Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

muutto ja toimeentulotuki

Vierailija
19.04.2022 |

Minulla on toimeentulotuki tällä hetkellä. Muutan kallimmalle paikkakunnalle ja uuden asunnon vuokra ei ole kohtuullisen vuokran rajoissa. Keikkatyön vuoksi muutan (matkakulut ovat tällä hetkellä järjettömät). Miten kela suhtautuu nouseviin asumismenoihin?

Kommentit (6)

1/6 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat hylsyn. Muutto jää . Toivottavasti et ole irtisanonut vielä nykyistä asuntoasi

Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta

Vierailija
2/6 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta jos jo nyt tiedät, että vuokra ei ole kohtuullisen rajoissa, niin eikö sinulle silloin ole selvää, miten Kela suhtautuu. 

Oletettavasti olet tehnyt laskelmat, että sinulle on kannattavampaa muuttaa kuin ajaa pitkiä matkoja. Jos et ole laskenut, niin miten itse suhtaudut, jos käykin ilmi, että eläminen tulee sinulle entistä kalliimmaksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa apua muuttokuluihin ja vuokratakuuseen. Muuten saat toimeentulotukea, mutta asumiskuluista maksat ylimenevän osan itse. Voivat harkinnalla maksaa kokonaan, jos ylitys on max. 5%

Vierailija
4/6 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy kelasta. Parhaiten selviää kun soitat kelaan. Kerro sun tilanne. Mutta luulis et ymmärtää, koska työn perässä muutat. Onko sulla enemmän menoja nyt vai sitten, jos muutat? Tarkoitan kaikkia menoja yhteensä. Minkä verran  sulla nyt menee vuokraan ja matkoihin  rahaa, entä jos muutat uuteen asuntoon? 

Vierailija
5/6 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy kelasta. Parhaiten selviää kun soitat kelaan. Kerro sun tilanne. Mutta luulis et ymmärtää, koska työn perässä muutat. Onko sulla enemmän menoja nyt vai sitten, jos muutat? Tarkoitan kaikkia menoja yhteensä. Minkä verran  sulla nyt menee vuokraan ja matkoihin  rahaa, entä jos muutat uuteen asuntoon? 

Menot menevät aika tasan. Matkoihin menee tällä hetkellä n. 100 euroa kuussa ja uuden asunnon vuokra on 100 euroa enemmän kuin nykyisessä. Mutta tätä mietinkin, että ei kai tukeni voi syystä tai toisesta pienentyä.

Vierailija
6/6 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mul on sellainen tilanne että oon saanu opiskelupaikan Oulusta ja itse asun pk-seudulla tällä hetkellä. oon työtön tällä hetkellä , joten saako kelalta tukea muuttoon?. ei ole niin halpa se muutto stadista ouluun ja kämppäkin pitäis oulusta kaapii. onko kokemuksia