Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eläkeläiset täysin vieraantuneet työikäisten lomista

Vierailija
20.04.2022 |

Tuntuu, että äitini kuvittelee, että olen töissä vuoden jokaisena päivänä 24 h. Hän itse eläkkeellä.
Aina kun sanon olevani lomalla, hän toteaa, että ai laittomasti olet poissa töistä.

Hänelle ei tunnu menevän kupoliin että ihmisellä joka töissä kertyy vuosilomaa.

Joka kerta sama ihmettely miten voin olla lomalla eli pois töistä.

Eikö siis tosiaan itsekin töissä olleena ymmärretä että joskus voi pitää lomaakin?

En voi käsittää mistä tämä ihmettely kumpuaa.
Ei auta vaikka näytän vuosilomalain ja sanon että kas tässä jokaiselle työntekijälle kuuluu vuosiloma.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt taida kuitenkaan olla kysymys eläkeläisistä vaan sinun äidistäsi.

Vierailija
2/24 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edustaako äitisi kaikkia maan eläkeläisiä ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat minunkin vanhempani eläkkeellä, mutta eivät he ole minun lomiani ihmetelleet.

Itse asiassa ei tule mieleen yhtään eläkeläistä, jotka ajattelisivat noin.

Vierailija
4/24 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat eläkeläis vanhempani ovat sentään vähän paremmin vielä kartalla asioista, mutta olen huomannut että huipputehtävistä eläkkeelle jääneet fiksut, koulutetut ihmiset jotka ovat tehneet hienon uran, ovat taantuneet 5 vuodessa aivan älyttömästi älyllisesti. Saa nähdä minkälaista on 10 vuoden jälkeen.

Vierailija
5/24 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat eläkeläis vanhempani ovat sentään vähän paremmin vielä kartalla asioista, mutta olen huomannut että huipputehtävistä eläkkeelle jääneet fiksut, koulutetut ihmiset jotka ovat tehneet hienon uran, ovat taantuneet 5 vuodessa aivan älyttömästi älyllisesti. Saa nähdä minkälaista on 10 vuoden jälkeen.

Näit siis mustan joutsenen ja kaikki joutsenet ovat siis mustia?

Olen nyt ollut sen mainitsemasi 5 vuotta eläkkeellä. EN ole taantunut.

Opiskelen espanjaa, huviksen, koska voin.

Kävin juuri maanpuolustuskurssin kybertekniikassa, mitä vielä haluat tietää?

Vierailija
6/24 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat oli lomalla aina juhannuksesta alkaen neljä viikkoa ja hiihtolomaviikon. Nyt kun itse olen työelämässä ja olen lomalla vähän silloin sun tällöin, heille on ihan käsittämätöntä, että joku voi olla lomalla pitkin vuotta. He myös kuvittelevat, että olen jollain palkattomalla tai ainakin lomautettuna. Eihän nyt kukaan voi olla vuosilomalla yhtä viikkoa huhtikuussa! Aina saa selittää, tai ainakin yrittää...

Vierailija
7/24 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko äitisi tehnyt millaisen uran? Kotiäiti? Yrittäjä tai sellaisen vaimo? Pätkätyö?

Luulisi ymmärtävän, jos on itse ollut työelämässä ja nauttinut lomia myös? Mutta kaikki eivät ole olleet palkkatyössä.

Vierailija
8/24 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä eläkeläisten tarvitsekaan enää muita miettiä. Elämän viimeinen luku.

Vierailija
9/24 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mitään.

Vierailija
10/24 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ikinä kerro milloin lomailen, koska se tulkitaan niin, että mulla on silloin joutoaikaa käydä passaamassa ja viihdyttämässä heitä.

Vierailija
11/24 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kuulostaa kyllä muistisairaalta henkilöltä.

Vierailija
12/24 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omasta mielestäsi…

Vierailija
13/24 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, meillä toisin päin. Eläkkeelle jäänyt opettaja ei ymmärrä mikä ero on 4 viikon ja 2,5kk kesälomilla. Ja siinä mitä kaikkea sen kesän aikana ehtii, pystyy ja jaksaa tehdä.

Vierailija
14/24 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös nykyään siirretä pätkätyöstä toiseen ja tehdään vain määräaikaisia niin ei koskaan kerry lomia eikä kokemuslisiä tai muitakaan vastaavia etuja, meillä myös aina eka päivä sairauslomista palkaton, nämäkin tulevat pian kaikille aloille ja karenssiakin pidennetään jne

Vierailija
15/24 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omasta mielestäsi…

Miten niin omasta mielestäsi? Käy sinäkin niin viisastut. Jos se nyt on mahdollista edes.

Vierailija
16/24 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

[

Omasta mielestäsi…[/quote]

Miten niin omasta mielestäsi? Käy sinäkin niin viisastut. Jos se nyt on mahdollista edes.[/quote]

Tässä, mene ja pyri:

https://www.laurea.fi/koulutus/liiketalous-ja-tietojenkasittely/tietoje…

Vierailija
17/24 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omasta mielestäsi…

Miten niin omasta mielestäsi? Käy sinäkin niin viisastut. Jos se nyt on mahdollista edes.

Mistä tiedät etten olisi käynyt. Et sinäkään kovin viisaalta vaikuta eli olet tyypillinen itseriittoinen eläkeläinen.

Vierailija
18/24 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten vtuttaa eläkeläiset jotka tuppaa esim autokorjaamolle tai autopesuun ja putsaukseen jne. niin puoli tai jopa tuntia ennen ja sitten jäävät siihen työpaikalle vaan pyörimään vaikka edelliset työt kesken tai ruokatauko menossa, saa edes edellisiä töitä tehdä tai ruokaa syödä rauhassa kun siihen tullaan jo pälättämään.

Vierailija
19/24 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitimuorisi on tainnut olla yhtä pihalla asioista jo ennen eläköitymistäänkin.

Vierailija
20/24 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, meillä toisin päin. Eläkkeelle jäänyt opettaja ei ymmärrä mikä ero on 4 viikon ja 2,5kk kesälomilla. Ja siinä mitä kaikkea sen kesän aikana ehtii, pystyy ja jaksaa tehdä.

Osa kouluissa työskentelevistä saa kesälläkin palkan vain 4vk ajalta, eikä lainkaan syysloman tai joululoman ajalta (hiihtolomasta saa, mikäli on täydet lomat).