Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin keikalla jättisuuressa laitospäiväkodissa

Vierailija
20.04.2022 |

Kyllä minun kävi sääliksi noita lapsia. Varmaan aikuisiakin.
Jatkuva meteli, kiire. Tiloja täytyy koko ajan vaihtaa minuuttiaikataululla koska moni ryhmä käyttää samoja tiloja.
Siis todellakin laitosmainen meininki.
Miksi näihin on suostuttu.
Miksi ei enää rakenneta pieniä viihtyisempiä muutaman lapsiryhmän päiväkoteja.
En yhtään ihmettele että lapsista tulee levottomia tuollaisissa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha.

Samasta syystä kuin kanatkin ahdetaan häkkeihin eikä ulkokanaloihin.

Vierailija
2/19 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmislapsen kohtalo on olla osa rahantekokoneistoa nyky-yhteiskunnassa... kamalaa... ihan hirveetä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa on kaikista pahin vaihtuvuus henkilökunnasta.

Vierailija
4/19 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet päiväkodit ovat kyllä siitä ihania, että niissä on rauhallista ja kaikki tuntevat ja tietävät toisensa ( lapset tuntevat kaikki lapset ja aikuiset, vanhemmat tulevat usein tutuiksi ja myös henkilöstö tuntee kaikki vanhemmat)

Sitten taas huono puoli on se, että  henkilöstörakenne on hyvin haavottuvainen, koska ei voida tehdä ryhmien sisäisiä siirtoja. 

Olen itse siis molemmissa työskennellyt ja nähnyt hyviä ja huonoja puolia kummissakin. 

Vierailija
5/19 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Liian suuria yksiköitä lapsille, iäkkäille ja vamman omaaville sen mitä uutisten perusteella nähty sekä katukuvassa. Kodikkuus olisi hyvä asia ja koti.

Vierailija
6/19 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ruokalat 😖

Vierailija
7/19 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienet päiväkodit ovat kyllä siitä ihania, että niissä on rauhallista ja kaikki tuntevat ja tietävät toisensa ( lapset tuntevat kaikki lapset ja aikuiset, vanhemmat tulevat usein tutuiksi ja myös henkilöstö tuntee kaikki vanhemmat)

Sitten taas huono puoli on se, että  henkilöstörakenne on hyvin haavottuvainen, koska ei voida tehdä ryhmien sisäisiä siirtoja. 

Olen itse siis molemmissa työskennellyt ja nähnyt hyviä ja huonoja puolia kummissakin. 

Tämä.

Tulin alalle noin 30v sitten. Silloin päivähoidossa painotettiin kodinomaisuutta.

Nykyisin se on lähes kirosana.

Vierailija
8/19 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiire, rauhattomuus ja meteli.

Lisäksi kaikesta säästetään, jopa lasten lautasille lasketaan grammoina.

Työntekijöiksi palkataan vain määrä-aikaisin sopimuksin, minimipalkalla.

Sijaiseksi kelpaa kuka tahansa joka suostuu.

1 hoitaja tekee esim laitosapulaisen (keittiöhenkilön)  ja siivoojankin työn. Parhaimmillaan 4 ammattinimikettä yhden hinnalla.

Hoitajat tuovat itse askartelumateriaalit sekä myös sisustavat omalla kustannuksellaan ankeita ryhmätiloja, koska johtaja "säästää". Kelle?

Mihinkään ei voi vaikuttaa. Johtaja ei keskustele vaan määrää tietokoneensa takaa mulkaisten. Palkat laskettu päin percettä. 

Tällaista pahimmissa paikoissa, kuulemma.

Mutta eihän tuo voi pitää paikkaansa, eihän?

Vierailija
9/19 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiire, rauhattomuus ja meteli.

Lisäksi kaikesta säästetään, jopa lasten lautasille lasketaan grammoina.

Työntekijöiksi palkataan vain määrä-aikaisin sopimuksin, minimipalkalla.

Sijaiseksi kelpaa kuka tahansa joka suostuu.

1 hoitaja tekee esim laitosapulaisen (keittiöhenkilön)  ja siivoojankin työn. Parhaimmillaan 4 ammattinimikettä yhden hinnalla. EI SAA, PITÄÄ OLLA KOULUTUS

Hoitajat tuovat itse askartelumateriaalit sekä myös sisustavat omalla kustannuksellaan ankeita ryhmätiloja, koska johtaja "säästää". Kelle? YKSITYISELLÄ EHKÄ

Mihinkään ei voi vaikuttaa. Johtaja ei keskustele vaan määrää tietokoneensa takaa mulkaisten. Palkat laskettu päin percettä. 

Tällaista pahimmissa paikoissa, kuulemma.

