naimattomista nuorista naisista 45 prosenttia ja nuorista miehistä 20 prosenttia ei aio mennä naimisiin
Tämä Kiinassa. Voisin veikata että länsimaissa on luvut melko lailla samoissa.
Kommentit (42)
Kummasti se kulli tuntuu kelpaavan naisille. Mutta ei naimisiinmeno.
Kiinassa avioitumista en niinkin kaikki muukin kytkeytyy rahaan. Vanhemmat investoivat puolet tuloistaan lapseen eivätkä nykynuoret halua enää tehdä sitä. Ei avioliittoa - ei lasta.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, kullia saa ihan milloin tahtoo eikä sen takia tarvitse mennä naimisiin. Miehet on helppoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, kullia saa ihan milloin tahtoo eikä sen takia tarvitse mennä naimisiin. Miehet on helppoja.
Tämä on sitä kuuluisaa naisten logiikkaa? Miesten tyydytysreikänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa miestä vaivoikseen?, ihmetteli mun 18 v tytär yhtenä päivänä.
Ja tuollainen miesten vähättely on ihan sosiaalisesti hyväksyttyä nykyään. Naiset vain taputtavat joukossa kun miehiä väheksytään. Ja sitten itketäänkin taas naisvihasta.
Onko se vähättelyä vai faktaa jos sanoo että miehestä on vaivaa? Tutkimusten mukaan avo- tai avioliitto lisää miesten vapaa-aikaa mutta vähentää naisten. Sama tapahtuu jopa eliniälle!
Kyllä joskus kaiholla mietin sinkkukämppääni, miten se oli aina siisti.
Mies jättää kaiken hujanhajan eikä vaivaudu edes kenkiä pyyhkimään sisään tullessaan. Pahimmillaan jättää jopa sontarantunsa pönttöön 😬
No naiset nyt puhuu mitä sattuu. Kun ikää alkaa tulemaan on mieli aivan toinen.
mies54v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tuollainen miesten vähättely on ihan sosiaalisesti hyväksyttyä nykyään. Naiset vain taputtavat joukossa kun miehiä väheksytään. Ja sitten itketäänkin taas naisvihasta.
Onko se vähättelyä vai faktaa jos sanoo että miehestä on vaivaa? Tutkimusten mukaan avo- tai avioliitto lisää miesten vapaa-aikaa mutta vähentää naisten. Sama tapahtuu jopa eliniälle!
Tuossa tehdään se päättelyvirhe, että kuvitellaan niiden olevan niitä samoja miehiä ja naisia, jotka menevät ja eivät mene naimisiin. Naimattomat naiset ovat useammin lapsettomia, ja tästä syystä elävät pidempään ja joutuvat tekemään vähemmän kotitöitä. Miehistä taas köyhimmät ja kouluttamattomimmat eivät pääse naimisiin, ja nämä tekijät yksistään selittävät lyhyemmän eliniän.
Minua ainakin AIKUISET kiusaa niin pahasti, että tässä on yksi naimattomaksi ja lapsettomaksi jäävä nuori nainen. Samalla jää joku mies, paitsi jos hakee naisensa... no, jostain muualta kuin Kiinasta.
Miesten pitää avioitua keskenään ja ehkä sen jälkeen he ymmärtävät, miksi naiset eivät ole yhtä innoissaan avioliitosta tai parisuhteesta kuin he ovat.
Eikö Kiinassakin päädy hoitamaan appivanhempia, jos on nainen ja menee naimisiin?
Vierailija kirjoitti:
Miesten pitää avioitua keskenään ja ehkä sen jälkeen he ymmärtävät, miksi naiset eivät ole yhtä innoissaan avioliitosta tai parisuhteesta kuin he ovat.
Täällä palstalla on voimakas konsensus aina siitä, että miehet syyllistävät naisia, mutta miksi käytäntö on kuitenkin juurikin päinvastainen? Taaskaan kukaan ei syyllistä naisia, vaan naiset miehiä. Aina vika on miehissä, kun naisilta kysytään.
