Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaativaa asiantuntijatyötä tekevät: mikä on..?

Vierailija
20.04.2022 |

Mikä on koulutuksenne ja mikä työstänne tekee vaativan asiantuntijatyön? Olen aina ihmetellyt tätä av:laisten vaativien asiantuntijatehtävien määritelmää.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalityön erityisasiantuntija, suomeksi sossu. Itsenäinen päätöksenteko ja vastuunkanto. Koulutus YTM.

Vierailija
2/45 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä olen minäkin joskus kummastellut. Olen itse hallintojohtajana, eikä tämä nyt mitenkään erityisen vaativaa asiantuntijatyötä minusta ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotatieteilijä, MPKK.

Asiantuntijana analysoin, tutkin ja raportoin Suomen kyberturvallisuusvalmiudesta, sen tarpeesta ja koulutan esimerkiksi päättäjiä tässä, jotta voivat tehdä oikeaan tietoon perustuvia päätöksiä eduskunnassa.

Erityisasiantuntija siksi, ettei osaamistani monelta löydy ja opetan sitä myös muille.

Vierailija
4/45 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntija osaa jonkun osa-alueen, jota muut eivät välttämättä osaa. Itse olen IT-alalla pankkiyhteyksien virhetilojen erityisasiantuntija. Kourallinen löytyy Suomesta.

Vierailija
5/45 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus on insinööri. Asiantuntijana tunnen firmamme prosessin, sekä käytettävän toiminnanohjausjärjestelmän tietyltä osa-alueelta. Vastaan järjestelmään tuon osalta meitä varten räätälöidystä osuudesta ja sen ylläpidosta. Muut eivät tee firmassamme samaa työtä.

Vierailija
6/45 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiantuntija osaa jonkun osa-alueen, jota muut eivät välttämättä osaa. Itse olen IT-alalla pankkiyhteyksien virhetilojen erityisasiantuntija. Kourallinen löytyy Suomesta.

Olettaisin ap:n kysyneen nimenomaan vaativaa. Tietenkin asiantuntija osaa jonkun osa-alueen, jota muut eivät osaa. Sellaista ammattia taas tuskin onkaan, minkä kaikki osaisivat eli jokainen ammattilainen osaa jotain mitä muut eivät osaa. 

Vierailija
7/45 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-mammat tekee kaikki vaativaa asiantuntijatyötä. Palkkakin väh. 5000€/kk.

Vierailija
8/45 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä ei ole tuo "asiatuntijuus" sujunut oikein viime aikoina 😁

Vierailija
9/45 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Av-mammat tekee kaikki vaativaa asiantuntijatyötä. Palkkakin väh. 5000€/kk.

En minä teen. Teen vain asiantuntijatyötä. Siksi palkka on vain 4600.

Vierailija
10/45 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin ihan samaa. 😁

Vierailija
11/45 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neurologian erikoislääkäri. Kaipa se lasketaan asiantuntijatyöksi.

Vierailija
12/45 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olettaisin ap:n kysyneen nimenomaan vaativaa. Tietenkin asiantuntija osaa jonkun osa-alueen, jota muut eivät osaa. Sellaista ammattia taas tuskin onkaan, minkä kaikki osaisivat eli jokainen ammattilainen osaa jotain mitä muut eivät osaa. 

Pankkiyhteyksien ylläpito ja virhetioljen korjaus on vaativaa työtä, vaikken sitä suoraan maininnutkaan. Jää palkat maksamatta monelta firmalta muuten. Oletin, että jos vastaan kysymykseen vaativasta asiantuntijatyöstä, se myös automaattisesti tarkoittaa, että kertomani työ on vaativaa. Miksi muuten vastaisin?

Vierailija
13/45 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä sekoita pankin ongelmia tilitoimistojen asiantuntijaan😊 Teen pankkiyhteyksien kanssa töitä, mutta en pankissa, vaan siellä palkanmaksupuolella tilitoimistossa. Joten kun pankit mokailee, minä korjaan tilanteen, jotta te muut saatte palkan pankista huolimatta.

Vierailija
14/45 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutus on insinööri. Asiantuntijana tunnen firmamme prosessin, sekä käytettävän toiminnanohjausjärjestelmän tietyltä osa-alueelta. Vastaan järjestelmään tuon osalta meitä varten räätälöidystä osuudesta ja sen ylläpidosta. Muut eivät tee firmassamme samaa työtä.

Jännä, että insinööri on jättäytynyt tuon tason tehtäviin.. yleensä pyritään vähän korkeammalle ellet ole joku insinööri AMK. Yleensä prosessiteollisuuden inssit ei tee vaativia asiantuntijatöitä. Asiantuntija ehkä, mutta siinä pärjää hyvin kun pikkasen perehtyy omaan koulutukseensa.

Vierailija
15/45 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen minäkin joskus kummastellut. Olen itse hallintojohtajana, eikä tämä nyt mitenkään erityisen vaativaa asiantuntijatyötä minusta ole.

Hienoa, paljonko palkkaasi voidaan alentaa hoitajien hyväksi?

Vierailija
16/45 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

TkT. Suomessa on muutama joka pystyy tätä hommaa tekemään. Maailmalla sitten enemmän.

Vierailija
17/45 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun en minä halua täällä ruveta selvittämään, että työskentelen keskisuuren firman isossa ja firman kannalta merkittävässä yksikössä päällikkönä, niin on helpompi sanoa, että vaativaa asiantuntijatyötä. Koulutus fil.kandi, palkka 5100 e kuussa. 

Vierailija
18/45 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piirtelen käppyröitä ja ympyröitä excelillä, kirjoitan ympäripyöreää jargonia joissa toistuu sanat strategia-osallistaminen-erityisen tärkeää-synergia tms. ja teen niistä raportteja ja powerpointteja.

Joku tästäkin haluaa maksaa, mutta en ole ymmärtänyt miksi.

Vierailija
19/45 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä, että insinööri on jättäytynyt tuon tason tehtäviin.. yleensä pyritään vähän korkeammalle ellet ole joku insinööri AMK. Yleensä prosessiteollisuuden inssit ei tee vaativia asiantuntijatöitä. Asiantuntija ehkä, mutta siinä pärjää hyvin kun pikkasen perehtyy omaan koulutukseensa.

Jännä että duunarit tietää kaiken paremmin vaikka ei aikanaan rahkeet riittäneet edes niihin insinöörin opintoihin.

Vierailija
20/45 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, paljonko palkkaasi voidaan alentaa hoitajien hyväksi?

Sitä pitää nostaa kun muuten ei ole verotuloja maksaa niitä hoitajien palkkoja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi