyn. Väliajoilla rukoillaan.

Rukoilen, että meille ikääntyneille saadaan se eläkeputki takaisin. Aaamen.

Ei kannata yli kuusikymppisen riskeerata, noissa paikoissa korona jyllää ja jo iän myötä on vaarassa. Rokotusten tehot kestävät niin vähän aikaa ettei niihin kannata luottaa.

Voi kuule, ne ei nyt välitä yhtään enää siitä koronasta. Olen myös yli 60 -vuotias. Lisäksi minulla on vanhat vanhemmat, joilla on jos jotakin sairautta. Mutta kun ne pakotaa karenssin uhalla menemään vaikka työpajalle.

Lähipiirissä on tuttavi, joilla on mm. syöpä. Jos saavat koronan, kuolevat. En siis voi heitä enää tavata, kun ja jos joudun nyt menemään pilipali-kursseille, jota vaativat.

Tämä on nyt pahempaa, kuin "Sisäilma" -TV-sarjassa. Ja hullummaksi menee. Nyt ne ovat oikein päässeet vauhtiin. Meitä lähes eläkeikäisiä tuntuvat koettelevan oikein olan takaa.

Vierailija
744/946 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä koskee.

Just soitettiin. Olen ihan vähää vaille 60 vuotias. Ja eikun hakemuksia väsäämään.

Olen myös pitkäaikaistyötön ja aivan hel..tinmoinen haloo ja hinku oli virkailijalla saada minut töihin.

Palkkatuella pitäisi mennä paikallliseen työpajaan lajittelemaan nappeja. Sieltä aukeaa kuulema polku takaisin työelämään.

Toinen vaihtoehto on mennä uskiskirppikselle laittamaan kamoja hyllyyn. Väliajoilla rukoillaan.

Eipä pitäisi olla hankalaa; laitaa vaikkapa helsinki rekryyn joka päivä hakemuksen johtajan paikkaan...

Ei niin voi tehdä. Lue HE 167 / 2021 vp siellä on mainittu selvästi, että pitää hakea paikkoja, joihin voi perustellusti myös päästä. Lisäksi muistiossa on maininta, että hakemuksien pitää olla vilpittömässä mielessä tehtyjä. 

Ensimmäisen kuukauden voi pärjätä laittamalla omaan sähköiseen järjestelmään rastin, että olen hakenut jotain. Sitten voivat pyytää esim. kopiota sähköisesti, että hakemastani firmasta on tullut jokin vastaus, esim. kiitos hakemiksestasi.

Tämä hakemusten lähetettelu vaikka eduskuntaan on siis estetty. Arvasivat, että joku tätä yrittää. J yrittääkin, mutta karenssia pukkaa.

Eikä tässä kohdallani ole ollenkaan kyse siitä, ettenkö pystyisi 4 hakemusta kuukaudessa tekemään. Sepä olisikin helppoa.

Kohdallani on nyt kyse siitä, että ennen olisin päässyt jo eläkeputkeen, nyt pitäisi tilastojen siistimisen vuoksi mennä johonkin naurettaviin tempputyöllistymisiin.

Ei yhdestäkään firmasta tule mitää "kiitos hakemuksestasi" viestejä

Useimmiten tulee joku automaattinen viesti "kiitos hakemuksestasi" kun hakemuksen on lähettänyt. Joistain tulee myöhemmin vielä viesti että "sori teitä ei valittu" kun joku muu on valittu hommaan. 

Kaikki vaihtoehdot ovat mahdollisia. "kiitos hakemuksestasi", "Valitettavasti valintamme ei kohdistunut sinuun" ja"paikka on jo täytetty"

Ja kyllä. Joistakin paikoista ei kuulu yhtään mitään, ei kertakaikkiaan mitään.

Vierailija
745/946 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri taas jotain puhuivat eduskunnassa miten lisää yritystukia muka työllistämiseen, oikeasti ne vaan tiputtaa palkkoja orjilla.

Loppui jo lähetys, oli sitä natoa jokin äänestys.

Vierailija
746/946 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä koskee.

Ei kannata yli kuusikymppisen riskeerata, noissa paikoissa korona jyllää ja jo iän myötä on vaarassa. Rokotusten tehot kestävät niin vähän aikaa ettei niihin kannata luottaa.

Voi kuule, ne ei nyt välitä yhtään enää siitä koronasta. Olen myös yli 60 -vuotias. Lisäksi minulla on vanhat vanhemmat, joilla on jos jotakin sairautta. Mutta kun ne pakotaa karenssin uhalla menemään vaikka työpajalle.

Lähipiirissä on tuttavi, joilla on mm. syöpä. Jos saavat koronan, kuolevat. En siis voi heitä enää tavata, kun ja jos joudun nyt menemään pilipali-kursseille, jota vaativat.

Tämä on nyt pahempaa, kuin "Sisäilma" -TV-sarjassa. Ja hullummaksi menee. Nyt ne ovat oikein päässeet vauhtiin. Meitä lähes eläkeikäisiä tuntuvat koettelevan oikein olan takaa.

Jollei henki lähde, long covidin mahdollisuus on joka tartunnasta noin kymmenesosa nykyisillä varianteilla. Kannattaa välttää kaikin keinoin tuollaiseen viruspesään joutumista.

Vierailija
747/946 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä koskee.

Eipä pitäisi olla hankalaa; laitaa vaikkapa helsinki rekryyn joka päivä hakemuksen johtajan paikkaan...

Ei niin voi tehdä. Lue HE 167 / 2021 vp siellä on mainittu selvästi, että pitää hakea paikkoja, joihin voi perustellusti myös päästä. Lisäksi muistiossa on maininta, että hakemuksien pitää olla vilpittömässä mielessä tehtyjä. 

Ensimmäisen kuukauden voi pärjätä laittamalla omaan sähköiseen järjestelmään rastin, että olen hakenut jotain. Sitten voivat pyytää esim. kopiota sähköisesti, että hakemastani firmasta on tullut jokin vastaus, esim. kiitos hakemiksestasi.

Tämä hakemusten lähetettelu vaikka eduskuntaan on siis estetty. Arvasivat, että joku tätä yrittää. J yrittääkin, mutta karenssia pukkaa.

Eikä tässä kohdallani ole ollenkaan kyse siitä, ettenkö pystyisi 4 hakemusta kuukaudessa tekemään. Sepä olisikin helppoa.

Kohdallani on nyt kyse siitä, että ennen olisin päässyt jo eläkeputkeen, nyt pitäisi tilastojen siistimisen vuoksi mennä johonkin naurettaviin tempputyöllistymisiin.

Ei yhdestäkään firmasta tule mitää "kiitos hakemuksestasi" viestejä

Useimmiten tulee joku automaattinen viesti "kiitos hakemuksestasi" kun hakemuksen on lähettänyt. Joistain tulee myöhemmin vielä viesti että "sori teitä ei valittu" kun joku muu on valittu hommaan. 

Kaikki vaihtoehdot ovat mahdollisia. "kiitos hakemuksestasi", "Valitettavasti valintamme ei kohdistunut sinuun" ja"paikka on jo täytetty"

Ja kyllä. Joistakin paikoista ei kuulu yhtään mitään, ei kertakaikkiaan mitään.

Siinä sitä jännitystä elämään kun koittaa ennalta arvata mikä (kieltävä) vastaus mistäkin hakemuksesta tulee :)

Vierailija
748/946 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä koskee.

Jollei henki lähde, long covidin mahdollisuus on joka tartunnasta noin kymmenesosa nykyisillä varianteilla. Kannattaa välttää kaikin keinoin tuollaiseen viruspesään joutumista.

Niin kannattaa. Mutta jos ei pysty? Minä kans, kohta 58-vuotias. Isälläni on syöpä. Nyt vaan pitäisi mennä aktivoitumaan johonkin pajalle, jossa on henkilöitä myös aktivoitumassa, jotka eivät välitä tuon taivaallista itsestään, saati toisista.

Sanoin tässä isälle, että pitää kai lopettaa tapaamiset, ettei saa tartuntaa.

Hän vastasi, että mieluummin tapaa minua, ja joutaa kyllä kuolemaan, jos saa kauttani tartunnan.

Että on näillä TE-ihmisillä otsaa. Pakolla pitää vängätä ikääntynyt ihminen pois tilastoista. Vaikka sitten joku kuolisi sen takia. 

Vierailija
749/946 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä koskee.

Niin kannattaa. Mutta jos ei pysty? Minä kans, kohta 58-vuotias. Isälläni on syöpä. Nyt vaan pitäisi mennä aktivoitumaan johonkin pajalle, jossa on henkilöitä myös aktivoitumassa, jotka eivät välitä tuon taivaallista itsestään, saati toisista.

Hän vastasi, että mieluummin tapaa minua, ja joutaa kyllä kuolemaan, jos saa kauttani tartunnan.

Että on näillä TE-ihmisillä otsaa. Pakolla pitää vängätä ikääntynyt ihminen pois tilastoista. Vaikka sitten joku kuolisi sen takia. 

Muuten sanoisin että hae päästä eläkettä, etsi jostain oireet ja luettele niitä, mutta jos ikää jo 58 niin se tarkoittaa sitä että mitään muuta hoitoa ei sitten enää saakaan jos tarvis tulisi. Ja muutenkin vaarana että joutuu jonkin seonneen psykologin (mitä ne on kaikki) terapiaan jossa pälli hajoaa varmasti ilman lääkkeitäkin kun joutuu niiden harhoja kuunteleen erinäisistä taudeista.

Tuttavista aika moni kumminkin tuon tehnyt kun alkoi ne työkokeilut aikoinaan. Kun töitä löytyi, menivät sitten töihin (eli kun itse löysivät) mutta tosiaan jää sinne tietokantoihin haittaa aiheuttavat merkinnät.

Vierailija
750/946 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä koskee.

Muuten sanoisin että hae päästä eläkettä, etsi jostain oireet ja luettele niitä, mutta jos ikää jo 58 niin se tarkoittaa sitä että mitään muuta hoitoa ei sitten enää saakaan jos tarvis tulisi. Ja muutenkin vaarana että joutuu jonkin seonneen psykologin (mitä ne on kaikki) terapiaan jossa pälli hajoaa varmasti ilman lääkkeitäkin kun joutuu niiden harhoja kuunteleen erinäisistä taudeista.

Tuttavista aika moni kumminkin tuon tehnyt kun alkoi ne työkokeilut aikoinaan. Kun töitä löytyi, menivät sitten töihin (eli kun itse löysivät) mutta tosiaan jää sinne tietokantoihin haittaa aiheuttavat merkinnät.

Harhaluulo että saat mielenterveydellisistä syistä eläkettä. Ennen ehkä saikin muttei enää. Se on vain lääkkeet kouraan ja ulos. Kaikki korjaantuu kun syöt pillereitä ja jos ei korjaannu se pistetään omaksi viaksi.

Vierailija
751/946 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Mutta kun eläkkeelle ei enää pääse. Kaikkien pitää kohta tehdä toitä varmaan 70 -vuotiaiksi, jos tämä meno jatkuu.

Eläkeputki poistettiin, eläkeikää nostettiin ja riemuiten hoetaan, että kaikki vanhukset nyt painamaan töitä.

Ja hitto, niitä kun ei riitä nuoremmillekaan, niin miten me mummot pysytään töissä.

Jotenkin vielä kulkee, jos on työ ja pystyy sitä tekemään, mutta hel..ti, jos jää työttömäksi, niin uutta työtä ei saa mistään.

Sitten kiusataan ja pannaan työelämän tutustumiskursseille ym. hölynpölyä.

P...le jos tehnyt töitä vaikk vuodesta 1974 kesätyöt aloittamalla ja tehnyt töitä tähän päivään asti koko ikänsä, niin tutustu siinä sitten työelämään.

V...tu. Sanoo mummo.

Vierailija
752/946 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sanottiin ettei tarvii mennä mihinkn työpajalle kun kuuluu covidin perusteella riskiryhmään.

Vierailija
753/946 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten jos tulee karenssi ja työmarkkinatuki loppuu? Saahan sitä sitten toimeentulotukea.

Vierailija
754/946 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos niin että ne nyt jahtaa vanhoja ihmisiä.

Mullekin on soitettu lähiaikoina 6 kertaa ja olen 57 vuotias.

Luuleeko, että me kun mennään noihin pakote pajoihin ja saadaan korona, ja kuollaan, niin siinäpäs vasta tilastot kaunistuu kerta heitolla.

Vierailija
755/946 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle sanottiin ettei tarvii mennä mihinkn työpajalle kun kuuluu covidin perusteella riskiryhmään.

Oikeesti? Mihin riskiryhmään kuulut?

Vierailija
756/946 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten jos tulee karenssi ja työmarkkinatuki loppuu? Saahan sitä sitten toimeentulotukea.

Ei saa, jos on yhtään massia jemmassa.

Ja tämän jurkeleen pelleilyn takia ei kyllä viitsisi tuhlata säästöjä.

Anteeksi.

Vierailija
757/946 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laillisuuskysymyksissä ei välttämättä edes kannata valittaa ensin neuvottavaa reittiä pitkin Kelaan, ja sen jälkeen Sosiaaliturva-asioiden Muutoslautakuntaan.

Miksi?  Koska kummallakaan ei ole toimivaltaa TE-toimiston toiminnan laillisuuteen liittyen, valitusaika menee vain hukkaan, ja se voi kestää yli vuoden. Laillisuuden kyseessä ollen yhteys Eduskunnan Oikeusasiamieheen tai Oikeuskansleriin, ainakin EOAM on ilmoitellut että ei ota käsiteltäväkseen yli kaksi vuotta vanhoja juttuja, joten aikaa ei kannata käyttää asian käsittelyyn sellaisilla tahoilla jotka ei edes asialle voi tehdä yhtään mitään.

JTYPL ei muuten anna pelkän työttömyysajan perusteella virkamiehelle minkäänlaisia oikeuksia päätellä asiakastaan esim. elämänhallintaongelmaiseksi, mutta TE-toimisto innokkaasti kyllä käynnistelee kaikenlaisia toimia ja haastatteluja ja tilaisuuksia sellaisiin liittyen, joissa oletuksena on että asiakasta pitää auttaa vaikka väkisin, vaikka asiakas ei edes ole millään tavoin ilmaissut olevansa työkyvytön tai elämänhallintaongelmainen tmv.   

Alkaa maistua melko rankalta kunnian loukkaamiselta jos virkamies alkaa väkisin tekemään virheellisiä tulkintoja asiakkaastaan ja käytännössä käynnistelee väitteiden levittelyn hallinnossa käynnistämällä niihin liittyviä "palveluita", kiittäkää työvoimapolitiikkaa ja sen asiamiehiä.

Kannattaa muistaa se, että myös TE-toimiston virkamiehet joutuvat tässä sotkussa toimimaan monet luultavasti eivät edes ymmärrä mitä ovat tekemässä.

Täyttä asiaa, kiitos tästä.

Uudessa mallissa huokaillaan vaikka mitä uudistuksia. Myös tätä että ennen tuijotettiin liikaa työttömyyden kestoon, ei otettu asiakkaan yksilöllistä tilannetta. Ennen tehtiin liikaa oletamuksia juurikin asiakkaan elämäntapojen hallinnasta.

Nyt kuitenkin täti soitti minulle työkkäristä. Minä joka olen ollut työelämässä 70-luvun alusta asti olen nyt ikääntynyt, koko ikäni töitä tehnyt pitkäaikastyötön. Koska olen melkein 60-vuotias, en enää työllisty takaisin työelämään normaalisti.

Ja siitäkös riemua on riittänyt. Ei haluta kuulla sitä, että se on ikä, joka estää työllistymästä.

Nyt pitäisi mennä palkkatuella johonkin pajahommiin, vain pitkän työttömyysajanjakson vuoksi, että saadaan tilastoja siistimmiksi. Elämänhallinta ym. minulle ovat täysin kohdillaan.

Työt näissä pajoissa eivät kohenna jo olemassa olevaa työkykyäni, eivätkä opeta minulle mitään uutta. Pelkkää puuhastelua ihmisten kanssa, jotka elävät preesenselämää.

Palkkatuen pitäisi lähteä minun tarpeistani, ei pajan tarpeista. Tässä ei nyt mennä lain hengen mukaisesti.

