Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa tyhmälle mitä "erikoissairaanhoito" tarkoittaa.

Vierailija
19.04.2022 |

Sen verran ilmeisesti sain Googlen avulla selvitettyä, että kunnallinen sairaanhoito toimii normaalisti, mutta lakko koskisi sairaaloissa työskenteleviä hoitajia? Vai olenko ihan hakoteillä?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on jotain erikoista, edes hieman erikoista. Erikoista nyt kuitenkin.

Vierailija
2/18 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka esim vakavien sairauksien hoito, akuuttien tilanteiden hoito, kohtaukset, tilanteet joissa vaaditaan erityispätevyyttä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaussali, röntgen, kuvantaminen, tehohoito jne.

Vierailija
4/18 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusterveydenhuolto tarkoittaa terveyskeskuksia ja erikoissairaanhoito keskussairaalaa tai yliopistollisia sairaaloita. Myös terveyskeskuksia kutsutaan usein sairaaloiksi.

Perusterveydenhuollossa pääosin työskentelee yleislääkäreitä tai lääkäreitä. Erikoissairaanhoidossa taas on erikoistuttu johonkin sisätauteihin, kirurgiaan, neurologiaan jne.

Vierailija
5/18 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on sairauskuluvakuutus, ei ole ensiksi puhelimeen vastaavan hoitajan armoilla, että saisi ajan lääkärille ja sitten terveyskeskuslääkärin armoilla, että saisi lähetteen erikoislääkärille. Erikoislääkärille pääsee suoraan sairauskuluvakuutuksen turvin, kun itse päättää, että tälle lääkärille tahdon mennä ja toivottavasti hän pystyy diagnosoimaan minut ja jos ei pysty, niin erikoislääkäri ohjaa helposti minut toisen alan erikoislääkärille. Ainut paikka missä hoitoa saa vähänkin kinkkisempiin pulmiin on juuri erikoislääkäri. Kaikki muu on Suomessa nykyisin resurssien tuhlaamista.

Julkisella puolella on mahdotonta siis saada hoitoketjua läpi, ellei ole alle 18 v tai muuten valmiiksi spesiaali. Jos onnistut pääsemään erikoislääkärille julkiselta puolelta, niin kerro hänelle myös ne ongelmat, joihin et saanut lähetettä, koska terveyskeskuslääkäri vastaa yhdellä vastaanottoajalla usein vain yhteen kipeimpään ongelmaan, eikä kuuntele muista! Sairaudet pahenevat, kun niitä ei nykyisin saa tutkia verovaroin julkisella! Estävät eikoislääkärille pääsyn, jotta ei selviäisi, mikä sinua vaivaa, sillä vaivoista voi koitua suuria menoja yhteiskunalle! Esim. tutkimuksista ja lääkekuluista!

Vierailija
6/18 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen kanssa tyhmä, mutta en tiedä. Torstaina olisi hoitsu ja lääkäri. Siellä katsellaan verenpainettani ja mietitään aloitetaanko ad/hd lääkitys. En tiedä onko se erikoissairaanhoitoa. No kaipa sieltä ilmoitetaan, että onko sitä vai ei.

Vierailija
7/18 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisillä lääkäriasemilla on myös erikoislääkäreitä. Terveyskeskuksissa ei ole. Jos olet köyhä ja vakuutus ei korvaa, niin voit pyytää lähetteen jatkohoitoon julkiselle puolelle, kun yksityisellä erikoislääkäri antaa sinulle diagnoosin sairaudesta, jota julkinen puoli ei tahtonut tutkia ja antaa. Sinun ei tarvitse anella yksityisellä erikoislääkärille pääsyä, mutta varaudu 150-200 euron kuluihin.

Suurin ero on terveyskeskustasoisen ja yksityisen lääkäriaseman antaman avun laadun välillä ja työterveyshoidon antama sijoittuu näiden kahden väliin.

Vierailija
8/18 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on sairauskuluvakuutus, ei ole ensiksi puhelimeen vastaavan hoitajan armoilla, että saisi ajan lääkärille ja sitten terveyskeskuslääkärin armoilla, että saisi lähetteen erikoislääkärille. Erikoislääkärille pääsee suoraan sairauskuluvakuutuksen turvin, kun itse päättää, että tälle lääkärille tahdon mennä ja toivottavasti hän pystyy diagnosoimaan minut ja jos ei pysty, niin erikoislääkäri ohjaa helposti minut toisen alan erikoislääkärille. Ainut paikka missä hoitoa saa vähänkin kinkkisempiin pulmiin on juuri erikoislääkäri. Kaikki muu on Suomessa nykyisin resurssien tuhlaamista.

Julkisella puolella on mahdotonta siis saada hoitoketjua läpi, ellei ole alle 18 v tai muuten valmiiksi spesiaali. Jos onnistut pääsemään erikoislääkärille julkiselta puolelta, niin kerro hänelle myös ne ongelmat, joihin et saanut lähetettä, koska terveyskeskuslääkäri vastaa yhdellä vastaanottoajalla usein vain yhteen kipeimpään ongelmaan, eikä kuuntele muista! Sairaudet pahenevat, kun niitä ei nykyisin saa tutkia verovaroin julkisella! Estävät eikoislääkärille pääsyn, jotta ei selviäisi, mikä sinua vaivaa, sillä vaivoista voi koitua suuria menoja yhteiskunalle! Esim. tutkimuksista ja lääkekuluista!

Vaikka kertoisitkin kaikki vaivat kyllä se lääkäri siellä erikoissairaanhoidossa käskee mennä tk:hin niiden muiden kuin lähetteessä mainittujen vaivojen kanssa. Tehotonta ehkä mutta asiatuntemusta kirurgiaan erikoistuneella lääkärillä ei välttämättä sisätauteihin ole yhtä paljon kuin yleislääketieteen lääkärillä.

Vierailija
9/18 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hölöpötihölöpöti!

Vierailija
10/18 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoislääkärille kyllä pääsee ilman vakuutustakin.

Vierailija
11/18 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni pääsi erikoislääkärille ja sai käyvän hoidon.  Samalla lapsi sai pyynnöstäni lähetteen toiselle erikoislääkärille allergiatutkimuksiin, joissa hänellä todettiin useita allergioita. Terveyskeskuslääkäri ei ollut suostunut antamaan näitä tutkimuksia, vaan määräsi iho-oireisiin kortisonia, vaikka sanoin, että tahtoisin, että tutkittaisiin, jotta voitaisiin varmistaa ruokavalion sopivuus!

Erikoislääkäri haukkui julkiset terveyskeskukset, kun pelkällä kortisonilla yrittävät hoitaa myös lapsipotilaat, kun säästävät lähetteissä!

Vierailija
12/18 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman vakuutusta pääsee, kun maksaa käynnin itse.

Vierailija
13/18 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusterveydenhuoltoa on yleensä terveyskeskus ja sen lääkärit. Erikoista on taas ne mihin peruslääkäri kirjoittaa lähetteen.

Vierailija
14/18 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoissairaanhoidossa sinuun voidaan kohdistaa erikoistoimenpide tai erikoisoperaatio. A'vink.

Vierailija
15/18 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no itselleni ei ole ongelmaa maksaa 20.9e käynnistä.

Vierailija
16/18 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä olen kanssa tyhmä, mutta en tiedä. Torstaina olisi hoitsu ja lääkäri. Siellä katsellaan verenpainettani ja mietitään aloitetaanko ad/hd lääkitys. En tiedä onko se erikoissairaanhoitoa. No kaipa sieltä ilmoitetaan, että onko sitä vai ei.

Erikoissairaanhoitoa annetaan sairaalassa, sinne annetaan persusterveydenhoidosta lähete.

Jotkut sairaalat eivät ilmoita lakon takia asiakkaille, kannattaa katsoa itse sairaalan nettisivuilta, mitä hoitoja ja toimenpiteitä lakko koskee.

Vierailija
17/18 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoissairaanhoitoa annetaan sairaalassa, sinne annetaan persusterveydenhoidosta lähete.

Jotkut sairaalat eivät ilmoita lakon takia asiakkaille, kannattaa katsoa itse sairaalan nettisivuilta, mitä hoitoja ja toimenpiteitä lakko koskee.

Itse ad/hd tutkimukset kyllä tehtiin sitten näköjään erikoissairaanhoidossa. Tämä tuleva lääkäriaika on kyllä terveyskeskuksessa, mutta sairaanhoitaja sama kenellä kävin siellä erikoissairaanhoidossa. Onpas monimutkaista. Mun ad/hd aivot eivät kykene ratkaisemaan tätä.

Vierailija
18/18 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no itselleni ei ole ongelmaa maksaa 20.9e käynnistä.

Meillä on maksu yli 40 euroa. Kun jossain syöpähoidossa pitää käydä 50 päivää peräkkäin, niin kyllä siitä maksettavaa kertyy.

Toki hoidot ovat veronmaksajille paljonkin kalliimpia, joten täyty olla tyytyväinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän