Mikä ihmeen hoitajapula? Olen hoitajaopiskelija, enkä pääse mihinkään kesätöihin koska sijaisia on jo tarpeeksi
Näin on sanottu joka paikasta, että sijaiset on jo. Missä se hoitajapula on?
Kommentit (40)
Kohta saat työpaikan kun kaikki vakihoitsut irtisanoutuu. Nou hätä!
Vierailija kirjoitti:
Kohta saat työpaikan kun kaikki vakihoitsut irtisanoutuu. Nou hätä!
Pelkkää uhoa.
No kyllä meillä ainakin on koko ajan pula! Sairaslomia on jatkuvasti ja nyt tilanne meinaa räjähtää käsiin kun korona iski taloon oikein kunnolla. Saa tehdä pitkiä päiviä (7-21), vapailta tullaan töihin, ennen yövuoroa tehdään iltapätkä tai yövuoron perään tehdään pätkäaamu. Keikkalaisetkin jo vuoroja tekemässä, että ei paljon mistä ottaa sijaisia! Kesät meillä on aina katastrofi kun ei ole tarpeeksi sijaisia. Sitten pitäisi vielä mitoitusta nostaa kun nytkään ei meinaa löytyä henkilökuntaa!
Et ole kysynyt joka paikasta tai et ole hoitoalan opiskelija. Itse olen ja koulunkin kautta tule joka päivä ilmoituksia kesäsijaisuuksista.
Ap, on niitä sijaisuuksia
Ole itse aktiivinen
Työpaikkailmoituksissa lukee, että myös opiskelijat voivat hakea, mutta lopulta eivät kuitenkaan huoli opiskelijoita.
Kyllä vika on silloin siinä työnhakijassa jos ei hoitoalalla töitä saa....
Työssäkäyntitilastoissakaan ei tämä hoitajien ”ahdinko” ei näy. Tyhjät tynnyrit kolisee eniten.
Mun 17-vuotiaalle luvattiin välittömästi töitä, kun harjoittelussa oli.
Kyllä on outoa, jos joku ei töitä saa.
Tervetuloa kesätöihin laitoshuoltajaksi. Meillä on viihtyneet niin lääkäri opiskelijat, puheterapeutti opiskelijat ja hoitaja opiskelijat. Ainakaan meille ei ole tunkua kesätöihin.
Et ole hoitoalan opiskelija. Olet trolli.
Olen itse hoitoalalla ja minulla ja kollegoillani on ollut työharjoittelussa opiskelijoita, jotka yritämme hinnalla millä hyvänsä huijata tulemaan kollegoiksi meidän työpaikalle tai kesätöihin ensi kesänä, koska pula on huutava.
Oma opiskelijani (siis jota työpaikkaohjaan) kertoi, että kun hoitajien rokotuspakko tuli ja hoitajapula paheni entisestään, hänen opsikelukaverinsa revittiin hoitoalan hommiin ennen kuin kerkesivät edes valmistua.
Olet liian myöhässä. Kesälomasijaisia on määritetty tietty määrä mitä voidaan ottaa ja paikkoja haetaan jo jouluna tai vuoden alussa. Ja usein otetaan sellaiset kesäsijaiset jotka ovat olleet jo aiemmin töissä tai harjoittelussa kyseisessä paikassa.
Kyllä meillekin voitaisiin ottaa vaikka 50 sijaista mutta jos ylempi taho on laskenut että meille riittää kesäksi viisi sijaista niin ei voida ottaa kuin viisi. Kaikki opiskelijoita jotka ovat meillä olleet harjoittelussa.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä meillä ainakin on koko ajan pula! Sairaslomia on jatkuvasti ja nyt tilanne meinaa räjähtää käsiin kun korona iski taloon oikein kunnolla. Saa tehdä pitkiä päiviä (7-21), vapailta tullaan töihin, ennen yövuoroa tehdään iltapätkä tai yövuoron perään tehdään pätkäaamu. Keikkalaisetkin jo vuoroja tekemässä, että ei paljon mistä ottaa sijaisia! Kesät meillä on aina katastrofi kun ei ole tarpeeksi sijaisia. Sitten pitäisi vielä mitoitusta nostaa kun nytkään ei meinaa löytyä henkilökuntaa!
Itselläni on virka kahdessa kunnassa ja hoitaja mitoitus on kummassakin riittävä. Palvelutalossa on puolet paikoista täyttämättä asukkaiden osalta ja siellä työskentely on tosi väljää ja välillä öisin jopa tosi tylsää.
Onko tällä palstalla muita aloittajia kuin tuo ap???
Niitä kesätöitä haetaan yleensä jo tammikuussa, sinä olet hakemuksinesi auttamattomasti myöhässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on virka kahdessa kunnassa ja hoitaja mitoitus on kummassakin riittävä. Palvelutalossa on puolet paikoista täyttämättä asukkaiden osalta ja siellä työskentely on tosi väljää ja välillä öisin jopa tosi tylsää.
No teillä noin, mutta meillä ei. Meillä ei todellakaan ole lainkaan väljää työskentelyä ja nyt vain pahenee koronan takia.
En ymmärrä mitä tuo sun kommenttisi liittyi mun alkuperäiseen viestiin.
Oletko pääkaupunkiseudulta vai maakunnasta? Keikkatöitä on täällä etelässä vaikka kuinka ja myös kesällä. Lovet täytyy tietysti suorittaa ja tietty määrä opiskeluja takana. Ainakin joissain paikoissa tarvitaan lääkeluvat.
Hoitoapulaiset ovat asia erikseen.
Jos kesätyöjuna meni jo, niin neuvotteko ystävällisesti ap:lle mitä kautta niitä keikkatöitä pääsee tekemään? Onko se joku vuokrafirma vai miten tuo systeemi toimii?
Näin varmaan juu... 🤣🤣🤣