Olen niin yksinäinen ette minulla ole ketään ihmistä/läheistä. Kuka hoitaa asioita jos minulle käy jotain?
Kommentit (42)
Tee sinne "OMAKANTA" edunvalvonta ym muut tahtosi, kuinka toimitaan, siellä on lomakkeita sun muita. Pidät lompakossa korttia jossa on esim pankkihenkilön nimi joka tietää mitä ja missä jne.
Tee niinkuin siinä omakannassa pyydetään! https://www.kanta.fi/ammattilaiset/puolesta-asioint
i
"Puolesta asiointi sosiaalihuollossa
Tulevaisuudessa myös sosiaalihuollon asiakastietoja aletaan näyttää Omakannassa. Tällöin huoltajuuteen ja sähköiseen valtuutukseen perustuva puolesta asiointi Omakannassa on mahdollista myös sosiaalihuollon asiakastietojen osalta." Soittele kuntaan ja kysele! Samalla testamentti-sun muut asiat, onkohan se edunvalvonta tms.
Pankkihenkilön nimi ?? kenellä sellaisia enää on, täysin kasvottomia pankit ovat tänä päivänä eikä yksikään pankki hoida sun asioitasi muuta kuin rahankiilto omissa silmissään.
Jos minulle jokin onnettomuus käy niin sairaala todetkoon että ei ole näköjään lähiomaisia ja ottakoot yhteyttä sosiaaliviranomaisiin, jos ei ota niin olkoot. Hoidetaan sitten asiat kun taas pystytään jos pystytään.
Vierailija kirjoitti:
olet ilmeisesti tottunut elämään toisten maksamana ja palveltavana, kun kuvittelet, että jonkun pitää vielä maksaa laskusikin, kun et itse pysty
Sinäkö pystyt tajuttomana maksamaan laskuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olet ilmeisesti tottunut elämään toisten maksamana ja palveltavana, kun kuvittelet, että jonkun pitää vielä maksaa laskusikin, kun et itse pysty
Ei vaan käyn töissä ja säästöjäkin on mutta jos olen tajuttomanan niin enhän sitten voi maksaa kato kun oon TAJUTON.ap
Ei tajuttomana mitään laskuja maksellakaan. Yks tuttu jäi viime vuonna auton alle ja oli 6 viikkoa tajuttomana teho-osastolla. En tiedä tarkalleen miten, mutta sairaalan sosiaalityöntekijä oli hoitanut asiat. Ei mennyt mitään perintään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö pystyt tajuttomana maksamaan laskuja?
Anna olla, sellainen kodin ulosmittaaminen on laitonta jos omistaja makaa tajuttomana tai koomassa sairaalassa eikä yhteiskunta viitsi hoitaa asioita.
Mulla ei ole sisaruksiakaan, mutta kyllähän sairaalan sossu ja edunvalvoja sitten myöhemmin määrätään. Yksi kaukainen, varakas sukulainenkin hoidettiin näin, kun vanhempani eivät halunneet edunvalvojaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaksi sisarta ja ihan ok välit mutta jotenkin ei vaan olla sellaisia läheisiä että kehtais mennä anelemaan ja pyytämään että voisitko sitä ja sitä. Eikä me olla tekemisissä muutenkaan kovin paljon. Tiedän että he eivät sellaista mielellään tekisi siis alkaisi hoitamaan asioitani. Heillä on perheet, mulla ei. ap
Mitä asioita heidän pitäisi hoitaa? Laskut? Ne ehtii kyllä hoitaa sosiaaliviranomainen siinä vaiheessa kun saavat ilmoituksen että sinä et voi asioita hoitaa. Lähiomaiselta siihen vaaditaan korkeintaan yksi puhelisoitto kotikuntasi viranomaiselle.
Ymmärrän että me suomalaiset ollaan niin erityisiä lumihiutaleita ettei hyväksytä ketään ystäväksi. Mutta eikö nyt kuitenkin kannattaisi se yksi ystävä sietää, ettei tulisi tuollainen tilanne kuin ap:llä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole sisaruksiakaan, mutta kyllähän sairaalan sossu ja edunvalvoja sitten myöhemmin määrätään. Yksi kaukainen, varakas sukulainenkin hoidettiin näin, kun vanhempani eivät halunneet edunvalvojaksi.
Edunvalvojan määräämiseen voi mennä vaikka kuinka kauan. Eikä sitä usinkaan alrta edes sairaalassa hommata akuuttivaiheessa, ainakaan sen perusteella että potilaalla ei ole merkintöjä lähiomisesta ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän että me suomalaiset ollaan niin erityisiä lumihiutaleita ettei hyväksytä ketään ystäväksi. Mutta eikö nyt kuitenkin kannattaisi se yksi ystävä sietää, ettei tulisi tuollainen tilanne kuin ap:llä.
