Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnhakuvelvoite tulee ilmeisesti koskemaan myös osaa työssäkäyvistä

Vierailija
20.04.2022 |

Näin minulle ainakin tänään väitti työkkärin virkailija.

Eli jos olet osa-aikainen, tai vuokratyössä tai muuten työsuhteessa, jossa palkan lisäksi saat soviteltua päivärahaa edes satunnaisesti, niin ei kun hakemuksia lähettelmään vaan, koska osa-aikaisuus tai vuokratyö ei nähtävästi työkkärin mielestä ole hyväksyttävä ja riittävä työsuhde

Kommentit (946)

Vierailija
241/946 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömät tekevät toimistotöitä työmarkkinatuella esim. kansalaisopistot, sairaalat, vesilaitokset, sähkölaitokset, sivistyskeskus, ympäristötoimi, hautausmaan toimisto, seurakuntien toimistot, sosiaalitoimisto, vapaa-aikatoimi eli esim. nuorisotalot, museot, taidemuseot jne.

Työttömät tekevät toimistotöitä sekä työkokeilu nimellä että kuntouttavana työtoimintana.

Vierailija
242/946 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömät tekevät toimistotöitä työmarkkinatuella esim. kansalaisopistot, sairaalat, vesilaitokset, sähkölaitokset, sivistyskeskus, ympäristötoimi, hautausmaan toimisto, seurakuntien toimistot, sosiaalitoimisto, vapaa-aikatoimi eli esim. nuorisotalot, museot, taidemuseot jne.

Palkkaa ei saa, siksi työpaikoilla on nykyään ihmisiä, joilla on itse leikatut hiukset eikä ole meikkeihin rahaa.

Itse leikatut hiukset voi laittaa kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/946 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva olla sairaalassa työkokeilussa, kun näkee, että hoitajat ovat käyneet parturissa. No voin toki laittaa hiukseni vaikka letille kiinni.

Vierailija
244/946 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva olla sairaalassa työkokeilussa, kun näkee, että hoitajat ovat käyneet parturissa. No voin toki laittaa hiukseni vaikka letille kiinni.

Moni nainen kärsii siitä, kun ei saa palkkaa noista työkokeiluista, ei ole rahaa parturiin, ei meikkeihin, ei vaatekauppaan ja pakotetaan työpaikoille, jossa arvostellaan ulkonäköä.

Vierailija
245/946 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni nainen kärsii siitä, kun ei saa palkkaa noista työkokeiluista, ei ole rahaa parturiin, ei meikkeihin, ei vaatekauppaan ja pakotetaan työpaikoille, jossa arvostellaan ulkonäköä.

Meikit on älyttömän kalliita esim. ripsiväri tai meikkivoide voi maksaa jopa 10 euroa kappale. Ei niitä työkokeilurahoilla osteta.

Vierailija
246/946 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanskassa pelkkä toimeentulotuki yhdelle on 1500, kun meillä 500.

Ilmankos me suomalaiset näytämme hamaniisuilta.

Vierailija
247/946 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin sairaalassa työkokeilussa niin mummot kysyivät miten koneella ilmoittaudutaan sairaalaan. Minulla oli sairaanhoitajan vaatteet niin eivät varmaan tajunneet, että olin työtön työkokeilussa menossa hakemaan osaston posteja.

Vierailija
248/946 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin sairaalassa työkokeilussa niin mummot kysyivät miten koneella ilmoittaudutaan sairaalaan. Minulla oli sairaanhoitajan vaatteet niin eivät varmaan tajunneet, että olin työtön työkokeilussa menossa hakemaan osaston posteja.

Minulla on AMK- tutkinto, mutta ei hoitoalalta.

Vierailija
249/946 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meikit on älyttömän kalliita esim. ripsiväri tai meikkivoide voi maksaa jopa 10 euroa kappale. Ei niitä työkokeilurahoilla osteta.

No ei nyt 10e meikkivoiteesta ole älyttömän paljon.

Mulla menee noin 100e kuussa kosmetiikkaan vaikka olen työtön.

Vierailija
250/946 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos näihin kaikkiin palkattaisiin ihan oikeasti työntekijät, niin työttömyys pienenisi monella henkilöllä.

"Miksi ei palkata", on parempi kysymys kuin "miksi et mene töihin".

Vierailija
251/946 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuossa ole mitään uutta? Saadaksesi päivärahaa sun pitää olla työnhakija. Jos saat päivärahaa, vaikka soviteltua, sun pitää tietenkin olla työnhakija.

