Mitä mieltä esim. ranskalaisten valkoinen patonki ja hillo -aamiaisesta?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Ei ranskalaiset syö patonkia ja hilloa aamiaiseksi. Aamiainen on yleensä kahvi ja joku leivos.
Olin Ranskassa kauan ja joka aamu sain patonkia ja hilloa ja maitokahvia. ap
Pala tuoretta patonkia tai croisanttia, jonka päälle hyvää ranskalaista voita+ aprikoosihilloa voin päälle. Lisäksi hyvää maitokahvia.
Itse tosin juon vain kupillisen kahvia (kera mehun tai hedelmän)
Vierailija kirjoitti:
En sitä vielä niin ihmetellyt, mutta meidän vaihtari kertoi syövänsä aamiaiseksi croissantin, jonka sisällä on suklaapatukka. En nyt muista sen ranskankielistä nimeä, mutta.
Juu, lasten aamiaisena siellä ihan tavallinen.
Hyi olkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskalaisen aamupalan vehnä voi olla erityyppistä suomalaiseen vehnään verrattuna.
En nyt muista tarkkaan eroa, mutta se vehnä ei ole niin haitallista, kun tämä meikäläinen vehnä.Oisko Durumvete
Sisältää isot määrät gluutenproteiinia, mikä antaa korkean laadun ja ravintoarvon. Proteiinia 12 gr / 100 gr. Viljellään välimeren maissa.
Joo, vete on vehnä ruotsiksi. Durumvete on siis durumvehnä suomeksi. Durum taas on latinaa, ja tarkoittaa kovaa. Durumvehnää käytetään pääasiassa pastan valmistukseen, eikä se ole leivontaan erityisen hyvin soveltuvaa. Siinä on enemmän proteiinia mutta vain hieman enemmän gluteenia kuin tavallisessa leipävehnässä. Ranskalaiset patongit ei ole siis durumvehnästä tehty.
Itse teen samoin.
Puuroa syön ehkä n. kaksi kertaa vuodessa.
En kyllä tajua, kuinka joku voi syödä sitä jopa useamman kerran viikossa.