Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaativaa asiantuntijatyötä tekevät: mikä on..?

Vierailija
20.04.2022 |

Mikä on koulutuksenne ja mikä työstänne tekee vaativan asiantuntijatyön? Olen aina ihmetellyt tätä av:laisten vaativien asiantuntijatehtävien määritelmää.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnnä se " Jännä, " sanonko minne? Etkö muuta sanaa keksinyt kuvailemaan asioita?

Vierailija
22/45 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oloneuvos FT. Polttelen sätkäröökiä ja kannabista KELAn piikkiin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinööri. Vastuu ja ongelmanratkaisu. Kyky muokata prosesseista tehokkaita, että +100 työntekijän työt sujuvat.

Vierailija
24/45 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen minäkin joskus kummastellut. Olen itse hallintojohtajana, eikä tämä nyt mitenkään erityisen vaativaa asiantuntijatyötä minusta ole.

Hallintojohtaja on vain pelkkä yhden alan päällikkö.  Ei hän ole missään asiantuntija-ammatissa.

Hän vaan johtaa tiettyjä asioita jja osastoa, joko firmassa tai julkisella puolella.

Vierailija
25/45 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulutus on insinööri. Asiantuntijana tunnen firmamme prosessin, sekä käytettävän toiminnanohjausjärjestelmän tietyltä osa-alueelta. Vastaan järjestelmään tuon osalta meitä varten räätälöidystä osuudesta ja sen ylläpidosta. Muut eivät tee firmassamme samaa työtä.

Jännä, että insinööri on jättäytynyt tuon tason tehtäviin.. yleensä pyritään vähän korkeammalle ellet ole joku insinööri AMK. Yleensä prosessiteollisuuden inssit ei tee vaativia asiantuntijatöitä. Asiantuntija ehkä, mutta siinä pärjää hyvin kun pikkasen perehtyy omaan koulutukseensa.

Jännä että duunarit tietää kaiken paremmin vaikka ei aikanaan rahkeet riittäneet edes niihin insinöörin opintoihin.

Insinööri tietää teorian ja duunari toteuttaa sen käytännössä asiakasrajapinnassa. Hyvät sosiaaliset taidot on avain kaikenlaisten asiakkaiden kohtaamisessa ja IT-alalla laitteiden "sielunelämä" pitää osata sovittaa asiakkaiden tarpeiden mukaiseksi.

Ammattikoulu->puhepuoli laitteineen->tiedonsiirto laitteineen->projektipäällikkö firman sisäiseen toimimiseen ja asiantuntija asiakkaan tarpeiden kartoittamiseen myynnin tukena ja lopulta toteuttamiseen. Monipuolinen työ, jossa asiakas on työn mielekkyyden "suola". Tässä työssä on hyvin vähän kynän pyörittelyä ja paljon ajattelemista. Tämä on ekstrovertille sopivaa työtä, kun vastassa on aina erilaisia ihmisiä. Sopii minulle.

Tällä alalla pärjää keskitasoa älykkäämmät ihmiset, eli puheet "rahkeiden riittämättömyydestä" on tietämättömyyttä. Palkka on kuitenkin hyvää "insinööritasoa".

Vierailija
26/45 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen konsernilaskentaa ja konsernitilinpäätöksiä finanssialan yrityksessä. Lisäksi tämän ns. standardityön ohella olen mukana / vastaan erilaisista talouden projekteista, kuten uusien IFRS-tilinpäätösstandardien tai uusien talouden järjestelmien käyttöönotosta. Koulutukseni on KTM.

Vierailija
27/45 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja edelliseen kommenttiin (jonka kirjoittaja oli KTM) unohtui lisätä, että vaativan asiantuntijatyön työstäni tekee mielestäni mm. monien, jatkuvasti muuttuvien eri lakien ja standardien tuntemispakko (esim. Suomen kirjanpitolaki, kansainväliset IFRS-standardit, verolainsäädäntö). Lisäksi pitää hallita monimutkaisia kokonaisuuksia, esim. projekteissa on aina useita (jopa satoja) eri järjestelmiä, sidosryhmiä jne. ja nämä ovat riippuvaisia toisistaan, joten pitää ymmärtää mihin kaikki päätökset ja toimenpiteet vaikuttavat.

Vierailija
28/45 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen minäkin joskus kummastellut. Olen itse hallintojohtajana, eikä tämä nyt mitenkään erityisen vaativaa asiantuntijatyötä minusta ole.

Hallintojohtaja on vain pelkkä yhden alan päällikkö.  Ei hän ole missään asiantuntija-ammatissa.

Hän vaan johtaa tiettyjä asioita jja osastoa, joko firmassa tai julkisella puolella.

No koulutus julkisella yleensä OTM, että...

Vierailija
29/45 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinööri. Osaan käynnistää läppärini ja lukea sähköpostia.

Vierailija
30/45 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Harvinaisen kielen) kääntäjä.

Vierailija
31/45 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sairaanhoitaja. Korkeakoulututkinto, lisäksi työ todella hektistä, vastuullista ja vaativaa.

Vierailija
32/45 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan väittänyt tällä palstalla tekeväni vaativaa asiantuntijatyötä. Olen työtön tradenomi ja palkkakin on sen mukainen reilut 550 euroa 4 viikon välein. Joo, en osaa mitään, mutta kyllähän tämäkin vaatii jonkinlaista asiantuntijuutta kun elämä on jatkuvaa selviytymistaistelua kaikilla osa-alueilla ja jopa ylipäätään oikeudesta olemassaoloon on pitänyt taistella.

Vierailija
33/45 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen sairaanhoitaja. Korkeakoulututkinto, lisäksi työ todella hektistä, vastuullista ja vaativaa.

Ammattikorkeakoulututkinto ei ole sama asia kuin korkeakoulututkinto.

Vierailija
34/45 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien näiden vuosien jälkeen keskustelu ei voi olla enää tällä tasolla.

Vierailija
35/45 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulutus on insinööri. Asiantuntijana tunnen firmamme prosessin, sekä käytettävän toiminnanohjausjärjestelmän tietyltä osa-alueelta. Vastaan järjestelmään tuon osalta meitä varten räätälöidystä osuudesta ja sen ylläpidosta. Muut eivät tee firmassamme samaa työtä.

Jännä, että insinööri on jättäytynyt tuon tason tehtäviin.. yleensä pyritään vähän korkeammalle ellet ole joku insinööri AMK. Yleensä prosessiteollisuuden inssit ei tee vaativia asiantuntijatöitä. Asiantuntija ehkä, mutta siinä pärjää hyvin kun pikkasen perehtyy omaan koulutukseensa.

Jännä että duunarit tietää kaiken paremmin vaikka ei aikanaan rahkeet riittäneet edes niihin insinöörin opintoihin.

Insinööri tietää teorian ja duunari toteuttaa sen käytännössä asiakasrajapinnassa. Hyvät sosiaaliset taidot on avain kaikenlaisten asiakkaiden kohtaamisessa ja IT-alalla laitteiden "sielunelämä" pitää osata sovittaa asiakkaiden tarpeiden mukaiseksi.

Ammattikoulu->puhepuoli laitteineen->tiedonsiirto laitteineen->projektipäällikkö firman sisäiseen toimimiseen ja asiantuntija asiakkaan tarpeiden kartoittamiseen myynnin tukena ja lopulta toteuttamiseen. Monipuolinen työ, jossa asiakas on työn mielekkyyden "suola". Tässä työssä on hyvin vähän kynän pyörittelyä ja paljon ajattelemista. Tämä on ekstrovertille sopivaa työtä, kun vastassa on aina erilaisia ihmisiä. Sopii minulle.

Tällä alalla pärjää keskitasoa älykkäämmät ihmiset, eli puheet "rahkeiden riittämättömyydestä" on tietämättömyyttä. Palkka on kuitenkin hyvää "insinööritasoa".

Meillä insinöörit asentaa kaiken asiakasrajapinnassa, yksikään duunari ei näistä tietotekn. laitteista ymmärrä enempää kuin porsas mikroaaltouunista. Vähimmäiskoulutusvaatimus: insinööri ja nykyään miel. hyvästä oppilaitoksesta ja kielitaito väh. englanti; muut kielet plussaa. osaan suomen lisäksi 4 muuta kieltä.

Vierailija
36/45 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan väittänyt tällä palstalla tekeväni vaativaa asiantuntijatyötä. Olen työtön tradenomi ja palkkakin on sen mukainen reilut 550 euroa 4 viikon välein. Joo, en osaa mitään, mutta kyllähän tämäkin vaatii jonkinlaista asiantuntijuutta kun elämä on jatkuvaa selviytymistaistelua kaikilla osa-alueilla ja jopa ylipäätään oikeudesta olemassaoloon on pitänyt taistella.

Hys, hys.. tällä palstalla kaikki tradet ovat pörssiyrityksen johtajia.

Vierailija
37/45 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Määrittele asiantuntija?

Vierailija
38/45 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun asiantuntijatyöni rahoitusalalla on vaativaa siksi, että minun pitää hallita tuhansia ja tuhansia sivuja EU-sääntelyä, osata löytää sieltä tietoa, tehdä tulkintoja erittäin vaikeasti ymmärrettävästä tekstistä, ymmärtää mitä nuo asiat tarkoittavat käytännössä, kaivaa kyseiset asiat esiin datasta ja tehdä sääntelyssä annetun epäselvän ohjeistuksen perusteella ko. datasta monimutkaisia laskentoja jotka ovat työnantajalleni erittäin tärkeitä ja toimiluvan kannalta oleellisia.

Koulutukseni on valtiotieteiden maisteri, olen opiskellut kansantaloustiedettä, tilastotiedettä ja matematiikkaa muun muassa.

Vierailija
39/45 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpäs on.

Vierailija
40/45 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpäs on.

Se on ammattikorkeakoulututkinto. Onko kalakukko kukko vai kala?