Työnantaja, palkkaisitko nuoren miehen toimistotyöhön jos...
...hänellä ei olisi alan koulutusta, mutta hänellä on 1,25 vuotta työkokemusta kyseisestä työstä?
Kiitos vastauksista.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tuo pitkä kokemus alalta ole.
Ja toisekseen, nyt on tarjolla niin paljon toimistohenkilökuntaa toimistohommiin, että vaikea päästä sinne yleensä töihin, vaikka olis koulutuskin alalta.
Mutta aina kannattaa kysäistä, se työpaikka riippuu jonkin verran ihmisen persoonasta, että millainen työntekijä olisi.
No ei todellakaan ole pitkä kokemus, kun olen nuori, hei haloo! Tuota pelkäänkin, että työnantaja on boomeri ja suhtautuu ikärasistisesti nuoriin. Olen erittäin tunnollinen, nopea oppimaan uutta ja olen oppinut virheistäni, mutta kun vastassa on mammoja, joilla on koulutus ja vuosikymmenien työkokemus, niin minkäs teet...
Ikärasismia on se, että epäpätevämpi otetaan nuoren ikänsä takia.
Ei se, että vanhempi ihminen otetaan, koska hän on pätevämpi.
Jos ilmottaa tehdyt vuodet desimaaleilla niin en tod.
Jos ilmottaa työvuotensa desimaaleilla niin en todellakaan.
Todennäköisesti en palkkaisi, jos lähtökohtana on vain peruskoulu. On jotain pielessä jos ei ole saanut hankittua edes ammattitutkintoa. Ylioppilaan saattaisin palkata.
Millähän perusteella sinut pitäisi palkata, jos tarjolla on pätevämpiäkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan työnkuvasta.
Työnkuva olisi TÄSMÄLLEEN sama, kuin mistä tuo työkokemus on.
Mikä mahtoi olla alkuperäinen ongelma.
Ketään ei 12 vuoden takainen koulutus kiinnosta muutenkaan koska tärkeintä on tuossa kohtaa jo se miten kattavaa osaamista ja kokemusta itse työstä löytyy.
No joo, ydinfyysikolta ja aivokirurgilta olisi hyvä löytyä näyttöä ihan teoreettisestakin osaamisesta mutta nyt puhuttiin "toimistotyöstä"
Monissa toimistoissa on kitiseviä keski-ikäisiä eukkoja. Ne purkaa mielellään kaiken turhautumisensa siihen nuoreen harjoittelijamieheen. Kokemusta on, en jaksanut semmoista ja oon nyt vuosia ollut työtön, kun tuommoisen eukon takia en jaksanut enää harjoittelun jälkeen ottaa tuota tarjottua paikkaa vastaan. Kiittäkää tuommoisia eukkoja siitä, että yhteiskunnassa on niin paljon syrjäytyneitä...
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti en palkkaisi, jos lähtökohtana on vain peruskoulu. On jotain pielessä jos ei ole saanut hankittua edes ammattitutkintoa. Ylioppilaan saattaisin palkata.
Opettele lukemaan. Ei ole ALAN koulutusta. Lukio ja amis on käyty, mutta ei ole oikeaa ALAA käyty. Tajuatko?
Aha joo. Se olikin 1,2v tyokokemus eikä 12v.
Enpä heti älynnyt että joku joutuu käyttämään desimaaleja työurastaan kertoessaan.
Vierailija kirjoitti:
Millähän perusteella sinut pitäisi palkata, jos tarjolla on pätevämpiäkin?
No mietippä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Aha joo. Se olikin 1,2v tyokokemus eikä 12v.
Enpä heti älynnyt että joku joutuu käyttämään desimaaleja työurastaan kertoessaan.
Hyvä huomio, sait minut nauramaan XD
En olekaan ihan totaalinen luuseri, kun itselläni sentään on useamman vuoden kokemusta, vaikka ei hienoilta aloilta olekaan.
(en ole siis ap)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettele lukemaan. Ei ole ALAN koulutusta. Lukio ja amis on käyty, mutta ei ole oikeaa ALAA käyty. Tajuatko?
Sinua en palkkaisi käytöksesi perusteella. Enkä ihmettele, että olet työtön.
Tästä lähtien meneekin mappi ö:hön kaikki hakemukset joissa on 1,25 v kokemusta ja amis käytynä. Sen verran huono kuva välittyi AP:sta.
Palkanlaskenta ei ole "toimistotyötä", vähänkään isompi firma ei palkkaa kouluttamatonta ja kokematonta nuorta.
Mene opiskelemaan alaa niin saat todennäköisemmin töitä. Ja korjaa asennettasi
Palkanlaskenta on sen verran vaativaa hommaa, ettei taitaisi ap siinä pärjätä...
Ei ole mikään ihme, että pomoja vihataan. Täällä aikuiset ihmiset joukossa kiusaavat nuorta. Huoh. Ja tuolla asenteella yritätte saada itsenne näyttämään hyvältä? Mies53
Vierailija kirjoitti:
Palkanlaskenta on sen verran vaativaa hommaa, ettei taitaisi ap siinä pärjätä...
Ei ole vaativaa. Tein sitä 1,25 vuotta. Helppoa. Minä en siihen tarvinnut papereita, vaan käytännön opettelua, ja nyt olen ammattilainen. Ärsyttääkö?
Aihetta sivuten tuntuu kyllä että aina on väärän ikäinen ja kokemusta väärä määrä tai se on muuten vain väärää. Vastavalmistuneellakin pitäisi jo olla kokemusta siltä alaltaan joten töihin ei oteta, saati sitten enää vuosia myöhemmin kun ei heti ole päässyt. Valmistumisen jälkeen alkaa jo nopeasti menettää kiinnostavuutta työnantajien silmissä. Joihinkin perustöihin taas onkin sitten liian kouluttautunut vaikkei juuri siltä alalta olekaan kokemusta.
Sen lisäksi että voi olla liian nuori ja kokematon päästäkseen töihin, voi myös olla jo liian vanha ja kokenut.
Jep, työnantajien ikärsistinen käytös.