Onko järjetöntä asua vuokralla 890e perhe asunnossa Helsingissä?
Sisältää veden ja pesutuvan (pyykkikoneet) vapaan käytön.
Täällä maksaa perheasunnot niin valtavasti. Toisaalta tuo summa vuokraan..haluaisin muuttaa muualle, muttei tässä elämäntilanteessa ole mahdollista. Säästöön jää rahaa joka kk, säästän (miten kannattaa?) ja ostan joskus muualta edullisemmilta seuduilta oman.
Kommentit (72)
Omakotitalo maalla 20k ja lainan lyhennys 100 e kk. Eli on tyhmää
Emme asu keskustassa missään nimessä, mutta rauhallinen alue kohtuuok alue. 75.5 neliötä. Olennaista se, että vuokraan menee tuo summa eikä omaan, se vaivaa mieltäni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eikös 900€/kk Helsingissä tarkoita yksiötä? Eihän siinä ole perheelliselle mitään järkeä.
Helsinki on muutakin kuin pelkkä keskusta.
Mitä jos ostat sen pienen asunnon muualta jo nyt? Vuokralainen maksaa sinun asuntosi siihen mennessä kun muutat itse, tai ainakin ison osan. Tilillä ei kannata rahaa makuuttaa.
Meillä oli kaupungin vuokrakaksio itä-Helsingissä, joka maksoi yhtä paljon kuin teidän perheasunto.
Siis me maksetaan miehen kanssa 1290e kaksiosta eikä olla edes keskustassa. Hemmetti!
Haluaisin rivitaloon toisaalle, "maalle" enemmän sitten kun lapset muuttaneet omilleen. Sellaisen hankkiminen tässä vaiheessa ei tunnu kannattavalta, että ottaisi lainaa ja laittaisi vuokralle odottamaan.
Tuo vuokra on niin edullinen, että kannattaa asua vuokralla ja säästää. Maksan itse hieman vähemmän kaksiosta Espoossa. Hyvin saa samalla säästettyä rahaa sijoituksiin. Eikä tarvitse murehtia remonteista, huolto pelaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on säästöjä, mutta täältäpäin ostaminen tuntuisi liian suurelta taloudellisesti. Ap
Sijoitusasunto?
Vierailija kirjoitti:
Tuo vuokra on niin edullinen, että kannattaa asua vuokralla ja säästää. Maksan itse hieman vähemmän kaksiosta Espoossa. Hyvin saa samalla säästettyä rahaa sijoituksiin. Eikä tarvitse murehtia remonteista, huolto pelaa.
Mihin sijoitat? Mitä tällä hetkellä kannatat sikoitussaralla kun epävakaat ajat?
Kerropa missä päin Helsinkiä saa tuolla hinnalla perheasunnon? Yksiöt ja pienet kaksiot maksaa tuon verran jossain itä-Helsingissäkin. Kaveri maksaa 1100€ pienestä kaksiosta Jätkäsaaressa.
Vierailija kirjoitti:
Emme asu keskustassa missään nimessä, mutta rauhallinen alue kohtuuok alue. 75.5 neliötä. Olennaista se, että vuokraan menee tuo summa eikä omaan, se vaivaa mieltäni.
Ap
Missä Helsingistä saa tuolla hinnalla tuon kokoisen asunnon? Ei mistään.
On järjetöntä asua helsingissä. Kaikenmaailman mutakepakoiden ja savupirujen keskellä.
Siis meidän perheasunnossa Helsingissä on jo vastike tuon verran. Siihen vielä lainanlyhennys päälle.
Meillä on yhteensä melkein kymppitonnin bruttotulot kuukaudessa, mutta asutaan Helsingissä vuokralla 100m2 neliössä, vähän suhteilla löytyneessä mukavassa ja rauhallisessa taloyhtiössä noin 750€/kk vuokralla. Kukaan ei uskoisi kun viereisissä taloissa on kaksioiden vuokrat 1200€... Tämä on silti kokonaan siis vuokratalo, erään säätiön joka valitsee asukkaat tarkasti.
Ja voin kyllä sanoa että tällä vuokralla kannattaa tässä asua, samalla säästää ja sijoittaa ylimääräiset rahat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Missä Helsingistä saa tuolla hinnalla tuon kokoisen asunnon? Ei mistään.
Voisiko olla Hekalla? Peruskorjauskuntoinen kämppä, mihin viittaisi myös tuo vesimaksun sisältyminen vuokraan (uusissa ja peruskorjatuissa kohteissa on huoneistokohtaiset vesimittarit).
Itse asun pk-seudulla vuokra-asunnossa (rivitalo) saunallinen kolmio 80m2 ja vuokra on 950e ja minusta tämä on edullinen.
Keskusta-asuminen on valinta, jonka olet itse tehnyt.