Eläkeläiset täysin vieraantuneet työikäisten lomista
Tuntuu, että äitini kuvittelee, että olen töissä vuoden jokaisena päivänä 24 h. Hän itse eläkkeellä.
Aina kun sanon olevani lomalla, hän toteaa, että ai laittomasti olet poissa töistä.
Hänelle ei tunnu menevän kupoliin että ihmisellä joka töissä kertyy vuosilomaa.
Joka kerta sama ihmettely miten voin olla lomalla eli pois töistä.
Eikö siis tosiaan itsekin töissä olleena ymmärretä että joskus voi pitää lomaakin?
En voi käsittää mistä tämä ihmettely kumpuaa.
Ei auta vaikka näytän vuosilomalain ja sanon että kas tässä jokaiselle työntekijälle kuuluu vuosiloma.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Okei, meillä toisin päin. Eläkkeelle jäänyt opettaja ei ymmärrä mikä ero on 4 viikon ja 2,5kk kesälomilla. Ja siinä mitä kaikkea sen kesän aikana ehtii, pystyy ja jaksaa tehdä.
tiedän useita opeja jotka kesät työttömänä kun kierrätetään määräaikaisina kouluista toiseen ja vuodesta toiseen
Olemme molemmat eläkkeellä! Vaimoni(Nainen)ja minä(Mies). Olemme erittäin tyytyväisiä,että työikäiset saavat lomailla! Monilla aloilla on työsopimukset menny määräaikaisiksi! Lomia kertyy entistä vähemmän nykyään! Loma sanana on monille työnantajille kirosana!
Itse olen siinä onnellisessa asemassa että virkamiehenä saan valtion leivissä pitkät lomat. Tämähän ei äitiä miellytä ja luulee, että olen aina luvatta pois töistä. Pitäisikö minun antaa työnantajan hyväksi nekin ja olla töissä lonallakin.
Hänellä itsellä oli kunnallisella puolella myös ihan hyvin lomaa.
Mutta tosiaan ei tajuta, että joku on aikoinaan töissä aloittanut ja lomat kertyneet ja kohta on 38 päivän vuosilomat + mahdolliset lomarahavapaat. Tämä on ihan järkkyä joillekin.
Jep. Tämä on se mikä vanhusten on vaikea ymmärtää. "Jokos sinä olet kesäloman pitänyt?" Ja kun vastaus on, ettei mulla ole lomaa, niin reaktio on hämmästynyt.