Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko järjetöntä asua vuokralla 890e perhe asunnossa Helsingissä?

Vierailija
19.04.2022 |

Sisältää veden ja pesutuvan (pyykkikoneet) vapaan käytön.

Täällä maksaa perheasunnot niin valtavasti. Toisaalta tuo summa vuokraan..haluaisin muuttaa muualle, muttei tässä elämäntilanteessa ole mahdollista. Säästöön jää rahaa joka kk, säästän (miten kannattaa?) ja ostan joskus muualta edullisemmilta seuduilta oman.

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinki on aina Helsinki, ja asuntosi on halpa. Minä maksan saman verran vuokraa keskustayksiöstä.

Keskusta-asuminen on valinta, jonka olet itse tehnyt.

Vierailija
42/72 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalo maalla 20k ja lainan lyhennys 100 e kk. Eli on tyhmää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme asu keskustassa missään nimessä, mutta rauhallinen alue kohtuuok alue. 75.5 neliötä. Olennaista se, että vuokraan menee tuo summa eikä omaan, se vaivaa mieltäni.

Ap

Vierailija
44/72 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös 900€/kk Helsingissä tarkoita yksiötä? Eihän siinä ole perheelliselle mitään järkeä.

Helsinki on muutakin kuin pelkkä keskusta.

Vierailija
45/72 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ostat sen pienen asunnon muualta jo nyt? Vuokralainen maksaa sinun asuntosi siihen mennessä kun muutat itse, tai ainakin ison osan. Tilillä ei kannata rahaa makuuttaa. 

Vierailija
46/72 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kaupungin vuokrakaksio itä-Helsingissä, joka maksoi yhtä paljon kuin teidän perheasunto.

Vierailija
47/72 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis me maksetaan miehen kanssa 1290e kaksiosta eikä olla edes keskustassa. Hemmetti!

Vierailija
48/72 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin rivitaloon toisaalle, "maalle" enemmän sitten kun lapset muuttaneet omilleen. Sellaisen hankkiminen tässä vaiheessa ei tunnu kannattavalta, että ottaisi lainaa ja laittaisi vuokralle odottamaan.

Vierailija
49/72 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vuokra on niin edullinen, että kannattaa asua vuokralla ja säästää. Maksan itse hieman vähemmän kaksiosta Espoossa. Hyvin saa samalla säästettyä rahaa sijoituksiin. Eikä tarvitse murehtia remonteista, huolto pelaa.

Vierailija
50/72 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on säästöjä, mutta täältäpäin ostaminen tuntuisi liian suurelta taloudellisesti. Ap

Sijoitusasunto?

Vierailija
51/72 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo vuokra on niin edullinen, että kannattaa asua vuokralla ja säästää. Maksan itse hieman vähemmän kaksiosta Espoossa. Hyvin saa samalla säästettyä rahaa sijoituksiin. Eikä tarvitse murehtia remonteista, huolto pelaa.

Mihin sijoitat? Mitä tällä hetkellä kannatat sikoitussaralla kun epävakaat ajat?

Vierailija
52/72 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
53/72 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa missä päin Helsinkiä saa tuolla hinnalla perheasunnon? Yksiöt ja pienet kaksiot maksaa tuon verran jossain itä-Helsingissäkin. Kaveri maksaa 1100€ pienestä kaksiosta Jätkäsaaressa.

Vierailija
54/72 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme asu keskustassa missään nimessä, mutta rauhallinen alue kohtuuok alue. 75.5 neliötä. Olennaista se, että vuokraan menee tuo summa eikä omaan, se vaivaa mieltäni.

Ap

Missä Helsingistä saa tuolla hinnalla tuon kokoisen asunnon? Ei mistään.

Vierailija
55/72 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On järjetöntä asua helsingissä. Kaikenmaailman mutakepakoiden ja savupirujen keskellä.

Vierailija
56/72 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis meidän perheasunnossa Helsingissä on jo vastike tuon verran. Siihen vielä lainanlyhennys päälle.

Vierailija
57/72 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteensä melkein kymppitonnin bruttotulot kuukaudessa, mutta asutaan Helsingissä vuokralla 100m2 neliössä, vähän suhteilla löytyneessä mukavassa ja rauhallisessa taloyhtiössä noin 750€/kk vuokralla. Kukaan ei uskoisi kun viereisissä taloissa on kaksioiden vuokrat 1200€... Tämä on silti kokonaan siis vuokratalo, erään säätiön joka valitsee asukkaat tarkasti.

Ja voin kyllä sanoa että tällä vuokralla kannattaa tässä asua, samalla säästää ja sijoittaa ylimääräiset rahat.

Vierailija
58/72 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Missä Helsingistä saa tuolla hinnalla tuon kokoisen asunnon? Ei mistään.

Voisiko olla Hekalla? Peruskorjauskuntoinen kämppä, mihin viittaisi myös tuo vesimaksun sisältyminen vuokraan (uusissa ja peruskorjatuissa kohteissa on huoneistokohtaiset vesimittarit).

Vierailija
59/72 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun pk-seudulla vuokra-asunnossa (rivitalo) saunallinen kolmio 80m2 ja vuokra on 950e ja minusta tämä on edullinen.

Vierailija
60/72 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä kokoinen asunto?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi