Työnhakuvelvoite tulee ilmeisesti koskemaan myös osaa työssäkäyvistä
Näin minulle ainakin tänään väitti työkkärin virkailija.
Eli jos olet osa-aikainen, tai vuokratyössä tai muuten työsuhteessa, jossa palkan lisäksi saat soviteltua päivärahaa edes satunnaisesti, niin ei kun hakemuksia lähettelmään vaan, koska osa-aikaisuus tai vuokratyö ei nähtävästi työkkärin mielestä ole hyväksyttävä ja riittävä työsuhde
Kommentit (946)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SiistiMuija kirjoitti:
Ei, vaan et tarvitse tt tukea, kun olet tietoisesti päättänyt tulla toimeen osa-aikatyöllä. Voit jatkaa nykyisellä tavalla, muttet saa päivärahaa, jollet hae täysiaikaiseen duuniin siinä rinnalla. Ei ole tarkoitus, että downshiftaus kustannetaan muiden veronmaksajien rahalla.
Lehdessä oli juttu eläkeläisestä joka saa toimeentulotukea rintamamiestaloonsa
So?
Sitä että moni eläkeläinen on sossupummi, moni työtön taas ei.
Selitellä. Olet siis vain kateellinen, koska sua suututtaa, että sun pitäisi itse tehdä jotain sen rahasi eteen. Mee töihin.
Ai olet eläkkeellä oleva sossupummi.
Huudetaan apteekissa kovaan ääneen sossupummi, kun haet maksusitoumuksella lääkkeitä.
Ja niinhän tuossa lukikin... kelpuuttaisikohan ne sut takaisin koulun penkille, että oppisit lukemaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SiistiMuija kirjoitti:
Ei, vaan et tarvitse tt tukea, kun olet tietoisesti päättänyt tulla toimeen osa-aikatyöllä. Voit jatkaa nykyisellä tavalla, muttet saa päivärahaa, jollet hae täysiaikaiseen duuniin siinä rinnalla. Ei ole tarkoitus, että downshiftaus kustannetaan muiden veronmaksajien rahalla.
So?
Selitellä. Olet siis vain kateellinen, koska sua suututtaa, että sun pitäisi itse tehdä jotain sen rahasi eteen. Mee töihin.
Huudetaan apteekissa kovaan ääneen sossupummi, kun haet maksusitoumuksella lääkkeitä.
Ja niinhän tuossa lukikin... kelpuuttaisikohan ne sut takaisin koulun penkille, että oppisit lukemaan?
Kun eläkeläinen nousee sairaalan pihassa taksiin niiin huudetaan, että sossupummi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SiistiMuija kirjoitti:
So?
Kun eläkeläinen nousee sairaalan pihassa taksiin niiin huudetaan, että sossupummi
Huutamista riittää, sairaalan piha on takseja täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SiistiMuija kirjoitti:
So?
Huutamista riittää, sairaalan piha on takseja täynnä.
Täytyiskö lähteä huutelemaan niille sossupummi, sossupummi
Eläkeläiset ajavat kelataksilla lääkäriin 60 km yhteen suuuntaan eli 120 km edestakaisin. Tuo matka maksaa 400 veronmaksajille ja osa heistä käy lääkärissä 3 kertaakin kuukaudessa. Miksi he ei maksa itse noita taksimatkoja, kun heillä on omakotitalo, kesämökki ja rahaa tehdä joka vuosi etelän matka. Miksi me muut joudutaan nuo taksimatkat maksamaan?
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiset ajavat kelataksilla lääkäriin 60 km yhteen suuuntaan eli 120 km edestakaisin. Tuo matka maksaa 400 veronmaksajille ja osa heistä käy lääkärissä 3 kertaakin kuukaudessa. Miksi he ei maksa itse noita taksimatkoja, kun heillä on omakotitalo, kesämökki ja rahaa tehdä joka vuosi etelän matka. Miksi me muut joudutaan nuo taksimatkat maksamaan?
Sama juttu lääkkeissä, lääkekatto on vain 600. Miksei nämä omakotitalojen ja mökkien omistajat voi itse maksaa lääkkeitään kokonaan?
Että on pitkäaikaiselämäntapatyöttömät kateellista porukkaa, huhhuh...
Vierailija kirjoitti:
Että on pitkäaikaiselämäntapatyöttömät kateellista porukkaa, huhhuh...
Miltä tuntuu eläkeläisenä olla Suomen suurin sossupummi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SiistiMuija kirjoitti:
Mutta esim. 400 reissu kelatakseja maksetaan eläkeläisille useampi kuukaudessa verorahoista.
Tämä ketju ei koske eläkeläisiä!!
Koskee, heihin menee melkein koko Suomen budjetti, voit käydä itse katsomassa.
Jospa lukaisisit tuo otsikon ja aloituksen huolella uudelleen, ja sitten vähän yrittäisit sitä pääkoppaasi käyttää, niin tajuaisit, että ei koske.
Koskee, koska täällä puhutaan rahankäytöstä ja eläkeläisten takia verot ovat korkealla.
EI OLE. Vaan ylisuuren hallinnon ja muukalaisten elätys. Ja laiskojen nuorten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin työttömyystuella opiskelvat joutuvat hakemaan kokoaikatöitä. Jos ei mene töihin, tulee karenssi ja jos tulee karenssi, on mahdoton jatkaa opiskelua.
Ei pidä paikkaansa. Työkkäri ei edellytä, että lopetat päätoimisen opiskelun (josta on todettu olevan hyötyä työllistymisesi kannalta) tai että haet sen ohella kokoaikatyötä.
Minulta työkkäri kielsi opiskelun tai olisi mennyt se pieni tuki mitä saan. Opiskelusta työttömyystuella löytyy tosi sekavaa informaatiota ylipäätään. Onko joku teistä saanut opiskella työttömyystuella?
Minä sain opiskella merkonomiksi työttömyysetuudella, mutta siinä oli kriteerejä, yksi ainakin oli että on pitkäaikaistyötön, minulla tämä täyttyi +3vuotta oli se minimi aika mikä piti olla työttömänä työnhakijana, eli tätä ei ole suunniteltu kikkailijoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SiistiMuija kirjoitti:
Mutta esim. 400 reissu kelatakseja maksetaan eläkeläisille useampi kuukaudessa verorahoista.
Jospa lukaisisit tuo otsikon ja aloituksen huolella uudelleen, ja sitten vähän yrittäisit sitä pääkoppaasi käyttää, niin tajuaisit, että ei koske.
Koskee, koska täällä puhutaan rahankäytöstä ja eläkeläisten takia verot ovat korkealla.
Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia, eläkeläisten hoitokoteja 5 miljardia, eläkeläisten terveydenhoitoa 6500 vuodessa / yksi eläkeläinen ja eläkeläisiä on miljoona kuusisataa tuhatta, lisäksi 200 000 eläkeläistä saa asumistukea. Lisäksi eläkeläisille maksetaan kelatakseja, lääkkeitä ja kodinhoitajia.
Työttömyyskorvauksia maksetaan 4,9 miljardia ja sossutukia 800 miljoonaa.
Puolison kanssa asuva työtön ei saa sossutukia, sen sijaan niitä saavat eläkeläiset ja osa työssäkäyvistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SiistiMuija kirjoitti:
Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia, eläkeläisten hoitokoteja 5 miljardia, eläkeläisten terveydenhoitoa 6500 vuodessa / yksi eläkeläinen ja eläkeläisiä on miljoona kuusisataa tuhatta, lisäksi 200 000 eläkeläistä saa asumistukea. Lisäksi eläkeläisille maksetaan kelatakseja, lääkkeitä ja kodinhoitajia.
Työttömyyskorvauksia maksetaan 4,9 miljardia ja sossutukia 800 miljoonaa.
Puolison kanssa asuva työtön ei saa sossutukia, sen sijaan niitä saavat eläkeläiset ja osa työssäkäyvistä.
Viime syksynä tuli ohjelma telkkarista, että eläkeläisten hoitokotimenot nousevat
10 miljardiin seuraavan 10 vuoden sisällä eikä tuossa summassa ole hoitajien palkan korotuksia. 
Ei työkkäri tarkistä onko hakemus lähetetty. Meinaako ne soittaa työnantajille että onko se ja se niminen työtön lähettänyt hakemuksen. Eivät ne koskaan ole kyselleet olenko hakenut töitä. Sama se lähettääkö niitä hakemuksia siis. Raporttiin voi kirjoittaa että olen hakenut töitä. Homma jatkuu samanlailla kuten ennenkin. Ja jos lähettää hakemuksen niin ei niihin kukaan vastaa. Lähetin turussa 25 hakemusta raksatyöpaikkoihin niin ei kukaan pyytänyt töihin vaikka minulla on 20 v kokemus raksatöistä. 3 ammattitutkintoa raksa-alalta. Töitä ei vaan saa se on selvä asia.
Kun ulkomaalainen yritys palkkaa ulkomaalaisen työntekijän niin tämän työntekijän ei tarvitse maksaa veroja Suomeen ollenkaan 6 kuukauteen.
Itse olen kaupassa töissä osa-aikaisena 25h/viikko,vaihdoin vähän aikaan sitten osa-aikaiseen oltuani samassa puljussa 15vuotta koko-aikaisena.En todellakaan halua enää palata siihen.
Jännä juttu kun yleistetään,että kaupan-alalla kaikki haluavat koko-aikaisiksi.
Pikemminkin meidän firmassa viimeiset 2vuotta on saatu ihan anella jos joku haluaisi täydet tunnit kun suunta ollut ihan erilainen.
Porukka pikemminkin vaihtaa täyspäiväisistä 37,50/viikko eri viikkotuntisiin osa-aikaissoppareihin kun vapaa-aika noussut tärkeimmäksi.
Otetaan sitten ylimäärästä vuoroja,joita muuten on yllin kyllin jos ylimääräistä rahan tarvetta.
Kädet vuotavat verta eli jos työkkäri pakottaa siivoustyöhön niin vettä ja siivousaineita en käytä eli riskiryhmäläisiä kuolee.
Kohta työttömät laitetaan pakkotöihin, kuten oli vielä 70-luvulla. Seutulan lentokenttä työmaalla oli vankien työsiirtolan vieressä työttömien asuinparakki, jossa asuivat ympäri maata tulleet työttömät, jotka oli määrätty lentokentälle töihin.
Taas tämä kiusaaminen ja pelleily alkaa
Vierailija kirjoitti:
Kela-taksi myönnetään vain niille, joilla ei ole terveydellisistä syistä mahdollisuutta kulkea julkisilla/omalla autolla. Omavastuu on 25€/suunta. En jaksaisi kadehtia kerää jolla on alentunut toimintakyky ja joutuu terveydenhuollossa jatkuvasti ramppaamaan.
Kelataksikyytejä voidaan myös yhdistellä, samalla kuskataan useampaa asiakasta ja siten kaikille reitti. ei ole suora. Jos kyytiä ei voi tilata ennakkoon, odotusajat ovat pitkiä.