Itse olin naimisissa enkä kyllä enää ikinä ota yhtään naista vaivoikseni. Ei mitään muuta kuin haittaa. Pi.lua saa Tinderistäkin. M44
Vierailija kirjoitti:
En itse ymmärrä mitä siitä naimisiinmenosta edes saisin. Pettäminen on niin yleistä nykyään ja tulin itsekkin petetyksi, parisuhteet eivät vain enää kiinnosta tippaakaan. Pääsisin todennäköisesti vain miehen kotiorjaksi, ja lopulta mies sitten pettää jonkun toisen kanssa, vaikka kaikkeni tekisin.
Noin siinä valitettavasti juuri käy. Mikään mitä teet tai jätät tekemättä ei estä pettämistä. Pahimmillaan siitä pettämisestä syntyy lapsi sen toisen naisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä palstalla on voimakas konsensus aina siitä, että miehet syyllistävät naisia, mutta miksi käytäntö on kuitenkin juurikin päinvastainen? Taaskaan kukaan ei syyllistä naisia, vaan naiset miehiä. Aina vika on miehissä, kun naisilta kysytään.
Tarjoan heille ratkaisun sinkkuuteen ja he voisivat oppia näkemään asioita muidenkin kantilta, miltä tuntuu olla aviossa tai parisuhteessa keskivertomiehen kanssa. Se voisi olla silmiä avaava kokemus. Miten tämä on miesten syyttämistä?
"Kuka haluaa miestä vaivoikseen?, ihmetteli mun 18 v tytär yhtenä päivänä"
"Tyttäresi kuulostaa viisaalta. Terveisin 24-vuotias nainen, joka on aikoinaan sanonut samat sanat omalle äidilleen :D"
Ja täällä pian nelikymppinen nainen joka sanoi tuon 9-vuotiaana vanhemmilleen. Silloin tein selväksi että pentuja en hanki ja miestä en ota. Ja se sana piti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa tehdään se päättelyvirhe, että kuvitellaan niiden olevan niitä samoja miehiä ja naisia, jotka menevät ja eivät mene naimisiin. Naimattomat naiset ovat useammin lapsettomia, ja tästä syystä elävät pidempään ja joutuvat tekemään vähemmän kotitöitä. Miehistä taas köyhimmät ja kouluttamattomimmat eivät pääse naimisiin, ja nämä tekijät yksistään selittävät lyhyemmän eliniän.
Kyllä tutkimuksissa nuo tekijät on huomioitu. Lapset ei yksin selitä naisten eliniän lyhenemistä, itse asiassa on osin jopa päinvastoin (tyttölasten saaminen lisää elinikää). Ja toisaalta saman koulutus- ja tulotason miehillä avioliitto on aina ikää pidentävä, myös köyhimmillä. Tätä on selitetty sillä että avioliiitossa miesten elintavat on terveemmät.
Vierailija kirjoitti:
No naiset nyt puhuu mitä sattuu. Kun ikää alkaa tulemaan on mieli aivan toinen.
mies54v
Mutta niin vaan se sunkin vaimo sai liitosta tarpeekseen ja lähti 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itse ymmärrä mitä siitä naimisiinmenosta edes saisin. Pettäminen on niin yleistä nykyään ja tulin itsekkin petetyksi, parisuhteet eivät vain enää kiinnosta tippaakaan. Pääsisin todennäköisesti vain miehen kotiorjaksi, ja lopulta mies sitten pettää jonkun toisen kanssa, vaikka kaikkeni tekisin.
Suurinta osaa kansakunnasta ei ole luotu näihin kahden välisiin suljettuihin parisuhteisiin. Ihmisellä on erilaisia tarpeita, joita ei tyydytetä sen yhden ihmisen kanssa.
Miksi sitten lähteä suljettuun parisuhteeseen, jos ei kykene siinä pysymään?
Läheisyyden kaipuu? Yksinäisyyden pelko? Muut omat itsekkäät tarpeet? Yleinen paheksunta liittyen avoimiin suhteisiin?
Yksinäisyyden pelko? Jos muita pettäjäkumppaneita löytyy aina silloin kun oma puoliso ei kiinnosta, niin kai niitä löytyy silloinkin kun on sinkku.
Jep, joskus voisi vaan todetta että naimisiin en halua. Ja jos syylisä pitää lähteä löytämään niin se syy ehkä löytyykin itsestään. Joillain on oudon kova tarve päästä mollaamaan toisia, tässä tapauksessa miehiä.