Päiväkotiin pitäisi ilmoittaa jo nyt koko kesän poissaolot ja läsnäolot melkein minuutilleen
Ei vaan voi tietää. Lapsen isä on yrittäjä, jonka menoista ja töistä ei ota mitään selvää ja se vekslaa niitä aina viime hetkellä. Meillä töissä taas ei aikoihin mitään lomia päätetä vaan vasta viime tipassa saa tietää hyväksytäänkö lomatoiveet sellaisenaan vai ei. Se järjestelmä vaatii että päiväkotiin viemiset ja hakemiset ilmoitetaan ennakkoon 10 min tarkkuudella.
Miten te muut oikein hanskaatte tämän? Päivähoito on paikka minne lapsi laitetaan vanhempien työssäkäynnin takia työn ajaksi ja päiväkoti on nykyisellään kyllä niin vieraantunut (vanhempien) työelämän realiteeteista että ei tosikaan.
Kommentit (45)
No varaa oman työpäiväsi mukaan niin kuin tähänkin asti. Siitä vii sitten ottaa vähän pois jos tarvii. Kysy töissä loma-aikataulua, kosks päiväkotiin pitää ilmoittaa. Jos ei pystytä kertomaan, älä ilmoita mitään lomaa tässä vaiheessa vaan lapsi on näillä näkymin hoidossa koko kesän.
Ahdistavaa. Mulla ei oo lapsia mutta kuulostaa tukalalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varaa hoito joka arkipäivälle klo 7-17. Sitten jos joku mussuttaa liian pitkistä hoitopäivistä, sano, että on pitkä työmatka. Haet lapsesi kun haluat, pidät välillä kotona, jne. oman aikataulusi mukaan. Maksat kokopäivähoidosta. Ja käytät sitä mielesi mukaan. Henkilökunnan työaikasuunnittelu ei ole sinun ongelmasi.
Olen pitkälti samaa mieltä. Jokaisesta kuukaudesta maksetaan hoitomaksu, jos lapsi on päivänkin hoidossa, joten päiväkodin työvuorojen järjestely ei ole minun asiani.
Maksu peritään 11 kuukaudelta jos hoito on aloitettu viime vuoden elokuussa tai sitä ennen. Yleensä heinäkuu on maksuton. Jos pidät lapsen lomalla esim. koko toukokuun, menee toukokuusta 50% maksu edellyttäen ettei lapsi ole yhtään päivää hoidossa. Sitten taas heinäkuu on maksuton vaikka lapsi olisi silloin hoidossa.
Ei tuo päde kaikissa kunnissa
Pätee koska asian sanoo varhaiskasvatuslaki.
Tässä linkki lakiin varhaiskasvatusmaksuista. Voidaan periä 12 kuukaudelta vain jos lapsella ei ole tarpeeksi lomaa.
Minä menen aamulla töihin niin aikaisin kuin liukuma vain antaa myöten ja kun tulen töistä, mies lähtee omaan työhönsä. Vuosi kokeiltiin päiväkotia ja hyvin äkkiä todettiin, että on helpompaa järjestää työt peräkkäin kuin yhdistää työt ja päiväkoti.