Minua yritettään näennäisesti auttaa työelämään. Suorastaan pakottaa sinne.

Vierailija
758/946 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laillisuuskysymyksissä ei välttämättä edes kannata valittaa ensin neuvottavaa reittiä pitkin Kelaan, ja sen jälkeen Sosiaaliturva-asioiden Muutoslautakuntaan.

Miksi?  Koska kummallakaan ei ole toimivaltaa TE-toimiston toiminnan laillisuuteen liittyen, valitusaika menee vain hukkaan, ja se voi kestää yli vuoden. Laillisuuden kyseessä ollen yhteys Eduskunnan Oikeusasiamieheen tai Oikeuskansleriin, ainakin EOAM on ilmoitellut että ei ota käsiteltäväkseen yli kaksi vuotta vanhoja juttuja, joten aikaa ei kannata käyttää asian käsittelyyn sellaisilla tahoilla jotka ei edes asialle voi tehdä yhtään mitään.

JTYPL ei muuten anna pelkän työttömyysajan perusteella virkamiehelle minkäänlaisia oikeuksia päätellä asiakastaan esim. elämänhallintaongelmaiseksi, mutta TE-toimisto innokkaasti kyllä käynnistelee kaikenlaisia toimia ja haastatteluja ja tilaisuuksia sellaisiin liittyen, joissa oletuksena on että asiakasta pitää auttaa vaikka väkisin, vaikka asiakas ei edes ole millään tavoin ilmaissut olevansa työkyvytön tai elämänhallintaongelmainen tmv.   

Alkaa maistua melko rankalta kunnian loukkaamiselta jos virkamies alkaa väkisin tekemään virheellisiä tulkintoja asiakkaastaan ja käytännössä käynnistelee väitteiden levittelyn hallinnossa käynnistämällä niihin liittyviä "palveluita", kiittäkää työvoimapolitiikkaa ja sen asiamiehiä.

Kannattaa muistaa se, että myös TE-toimiston virkamiehet joutuvat tässä sotkussa toimimaan monet luultavasti eivät edes ymmärrä mitä ovat tekemässä.

Täyttä asiaa, kiitos tästä.

Uudessa mallissa huokaillaan vaikka mitä uudistuksia. Myös tätä että ennen tuijotettiin liikaa työttömyyden kestoon, ei otettu asiakkaan yksilöllistä tilannetta. Ennen tehtiin liikaa oletamuksia juurikin asiakkaan elämäntapojen hallinnasta.

Nyt kuitenkin täti soitti minulle työkkäristä. Minä joka olen ollut työelämässä 70-luvun alusta asti olen nyt ikääntynyt, koko ikäni töitä tehnyt pitkäaikastyötön. Koska olen melkein 60-vuotias, en enää työllisty takaisin työelämään normaalisti.

Ja siitäkös riemua on riittänyt. Ei haluta kuulla sitä, että se on ikä, joka estää työllistymästä.

Nyt pitäisi mennä palkkatuella johonkin pajahommiin, vain pitkän työttömyysajanjakson vuoksi, että saadaan tilastoja siistimmiksi. Elämänhallinta ym. minulle ovat täysin kohdillaan.

Työt näissä pajoissa eivät kohenna jo olemassa olevaa työkykyäni, eivätkä opeta minulle mitään uutta. Pelkkää puuhastelua ihmisten kanssa, jotka elävät preesenselämää.

Palkkatuen pitäisi lähteä minun tarpeistani, ei pajan tarpeista. Tässä ei nyt mennä lain hengen mukaisesti.

Minua yritettään näennäisesti auttaa työelämään. Suorastaan pakottaa sinne.

Eiköhän nämä työpaja työt lähinnä juuri auta ihmisiä, jotka eivät pääse aamuisin ylös, eivät huolehdi hygieniasta, pelaavat, ryyppäävät ja sellaista.

Jos nyt kaikki ahdistetaan pajoille, niin melko oudoksi menee.

Vierailija
759/946 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en saa toimeentulotukea puolison takia.

Vierailija
760/946 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näin hallitus kyykyttää työttömiä ja pienituloisia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan