Tinder, mikä pettymys
Kyllä mää niin mieleni pahotin.
Profiileja, joissa ei lue mitään. Tai sitten jotain älytöntä, täynnä kirjoitusvirheitä ja ihmeellisiä vaatimuksia tyyliin että vain fb/ons, mutta pitää harrastaa frisbeegolfia ja metsästystä.
Ne kuvat, mua jotenkin loukkaa, että ne on mitä on: ei mitään arvostusta, panostusta eikä tyylitajua. Olen nyt saanut yliannostuksen miesten vessoista, paidattomista saliselfieistä, mauttomista tatuoinneista, epäsiisteistä parroista, autojen ja koirien kuvista, kaljatölkeistä ja jostain lainatuista maisemakuvista.
Harva profiili poikkeaa edukseen. On joitakin helmiä, mutta useimmiten varattuja tai harmillisen pitkän tien takana. Löytäisipä edes yhden, josta voisi kiinnostua.
Kommentit (46)
Ei ole kokemusta Suomesta, mutta erään toisen maan tinderissä kuvat on yleensä aika hyviä ja niihin on panostettu. Profiileissa usein kerrotaan itsestä ja niistä saa kuvan millainen ihminen on kyseessä. Vaatimuslistoja en muista nähneeni.
Eri asia johtavatko nämäkään mihinkään, mutta ainakin kuulostaa vähän mahdollisemmalta kuin aloituksessa kuvatuilla metodeilla.
Mun mielestä siis profiili erottuu edukseen jo sillä, että on kuvia, joissa näkyy ihminen. Aurinkolasit pois! Silmät on sielun peili edelleen. Ja jos on teksti, jossa kerrotaan edes jotain!
Nämä vaatimukset täyttyy omalta osalta. Teksti kertoo kyllä jotain, tuskin rajaa ketään pois, ja kuvat ei näytä pahalta enkä minäkään. Viimeksi edellispäivänä joku sanoi jopa kauniiksi. Eri asia tietysti, kuka mistäkin tykkää ja ketkä sopii yhteen. Toivoin siis lisää edes mahdollisuuksia. Ei tule matchejä, kun ei ole ketään kenestä tykätä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen pettynyt naisiin. Kirjoitellaan pitkät pätkät ja kun alkaa näyttää lupaavalta niin häivytään mitään sanomatta.
Sori, mä tein muutamalle tyypille noin. Johtui ihan siitä, että oli useampi kirjoittelu meneillään ja joku toinen sitten ehti houkutteleen mut treffeille ensin ja kun vaikutti lupaavalta, keskityin häneen. Jonkun aikaa siinä tulee sellanen hetki, ettei vielä halua heivata pois niitä hyvin alkaneita muita keskusteluja, jos sen yhden kanssa homma kaatuukin heti ekojen tai toisien treffien jälkeen, ja kyllähän ne jää siihen sitten "varalle". Kuitenkin sitten jos tapailu on jatkunut riittävän pitkään sen jonkun kanssa, niin jossain vaiheessa ne muut sitten vain poistin ja joku oli jo ehtinyt osaltaan poistaa mut. Olisi tuntunut typerältä siinä parin kk:n jälkeen yhtäkkiä kirjoittaa, että "sori tämä nyt jäi", niin poistin sitten vain. Pahoittelut.
Miten tuo pitäisi hoitaa? Heti jos käy jonkun kanssa kolmet treffit ja siinä on mennyt vaikka 3vko aikaa, niin joko pitäisi kaikille kirjoittaa, että se on moro nyt. Varmaan kaikki vielä kattelee siinä vaiheessa ja roikottaa muita (tai jos ei roikottais, vaan suoraselkäisesti sanois heti menevänsä toisen kans treffeille, niin aika monta mahdollisuutta menettäis, kun voihan olla, että ekoilla treffeillä ei olekaan kipinää ja se tyyppi ei menekään jatkoon). Tuskin olisit toivonut tätäkään, että sut aina heti hylätään, jos yhetkin treffit käy jonkun toisen kanssa.
Sitten kuitenkin käy niin, että homma kaatuu sen yhden kanssa muutaman kuukauden jälkeen ja sit miettii, että ois pitäny roikottaa pidempäänkin niitä muita. :D Mutta olis se aika outoa yhtäkkiä puolen vuoden jälkeen palata siihen keskusteluun, jos tyyppi vielä tinderissä olisi.
Nämä tapahtuu välillä n. 12 h keskustelun aloittamisesta, joten tuskin ovat ehtineet sinä aikana rakastua palavasti johonkin toiseen. Miehet vaan on ihan uskomattomia hätähousuja.
Joo, tän huomasin. Käytin tinderiä itse tosi verkkaisesti, en siis kirjoitellut joka päivä, ja keskustelut otti kalenteriajassa pitkään. Korkeakoulutetuille miehille tämä ei ollut ongelma, vaan vastailivat samaan tahtiin silloin tällöin ja lopulta viikkojen kirjoittelun jälkeen saatettiin tavata. Tällä tyylillä osumatarkkuus oli aika hyvä, että jo neljäs tyyppi oli tosi kiinnostava. Ei siitä vuosisadan rakkaustarinaa tullut, mutta useamman kuukauden suhde kuitenkin.
Mutta tuli tosiaan kirjoiteltua sellaistenkin kanssa, joiden viimeisin viesti oli esim. tapaamisehdotus, mutta kun parin päivän päästä meinasin vastata, että sopii kyllä, niin tyyppi olikin jo poistanut mut. :D Tuskin oli ehtinyt siinä välissä rakastua, varmaan vaan ei kestänyt, ettei tinder ollut mulle kovin korkealla prioriteeteissa, enkä vastannut välittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet voisivat laittaa pituutensa. Olen 170 cm enkä halua, että mies on lyhyempi.
Suurimmassa osassa miesten profiileja pituus on mainittu. Olen ihmetellyt miksi, mutta kaltaisiasi varten. Itselleni ei ole mitään merkitystä ko. Asialla.
T. Nainen
Ei varmaan olekaan merkitystä, jos olet itse 160 cm ja kaikki miehet sinua pidempiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen pettynyt naisiin. Kirjoitellaan pitkät pätkät ja kun alkaa näyttää lupaavalta niin häivytään mitään sanomatta.
Sori, mä tein muutamalle tyypille noin. Johtui ihan siitä, että oli useampi kirjoittelu meneillään ja joku toinen sitten ehti houkutteleen mut treffeille ensin ja kun vaikutti lupaavalta, keskityin häneen. Jonkun aikaa siinä tulee sellanen hetki, ettei vielä halua heivata pois niitä hyvin alkaneita muita keskusteluja, jos sen yhden kanssa homma kaatuukin heti ekojen tai toisien treffien jälkeen, ja kyllähän ne jää siihen sitten "varalle". Kuitenkin sitten jos tapailu on jatkunut riittävän pitkään sen jonkun kanssa, niin jossain vaiheessa ne muut sitten vain poistin ja joku oli jo ehtinyt osaltaan poistaa mut. Olisi tuntunut typerältä siinä parin kk:n jälkeen yhtäkkiä kirjoittaa, että "sori tämä nyt jäi", niin poistin sitten vain. Pahoittelut.
Miten tuo pitäisi hoitaa? Heti jos käy jonkun kanssa kolmet treffit ja siinä on mennyt vaikka 3vko aikaa, niin joko pitäisi kaikille kirjoittaa, että se on moro nyt. Varmaan kaikki vielä kattelee siinä vaiheessa ja roikottaa muita (tai jos ei roikottais, vaan suoraselkäisesti sanois heti menevänsä toisen kans treffeille, niin aika monta mahdollisuutta menettäis, kun voihan olla, että ekoilla treffeillä ei olekaan kipinää ja se tyyppi ei menekään jatkoon). Tuskin olisit toivonut tätäkään, että sut aina heti hylätään, jos yhetkin treffit käy jonkun toisen kanssa.
Sitten kuitenkin käy niin, että homma kaatuu sen yhden kanssa muutaman kuukauden jälkeen ja sit miettii, että ois pitäny roikottaa pidempäänkin niitä muita. :D Mutta olis se aika outoa yhtäkkiä puolen vuoden jälkeen palata siihen keskusteluun, jos tyyppi vielä tinderissä olisi.
Nämä tapahtuu välillä n. 12 h keskustelun aloittamisesta, joten tuskin ovat ehtineet sinä aikana rakastua palavasti johonkin toiseen. Miehet vaan on ihan uskomattomia hätähousuja.
Joo, tän huomasin. Käytin tinderiä itse tosi verkkaisesti, en siis kirjoitellut joka päivä, ja keskustelut otti kalenteriajassa pitkään. Korkeakoulutetuille miehille tämä ei ollut ongelma, vaan vastailivat samaan tahtiin silloin tällöin ja lopulta viikkojen kirjoittelun jälkeen saatettiin tavata. Tällä tyylillä osumatarkkuus oli aika hyvä, että jo neljäs tyyppi oli tosi kiinnostava. Ei siitä vuosisadan rakkaustarinaa tullut, mutta useamman kuukauden suhde kuitenkin.
Mutta tuli tosiaan kirjoiteltua sellaistenkin kanssa, joiden viimeisin viesti oli esim. tapaamisehdotus, mutta kun parin päivän päästä meinasin vastata, että sopii kyllä, niin tyyppi olikin jo poistanut mut. :D Tuskin oli ehtinyt siinä välissä rakastua, varmaan vaan ei kestänyt, ettei tinder ollut mulle kovin korkealla prioriteeteissa, enkä vastannut välittömästi.
Aika samanlaisia kokemuksia. Toisaalta jos joku on noin hätähousu niin ei minulle varmaan sopisikaan. En olisi valmis tapaamaan ilman että olen ensin keskustellut sopivan aikaa turvallisen välimatkan päästä. Epäilen myös että moni noista jotka haluavat heti tavata etsivät jotain aivan muuta kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet voisivat laittaa pituutensa. Olen 170 cm enkä halua, että mies on lyhyempi.
Ehkä voisit laittaa oman pituutesi? Varmaan moni lyhyempi jo sillä välttäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurimmassa osassa miesten profiileja pituus on mainittu. Olen ihmetellyt miksi, mutta kaltaisiasi varten. Itselleni ei ole mitään merkitystä ko. Asialla.
T. NainenEi varmaan olekaan merkitystä, jos olet itse 160 cm ja kaikki miehet sinua pidempiä.
Sivusta: tiedän sellaisiakin naisia jotka haluavat tietää pituuden koska eivät juuri tahdo kovin pitkää miestä.
Itsekin pidän enemmän maltillisesta pituuserosta ja koska olen aika lyhyt se tarkoittaa ettei mielellään yli 180-senttistä ainakaan, vaikka ei se kynnyskysymyskään ole.
Vierailija kirjoitti:
Ja kun tapaat sen ihanan miehen, niin tällä miehellä löytyy jo kysyntää ja pääset korkeintaan sen patjaksi.
Sit tuut tänne itkemään, että kaikki miehet sikoja.
Eli pitäisikö siis yrittää etsiä sellainen mies joka vaikuttaa kaikin puolin täysin epäkiinnostavalta ja yrittää kiinnostua siitä? Ettei vain kukaan muu nainen sitten ainakaan voisi kiinnostua siitä ja se pysyy uskollisena koska sillä ei ole muita vaihtoehtoja?
Vierailija kirjoitti:
Ja kun tapaat sen ihanan miehen, niin tällä miehellä löytyy jo kysyntää ja pääset korkeintaan sen patjaksi.
Sit tuut tänne itkemään, että kaikki miehet sikoja.
Etsikää te miehet mieluummin se epäkiinnostava nainen eikä vain niitä joilla on jo kysyntää ja varaa valita joku muu kuin te. Tulee onnellisia parisuhteita kun toisistaan kiinnostumattomat alkavat seurustella.
Mä hämmästyin miten monella 30-40 vuotiaalla miehellä on pullanaama, siistimätön risuparta ja ehkä sen parina siistimätön pitkä tukka ja vaatetus jotain t-paita ja caprishortsit. Pidän itsestäni huolta joten odotan samaa mieheltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskittyä yhteen? Olla roikottamatta varalla? Onhan nuo ehkä turhan yleviä ajatuksia lapsen sielunelämän omaavalle naisväelle.
Sikakin elää kuin sika vatukossa.
Eli haluat, että heti kun nainen menee jonkun toisen kanssa treffeille, keskittyy häneen ja lopettaa keskustelun sun kanssa välittömästi? Vaikka se juttu sen toisen kanssa ottais yhdet, tai max kahdet treffit, ja sit nainen olis voinut tavata sut seuraavaks?
Enhän naisena tinderissä tiedä sustakaan juuri mitään, ja kyllä ne muutkin miehet kirjottelee kivasti, että jossain järjestyksessä niitä miehiä sitten vain alkaa tapaamaan. Voihan se olla, ettei profiilin perusteella osannut valita järjestystä oikein, vaan ensin treffaa epäsopivan, vaikka siellä joku sopivakin voisi olla.
Itse olen kyllä edennyt niin, että sen kiinnostavimman kanssa ja harvinaisessa tapauksessa deittailua ja jos homma päättyy niin en ole niiden muiden "unohdettujen" kanssa jatkanut vaan siirtynyt seuraavaan. Olen ymmärtänyt, että naiset kokevat tuollaisen uudelleenheräämisen vain epäilyttävänä ja eivät ole olleet ykkösvaihtoehto alun alkaenkaan ja se ei ole ok heille.
M
Muistan vielä nettideittailun alkuajat kun pääasia ei ollut se (naurettavuuksiin asti kuvakäsitelty) kuva vaan se teksti. Oi, kun sai oikein runoilla niihin ilmoituksiin ja vastauksena pitkiä, kirjemäisiä viestejä. Kuvat vaihdettiin sitten jossain myöhemmässä vaiheessa. Tai ehkä jopa tavattiin ilman kuvien vaihtamista, voitteko kuvitella??
En ole todellakaan halunnut lähteä mukaan tähän liuta turhia keikistelykuvia ja "moi, katotaan netflix ja sit anna pilu/muna" -hommaan. Jos ei ilman noissa pilipalipalveluissa olemista voi saada nykypäivänä parisuhdetta niin sitten ollaan ilman.
Mulla on vain huonoja kokemuksia tinderistä. Miestarjonta siellä oli aivan kummallista, miehillä hirveästi vaatimuksia ja luonteen rumuus paistaa kilsojen päähän. Ei minun tyyppisiä miehiä yhtään ja heitä jopa tuntui ärsyttävän minun luonne kun olen ystävällinen ja teen mm vapaaehtoistyötä. Badoon kautta olen muutaman vähän enemmän maanpinnalla olevan tavannut. Enpä tosin tapaa miehiä arkielämässäkään mutta sieltä se mies luultavammin löytyy kuin tuolta kamalasta sovelluksesta.
N25
Vierailija kirjoitti:
Sinäkin voisit laittaa omasi, niin tietää painaa ruksia. Tämä siksi, että nainen on parhaimmillaan alle 160cm mittaisena.👌
T: 185cm
Vierailija kirjoitti:
Mä hämmästyin miten monella 30-40 vuotiaalla miehellä on pullanaama, siistimätön risuparta ja ehkä sen parina siistimätön pitkä tukka ja vaatetus jotain t-paita ja caprishortsit. Pidän itsestäni huolta joten odotan samaa mieheltä.
Ja voitteko kuvitella mikä paskamyrsky samanlaisesta miehen kirjoittamasta kommentista nousisi, haukuttais oikein porukalla lyttyyn, mutta naisen kirjoittamana saa vaan pelkkää kannatusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskittyä yhteen? Olla roikottamatta varalla? Onhan nuo ehkä turhan yleviä ajatuksia lapsen sielunelämän omaavalle naisväelle.
Sikakin elää kuin sika vatukossa.
Eli haluat, että heti kun nainen menee jonkun toisen kanssa treffeille, keskittyy häneen ja lopettaa keskustelun sun kanssa välittömästi? Vaikka se juttu sen toisen kanssa ottais yhdet, tai max kahdet treffit, ja sit nainen olis voinut tavata sut seuraavaks?
Enhän naisena tinderissä tiedä sustakaan juuri mitään, ja kyllä ne muutkin miehet kirjottelee kivasti, että jossain järjestyksessä niitä miehiä sitten vain alkaa tapaamaan. Voihan se olla, ettei profiilin perusteella osannut valita järjestystä oikein, vaan ensin treffaa epäsopivan, vaikka siellä joku sopivakin voisi olla.
Itse olen kyllä edennyt niin, että sen kiinnostavimman kanssa ja harvinaisessa tapauksessa deittailua ja jos homma päättyy niin en ole niiden muiden "unohdettujen" kanssa jatkanut vaan siirtynyt seuraavaan. Olen ymmärtänyt, että naiset kokevat tuollaisen uudelleenheräämisen vain epäilyttävänä ja eivät ole olleet ykkösvaihtoehto alun alkaenkaan ja se ei ole ok heille.
M
Totta tuokin (itsekin varmaan vähän pyörittelisin silmiä, jos joku palaisi esim. 2kk päästä johonkin vanhaan keskusteluun ja vaikea olisi olla ajattelematta, että olen kakkos- tai jopa kolmosvaihtoehto). Sinänsä sääli, koska välillä oikeasti on monen kanssa hyvää keskustelua tinderissä ja aika vajain tiedoin siinä vaiheessa kuitenkin ollaan. Eli se kakkosvaihtoehdoksi jääminen voi tapahtua aika heppoisin perustein, eikä valinta, kenen kanssa etenee, välttämättä ole mitenkään selkeä, vaan siinä voi mennä todellisuudessa kiinnostavampia ohitse, kun jollain parempi profiili, mutta parin kk tapailun aikana selviää, ettei oikeassa elämässä ole hyvä match.
Huumorin tajuinen, salaista seuraa - Joo ei 🙈
Jos siihen tekstiin saisi edes yhden asian oikein ja kivasti, niin voisi jatkaa lukemista.
Vierailija kirjoitti:
Just näin. Kauheita epäsiistejä partoja, yäk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Nainen
Jos olisin 165 senttinen nainen niin pituudella ei tosiaan olisi mitään väliä. Meitä on kuitenkin mm 178 senttisiäkin naisia ja valitettavasti 170 senttinen mies ei silloin minulle käy. Parempi tietää heti miehen pituus.
No itse en tinderiä ole käyttänyt tai käytäkään. Koko tuo asetelma on jo jotenkin mauton. Pölvästien karjamarkkinat. Seksiä kun saa muutenkin riittämiin, niin en näe tinderissä järkeä. Mutta hyvä jos sieltä ihmiset löytää etsimäänsä.
Omat henkiset aivoitukset ovat sen verta outoja että tiedän melkolailla heti ihmiseen tutustuessa että onko aineksia mihinkään vakavampaan. Toisenkin pitää siis olla hyvällä tavalla outo että alkaa kiinnostamaan. Kai näitäkin voisi teoriassa yrittää turboseuloa tinderistä, mutta luotan enemmän kohtaloon.