Vierailija
252/946 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja samaan aikaan kyseisten alojen työntekijöitä on työttömänä. Mitä järkeä? Vai onko ideana se, että kuntien ei tarvitse maksaa palkkaa kenellekään, kun voi ottaa samat työntekijät töihin työttömyyskorvauksella?

Vierailija
253/946 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan järjetöntä tuollainen.

Osa-aikatyökin kuitenkin ON työtä, ja jos työkkärin yksi pointti on se, että ihmisen täytyy olla tekemässä toisen hyväksi jotain joko palkattuna tai palkatta, niin pitäisi riittää, että tekee edes osa-aikatyötä. Menee ihan ihmisten juoksuttamiseksi nyt.

Työkkärin pointti on, että ihmisen pitäisi elättää itsensä ja tottakai  jokainen, joka saa korvauksia, tekee kaikkensa, että ei niitä tarvitis. Eihän kukaan työkykyinen halua loisia toisten rahoilla. Nämä on ihan urbaaneja legendoja, että työttömät muka valittaisivat jostain hakuvelvoitteista, hehän hakevat joka tapauksessa moninkertaisia määriä ihan oma-aloitteisesti.

Vierailija
254/946 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siittä vaan hakemuksia tekemään, nythän on parhaillaan kaupungin- ja kunnanjohtaien vaihtoviikot meneillään. Laadit hyvän hakemuspohjan jota käytät kaikkialla !

Jos työkkäti ei erityisesti määrää mitä työtä pitää hake niin hae ihan mitä vaan kunhan haet.

Tarpeeksi paljon kun tuollaisia pelleily-hakemuksia alkaa ilmaantumaan, niin varmasti peruvat tämänkin lain!

Vierailija
255/946 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei nyt 10e meikkivoiteesta ole älyttömän paljon.

Mulla menee noin 100e kuussa kosmetiikkaan vaikka olen työtön.

Eli saat liikaa rahaa jos varaa ostaa merkkejä,hyi hit to kun sylettää!!!

Saan työmarkkinatuen.

Vierailija
256/946 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin soviteltua päivärahaa saava joutuu etsimään kokoaikatyötä. Ei se päiväraha mitään vastikkeetonta ikuisetuutta ole.

Menkää töihin tai olkaa menemättä, kunhan ette odota valtion kompensoivan teille sitä, että teette liian vähän tunteja.

Olen pahoillani, mutta itse olette niihin nollatuntisopimuksiin ym. nimenne kirjoittaneet. Lopettakaa se. Osa-aikatöitä ja nollasoppareita tyrkytetään tasan niin kauan kuin on halukkaita niitä tekemään. Tehkööt ne, joiden ei tarvitse lisäksi kinuta valtion kassasta. Rikkaat kotirouvat, laiskat perijät, eläkeläiset, jotka eivät pysty keksimään muuta tekemistä.

Haista paska, täysin työttömänäkö sitten olisi pitänyt olla? Työnsaanti on kiven alla monelle ja jos on melkein vuoden metsästänyt työtä, ottaa sitä edes osa-aikaista tai keikkaa sitten. Niin minä menin töihin, mutta sekin on väärin, niinkö? Ei ole minun vikani etten päässyt "nauttimaan" täysiä tunteja minnekään. Yritin. Parisataa hakemusta, 10kk kesti hakemista että sai edes tämän työn.

Vierailija
257/946 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas työssäkäyviä työttömiä pompotellaan.

Vierailija
258/946 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömät tekevät toimistotöitä sekä työkokeilu nimellä että kuntouttavana työtoimintana.

Mutta jos on oikein ahkera voi jonakin kauniina päivänä päästä palkkakokeiluun.

Vierailija
259/946 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas työssäkäyviä työttömiä pompotellaan.

Työssäkäyvä ei ole työtön työkkärin silmissä, jos työtunteja on vähintään 4 h/vk. Tuota vähemmän työskentelevällä ei luulisi olevan mitään ongelmia muiden työttömien tapaan hakea töitä säännöllisesti.

Vierailija
260/946 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos on oikein ahkera voi jonakin kauniina päivänä päästä palkkakokeiluun.

Tradenomeja on paljon palkkatuella töissä. Itse olen palkkatuella työpaikassa, missä asiakaspalvelu puhelimitse englanniksi ja suomeksi.