Mutta eihän tuo voi pitää paikkaansa, eihän?

EI PIDÄ PAIKKAANSA! 

Vierailija
10/19 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuoden töissä tuollaisessa lähes 200 lapsen talossa. Kauheinta oli eteistilat. Miettikää kun lähes 100 lasta täytyisi ahtaa ulos saman kenkä eteisen kautta. Siinä sitten riisut ja puet kurahousut ja kengät

Arvatkaa miten usein vanhemmat valitti kadonneista vaatteista.

Vaihdoin pienempään taloon.

Vierailija
11/19 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska siitä yhtenäiskouluun, jossa jopa 1500 oppilasta

Vierailija
12/19 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut taannoin töissä tämmöisessä päiväkodissa myös. Se meidän ryhmä oli uusi (koska alueella valtava tarve hoitopaikoille) ja jo valmiiksi täpötäyden päiväkodin seinien sisäpuolelle survottu. Tilana oli pieni huone päivittäisiä leikkejä ja ruokailuja varten, nukkarina vielä sitäkin pienempi (lähes) komero, jossa ei alkuun ollut lapsille edes sänkyjä, saati että mitään lelujakaan olis ollut. Ulkoilu hoitui minuuttiaikataululla pienissä aidatuissa karsinoissa pihalla, johon oli meidän ryhmän jälkeen tulossa yksi ryhmä aamupäivän aikana eli joustonvaraa ei ollut mihinkään suuntaan. Oli kamalaa. Ja todellinen järkytys, kun aikaisemmin olin pienemmän paikkakunnan päiväkodissa töissä, jossa saatettiin hyvinä päivinä mennä ulos melkein suoraan aamupalalta ja retkeiltiin päiväkodin lähiympäristön metsissä ja puistoissa.

Vierailija
13/19 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut suuressa päiväkodissa, jossa jokaiselle ryhmälle oli omat tilat kuraeteisiä myöten. Piha oli yhteinen. Se oli ihan viihtyisä paikka.

Vierailija
14/19 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha.

Samasta syystä kuin kanatkin ahdetaan häkkeihin eikä ulkokanaloihin.

Ja työntekijät avokonttoreihin ja monitilatoimistoihin.

Vierailija
15/19 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei siitä puhuta, että iso hälisevä päiväkoti ja viidakon lait voivat aiheuttaa pienille lapsille aggressioita, käytöshäiriöitä, tarkkaavaisuushäiriöitä?

Vierailija
16/19 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykymaailmassa ei edes haluta lisätä ihmisten hyvinvointia vaan tuottavuutta.

Hyöty on tärkeintä.

Varmasti tiedetään mitkä haitat suurista ryhmistä, hälystä ja metelistä on lapsille ja nuorille mutta ei välitetä.

Pienelle ihmiselle oma koululuokka ja oma pulpetti on osa arjen turvallista rakennetta mutta tästäkään ei piitata lainkaan.

Suurissa ryhmissä pieni lapsi ei saa ohjaajien/opettajien huomiota tarpeeksi.

Jossain vaiheessa alkaa lapsen oireilu mutta hei, mitä väliä silläkään on.

Kaikkien ihmisten tulisi tietää millaiset ihmisvihamieliset tahot tällaisen meiningin taustalla on mutta jos siitä puhuu, kukaan ei usko ja huudetaan salaliittoteoriaa.

Vierailija
17/19 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mutta siellä ne opetetaan koneiston osiksi. Toimii aina kun käsky käy. Ei ajattele itse mitään.

Vierailija
18/19 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua ulkopuolisen näkökulmasta, olen koulusiivoojana jonka pitäisi olla koulu mutta viimeiset 2,3 vuotta on vaihtunut päiväkodiksi El on ns päiväkoti koulu vähän vessoja,yli 300 oppilasta+ henkilökunta siihen päälle, norovirusta, sairastelua yms,joo mistähän johtuu? Koko koulussa 4 vessaa vaan! Ja opettajilla 2! Jo osa ei osaa edes pissata pönttöön vaan lattialle ja seinille ja me siivooja tullaan vasta illalla että voitte kuvitella sitä sotkua kun töihin tullaan,lisäksi vähintään joka 2 tai 3 päivä joku vessoista pois käytöstä sotkemisen takia johon menee sitten aikaa siivota vaikka aikaa ei olis muutenkaan.

Vierailija
19/19 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta siellä ne opetetaan koneiston osiksi. Toimii aina kun käsky käy. Ei ajattele itse mitään.

Sama siis kuin kouluissa opetetaan koneiston osiksi , sen lisäksi aivopesua ja propagandaa opetetaan päivittäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi