En ymmärrä, miksen laihdu. Voisko joku yrittää neuvoa?
Laihdutin viime keväänä noin 8 kiloa. Lähtöpaino oli 76 kiloa, ja nyt paino pyörii 67 ja 69 välillä. Vähensin hiilareiden syöntiä ja tarkkailin ruokamääriä, en varsinaisesti karpannut. Kesällä pidin laihdutuksesta " taukoa" , paino ei laskenut eikä noussut.
Syyskuun alussa aloitin lenkkeilyn tosissani. Juoksen viikossa 3 tai 4 kertaa noin 45 minsaa (6 km) kerrallaan. Sykemittaria ei ole, mutta mielestäni syke ei ole mitenkään kauhean korkea, jaksan ihan hyvin puhua enkä ole lenkin jälkeen mitenkään poikki.
Nykyään syön aamulla esim. ruisleivän, salaattia ja kinkkua ja yhden viilin. Päivällä syön työpaikalla lautasmallin mukaan, mitä sitten sattuu olemaankaan. Salaattia ilman kastiketta runsaasti, muutama peruna ja kastike. Kalaa valitsen melkein joka kerta. Syön töissä niin ison aterian, ettei illalla ole juurikaan nälkä. Syön usein esim. viilin n. klo 17. Sitten menen lenkille. Illalla sitten yhdeksän jälkeen syön sitten esim. ruisleivän, viilin, hedelmiä tai joskus ihan lämpimän ruuan, jos mies on tehnyt.
Mielestäni syön ihan sopivasti ja liikun kuitenkin aika runsaasti. Miksiköhän paino ei ole laskenut koko syyskuun aikana? Olen 165 senttiä pitkä ja tavoitepainoni on 58 kiloa. Alle 65 kiloakin olisi unelma!
Kommentit (8)
Ei lämmintä ruokaa enää noin myöhään.
Vierailija:
Ei lämmintä ruokaa enää noin myöhään.
mitäs jos pienentäisit annoksia ja söisit 4 kertaa? Sekin vois auttaa kun aineenvaihduntaa vähän räplättäis
Vierailija:
mitäs jos pienentäisit annoksia ja söisit 4 kertaa? Sekin vois auttaa kun aineenvaihduntaa vähän räplättäis
Tarvitsisi siis pienentää lounasta, ja söisin sitten viiden aikaa hieman enemmän. Sitten pääsisin lenkille vasta joskus kahdeksan aikaan, koska mahan pitää olla tarpeeksi tyhjä.
Taidankin tehdä niin, että syön lounaalla vähemmän, jonkun pienen välipalan esim. kolmen aikaan ja meen lenkille aiemmin, heti vaikka viideltä tai kuudelta. Sitten syön seitsemän aikaan pienen iltapalan.
Kuulostaako paremmalta?
ap
Ihmisen elimistö on metka vekotin, se joskus jumittuu siihen totuttuun rutiiniin, sitä voi välillä vähän huijata ja poiketa normaalista. Muistat vaan laittaa lautaselle vähintään puolet salaattia ja tehdä muuta valinnat viisaasti.
tuohon elimistön huijaamiseen liittyy myös herkuttelupäivät, sillä saa kanssa sekotettua elimistön tottumuksia
tuo toinen variantti kuulosti todella hyvältä. että syöt välipalan 3 maissa ja aikaisemmin lenkki. itse syön aamupalan, lounaalla aika vähän. sitte illalla syön tuhdimman kunnon illallisen, n. 7-9 aikaan. ja hoikka olen.
Juotko riittävästi?
Itse olen vähähiilihydraattisella parhaillaan. Olen aiemmin ollut painonvartijoissa, ekalla kerralla toimikin mutta tokalla kerralla ei sit enää paino pudonnu.