Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hautakortti, omistusosa ja muistolauseosa - missä kohdissa korttia?

Vierailija
19.04.2022 |

Hei, neuvoisiko joku, kirjoitetaanko muistolauseosa ja omistusosa samalle sivulle korttia, vai toinen kortin etupuolelle ja toinen taakse?

Muistolausehan voi olla esim. Surun kyynelten lävitse loistavat onnellisten muistojen kultaiset säteet.
Ja omistusosa esim. Rakkaudella Maijaa muistaen. Tai Muistoa kunnioittaen tai....

Kiitos neuvoista.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole semmoista korttia koskaan nähnytkään, mutta kirjoittaisin sen niin kuin se omaan silmään tai fiilikseen parhaalta tuntuu. Oon työkseni ollut tekemisissä hauta-asioiden kanssa ja huomannut että jokainen taaplaa tyylillään ja itse ihmisen muistaminen on aina tärkeintä, muotoseikoista viis. Varmasti kortti on kaunis ja koskettava miten päin tahansa kirjoitettuna. Sydämestäsihän sen kuitenkin annat.

Vierailija
2/8 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä omistusosaa kai kutsutaan myös saatesanat -nimellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKÄ on hautakortti??? Ikinä kuullut.

Vierailija
4/8 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli samalla puolella, siskolla taas kaksi korttia. Saman kortin eri puolille ei varmaan kirjoittele kukaan.

Lisäksi sen nimi ei ole hautauskortti.

Vierailija
5/8 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap tarkoittaa kukkalaitteeseen kiinnitettävää korttia, niin niissä on kaikenkirjavaa käytäntöä. Jotkut kirjoittaa kahdelle puolelle vaikka siksi koska käsiala olikin yllättäen iso eikä kaikki mahtunut yhdelle puolelle. Makuasioita kai nämäkin. Eihän sitä korttia kukaan muu kuitenkaan ole lukemassa tai juuri katsomassakaan kuin sinä itse, jos se tulee sinun antamaasi kukkalaitteeseen. Itse sommittelisin tekstin yhdelle puolelle jos vaan mitenkään mahtuisi, mutta en stressaisi vaikka menisikin kahta puolta. Kaikenlaista korttia on nähty. Tärkeämpänä kuin ap:n huoli pitäisin sitä, että löytyykö tarpeeksi hyvä musta tussi kirjoittamiseen. Kuulakärkikynä on vähän plääh jos kaikki on muuten viimeisen päälle.

t: entinen kukkakaupan myyjä joka tekstasi noita kortteja työkseen

Vierailija
6/8 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistolause.

Saatesanat.

Vierailija
7/8 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos ap tarkoittaa kukkalaitteeseen kiinnitettävää korttia, niin niissä on kaikenkirjavaa käytäntöä."

Kiitos. Juu, tarkoitan juuri sitä, Kukkakaupan myyjä kutsui sitä hautakortiksi. Siis kaksi samanlaista korttia vastakkain kirkkaassa suojapussissa. Mietin, että miksi kaksi, siksikö, jos toisen kirjoittaminen epäonnistuu, vai jäävätkö ne molemmat pussiin, vaikka toinen olisi ilman tekstiä?

Vierailija
8/8 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Ei kai sinne tarvitse kahta korttia laittaa, vai pitääkö?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan