Mikä ihmeen hoitajapula? Olen hoitajaopiskelija, enkä pääse mihinkään kesätöihin koska sijaisia on jo tarpeeksi
Näin on sanottu joka paikasta, että sijaiset on jo. Missä se hoitajapula on?
Kommentit (40)
Kohta saat työpaikan kun kaikki vakihoitsut irtisanoutuu. Nou hätä!
Vierailija kirjoitti:
Kohta saat työpaikan kun kaikki vakihoitsut irtisanoutuu. Nou hätä!
Pelkkää uhoa.
No kyllä meillä ainakin on koko ajan pula! Sairaslomia on jatkuvasti ja nyt tilanne meinaa räjähtää käsiin kun korona iski taloon oikein kunnolla. Saa tehdä pitkiä päiviä (7-21), vapailta tullaan töihin, ennen yövuoroa tehdään iltapätkä tai yövuoron perään tehdään pätkäaamu. Keikkalaisetkin jo vuoroja tekemässä, että ei paljon mistä ottaa sijaisia! Kesät meillä on aina katastrofi kun ei ole tarpeeksi sijaisia. Sitten pitäisi vielä mitoitusta nostaa kun nytkään ei meinaa löytyä henkilökuntaa!
Et ole kysynyt joka paikasta tai et ole hoitoalan opiskelija. Itse olen ja koulunkin kautta tule joka päivä ilmoituksia kesäsijaisuuksista.
Ap, on niitä sijaisuuksia
Ole itse aktiivinen
Työpaikkailmoituksissa lukee, että myös opiskelijat voivat hakea, mutta lopulta eivät kuitenkaan huoli opiskelijoita.
Kyllä vika on silloin siinä työnhakijassa jos ei hoitoalalla töitä saa....
Työssäkäyntitilastoissakaan ei tämä hoitajien ”ahdinko” ei näy. Tyhjät tynnyrit kolisee eniten.
Mun 17-vuotiaalle luvattiin välittömästi töitä, kun harjoittelussa oli.
Kyllä on outoa, jos joku ei töitä saa.
Tervetuloa kesätöihin laitoshuoltajaksi. Meillä on viihtyneet niin lääkäri opiskelijat, puheterapeutti opiskelijat ja hoitaja opiskelijat. Ainakaan meille ei ole tunkua kesätöihin.
Et ole hoitoalan opiskelija. Olet trolli.
Olen itse hoitoalalla ja minulla ja kollegoillani on ollut työharjoittelussa opiskelijoita, jotka yritämme hinnalla millä hyvänsä huijata tulemaan kollegoiksi meidän työpaikalle tai kesätöihin ensi kesänä, koska pula on huutava.