Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asiantuntijatyössä olevat, sanokaa että tekin teette kalliita mokia

Vierailija
19.04.2022 |

AP on asiantuntijatyössä, insinöörin lapuilla. Aina välillä tulee pienempiä mokia, isompia ei ole sattunut. Tosin pientenkin mokien korjailu maksaa helposti pari tonnia. Paljon saanut kehuja ja kiitoksia mm. uusien ohjelmistojen nopeasta oppimisesta ja vastaavasta tietoteknisistä asioista. Mutta sitten kun se päätyö ei ole tietotekniset asiat, vaan suunnittelu, niin siinä joskus sattuu ja tapahtuu. Piti ihan metsästää vanhoja reklamaatioita ja lohduttautua sillä, että myös muutkin tekee paaaaljon hintavempia virheitä. Toiset proggikset lähinnä nauraa pienille virheille, toisilla on tyyli alkaa sättimään.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
22/48 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juups, en ole mitään syytöksiä saanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin mukana päättämässä reilun 15 miljoonan euron investoinnista joka jälkeenpäin maksoi yli 30 miljoonaa eikä tuottanut liikevaihtoa paria miljoonaa enempää. Mutta aina ei etukäteen tiedä mikä asiakkaita kiinnostaa ja mikä ei. Normaalia liike-elämän riskinottoa.

Onneksi yritys oli niin iso, että tappiot oli luonteeltaan pyöristysvirheitä.

Vierailija
24/48 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up illan ratoksi. 

Vierailija
25/48 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuhansien eurojen vahinkoja on sattunut. Kymmenien tai satojen tuhansien ei onneksi ole tapahtunut.

26/48 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sattunut minulle mutta sattui työnantajalle. Työskentelin robottilypsytilalla jossa lypsyrobotti lypsää. Lypsyn jälkeen robotti suihkauttaa utareisiin desinfiointisinetta. Jossain vaiheessa iltaa on putkiston pesu. Työnantaja huomasi että desinfiointisine alkaa olla lopussa ja vaihtoi sen tilalle maitoputkiston pesuaineen epähuomiossa. Yön aikana suurin osa lehmistä sai palovammat utareisiin ja eläinlääkäri kulut nousi taivaaseen. Tilalla oli yli 100 lypsävää . Tämän seurauksena tila meni konkursiin

Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta

Vierailija
27/48 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vierestä seurannut kun poltettiin satoja miljoonia johtajan typerän päätöksen vuoksi.

Tavallaan olen ollut myös mukana pikkutekijänä kun miljardien yritys kaadettiin johdon epäpätevyyden vuoksi. Koko Suomen talous kärsii vieläkin yli vuosikymmenen jälkeen asiasta.

Insinöörin pienet muutaman miljoonan mokailut ovat kuitenkin pikkurahoja.

Vierailija
28/48 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee kalliita virheitä, koska en voi. Ensin mietin ja vasta sitten teen työtehtäviäni. Vastaan suuren konsernin yhden liiketoiminta-alueen IT-ratkaisuista globaalilla tasolla. Jos mokaisin, liiketoiminta pysähtyisi vastuualueella. Olen DI.

Vierailija
29/48 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun työssäni mokat voivat maksaa ihmishenkiä, siispä varon tekemästä ainoatakaan. Tarkistutan kaikki ratkaisevat työvaiheet ja toimenpiteet kollegalla jotta virhe jäisi viimeistään siinä kohtaa kiinni.

Vierailija
30/48 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea asiantuntija nimenomaan ei tee virheitä,vaan korjaa ne tai estää yms.

Rividuunari toki tekee(vaikka palkkaluokka oiskin asiantuntija).

Vierailija
31/48 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urpo kirjoitti:

Olen vierestä seurannut kun poltettiin satoja miljoonia johtajan typerän päätöksen vuoksi.

Tavallaan olen ollut myös mukana pikkutekijänä kun miljardien yritys kaadettiin johdon epäpätevyyden vuoksi. Koko Suomen talous kärsii vieläkin yli vuosikymmenen jälkeen asiasta.

Huonoja liikestrategisia ratkaisuja ja paina väärää nappia ja saa aikaiseksi ydinreaktorin sulaminen ei voi oikein verrata keskenään.

Vierailija
32/48 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein tärkeintä elämässä on että ei tee yhtään virheitä.

Vierailija
33/48 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntijatyössä kaikkein stressaavinta on valvoa omaa työnjälkeä mutta sitä harvemmin nostetaan esille kun puhutaan työn vaativuudesta, ennemminkin höpistään kaikesta muusta, mutta se on kuitenkin jokaisen vaativassa asiantuntijatehtävässä työskentelevän pahin painajainen että tekee ison virheen. 

Vierailija
34/48 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päätin olla hyväksymättä yhden nuoren miehen taiteilijakouluun 1900 luvun alussa.

Oliko hän itävaltalainen henkilö, joka sitten päätti myöhemmin toteuttaa itseään muilla tavoin?

Joo paha....

Vierailija
35/48 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minäkin mokannut. Yksi virheeni sitten näkyi miljoonille ihmisille hetken aikaa. Opiksi on otettu ja nykyisin tarkistan, tarkistan ja tarkistan asiat ennen hyväksyntää.

Pienet mokat mielestäni ei ole virheitä, vaan erheitä.

Vierailija
36/48 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun virheeni liikkuvat onneksi maksimissaan vain tuhansissa euroissa, mutta asiakkaille voi tulla isompia yllätyksiä, jotka eivät kuulu minun maksettavakseni. Näitä ei ole kiva sanoa asiakkaalle, vaikka en ole niihin tavallaan millään tavalla syyllinen. Tässäkin kävi kämmi, että eräs toinen ihminen oli tehnyt virheen, jota yritin korjata, mutta korjaukseni toi lisäkustannuksia. 

Vierailija
37/48 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiantuntijatyössä kaikkein stressaavinta on valvoa omaa työnjälkeä mutta sitä harvemmin nostetaan esille kun puhutaan työn vaativuudesta, ennemminkin höpistään kaikesta muusta, mutta se on kuitenkin jokaisen vaativassa asiantuntijatehtävässä työskentelevän pahin painajainen että tekee ison virheen. 

Minusta ärsyttävintä on se, että sitten kun se virhe tulee ilmi, se on ilmiselvä ja asiakas saattaa ihmetellä, miten noin ilmiselvä virhe voi jäädä asiantuntijalta huomaamatta. Mutta kukaan ei kuitenkaan huomaa sitä virhettä ennen kuin minä teen sen työn, että löydän sen virheen. Se virhe on helppo havaita, kun se tuodaan silmien eteen suoraan ja asiakkaan ajatus on helposti se, että miten vaikeaa olisi ollut tämä tarkistaa ettei virhettä pääse syntymään. Kun näitä mahdollisia virhepaikkoja on tuhansia, ei niitä kaikkia niin suurennuslasin kanssa voi syynätä ja asioita jää väistämättä varmistamatta. Harva tietää etukäteen, missä kohtaa se virhe voi syntyä, että tietää tarkkailla juuri sitä asiaa. 

Vierailija
38/48 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urpo kirjoitti:

Tämä ei voi olla kuin Nokia. :D

Vierailija
39/48 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä isommista asioista on vastuussa, sitä isompia virheitä pääsee tekemään.

Jokainen lääkäri on ainakin osallistunut ihmisen tap pamiseen, vaikkei ehkä koskaan tule tietämään, kenen.

Mutta jos työssään hakee merkitystä siitä, että saako kehuja vai haukkuja, on työura jotenkin isommin heitteillä. Merkitys tulee siitä, mitä saa aikaan. Tai jää tulematta.

Vierailija
40/48 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikea asiantuntija nimenomaan ei tee virheitä,vaan korjaa ne tai estää yms.

Rividuunari toki tekee(vaikka palkkaluokka oiskin asiantuntija).

Kai ymmärrät, että myös siinä korjaamisessa ja estämisessa voi tehdä virheitä. Jalkapallossakin jokainen maali on  maalivahdin virhe. Maalit ovat peleissä kuitenkin oletus, vaikka maalivahdilla on vain yksi työ.