Olisin vaikka kuinka monen ystävä mieluusti, mutta kun eivät ne tule kotoa hakemaan enkä itse osaa mistään lähetä etsimään.
Kodin ulkopuolella tavatut ihmiset ovat hetken tuttuja, eivätkä sen enempää.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaksi sisarta ja ihan ok välit mutta jotenkin ei vaan olla sellaisia läheisiä että kehtais mennä anelemaan ja pyytämään että voisitko sitä ja sitä. Eikä me olla tekemisissä muutenkaan kovin paljon. Tiedän että he eivät sellaista mielellään tekisi siis alkaisi hoitamaan asioitani. Heillä on perheet, mulla ei. ap
Siis mitä? No ethän sä sitten ole yksinäinen vaan erakoitunut. Miksi et auta sisaruksia niinkuin normaalit ihmiset tekisi, ja sitten saisit itsekin apua heiltä kun tarvitset?
Ei tarvitse anella ja pyytää, normaali kysyminen on ihan hyväksyttävää. Että kerrot heille ettei sinun perääsi katso kukaan muukaan, että tiedotat heille laittavasi heidän tiedot terveydenhuollolle omaisiksi. Ja tee edunvalvontavaltuutus. Ja tee jotain tuolle erakkotaudille, ei se tee ihmiselle hyvää pitkän päälle.
Ei minullakaan, eikä ole lähiomaisia mainittuna terv huollon tiedoissa. Joskus kyselivät, ilmoitin ettei ole. Ei ole sen jälkeen kyselty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalityöntekijä
mistä se tetää maksaa mun laskut?
kyllä sossu osaa vätysten laskuja maksaa.
Kyllä mulla rahaa on ja käyn ihan töissä. Säästöjä jotain 50k. Mutta esim. kelle antaisin tilinumerot ja pankkitunnukset kun läheisiä ei ole?ap.
Et anna pankkitunnuksia kenellekään. Sairaalan sossu järjestää sulle edunvalvojan hoitamaan laskut. Onkonsulla lemmikkiä? Jonkun pitää osata käydä hoitamassa sitä ja saada tieto tajuttomuudestasi... työkaveri, naapuri, 4h...
Ilmoita terveydenhuollolle "lähiomainen*!Ei ole lemmikkiä. Töissä tietysti alkaisivat ihmetellä että missä se on.ap
Joo mutta sekään ei auta mitään. Meillä töissä yksinäinen ihminen katosi, ei vastannut puhelimeen. Työnantaja soitti sairaalaan kysyäkseen olisiko hän siellä, mutta he eivät saa antaa sairaalasta mitään tietoja kuin lähiomaisille. No myöhemmin selvisi, että hän oli itse hakeutunut sairaalaan, kun hän oli siinä kunnossa, että pystyi itse soittamaan töihin.
Vierailija kirjoitti:
Pankkihenkilön nimi ?? kenellä sellaisia enää on, täysin kasvottomia pankit ovat tänä päivänä eikä yksikään pankki hoida sun asioitasi muuta kuin rahankiilto omissa silmissään.
Jos minulle jokin onnettomuus käy niin sairaala todetkoon että ei ole näköjään lähiomaisia ja ottakoot yhteyttä sosiaaliviranomaisiin, jos ei ota niin olkoot. Hoidetaan sitten asiat kun taas pystytään jos pystytään.
Älä nyt takerru lillukanvarsiin höh, sinne saa EDUNVALVOJA...kaikki pitää rautalangasta vääntää,lue hi**o omakannasta mitä pitää tehdä!
Tottakai siitä pitää maksaa, en ilmaiseksi väittänytkään!
Vierailija kirjoitti:
Ois hyvä olla 2 ystävää, että saa testamenttiin todistajien nimet 😄. Mulla nimittäin on tämä ongelma ollut jo puoli vuotta, testamentti on jo tehty, mutta en saa todistajien nimiä siihen. En kehtaa työkavereilta tai ventovierailta kaduntallaajilta kysyä. Taitaa jäädä siis tekemättä testamentti. Tosin miksi antaisinkaan rahani veljenpojalle kun hän ei ole tuntevinaankaan minua? Ei ole edes lukenut viestiänikään jonka laitoin hänelle pääsiäisen alussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt takerru lillukanvarsiin höh, sinne saa EDUNVALVOJA...kaikki pitää rautalangasta vääntää,lue hi**o omakannasta mitä pitää tehdä!
Tottakai siitä pitää maksaa, en ilmaiseksi väittänytkään!
Ei omakannassa ole tämmöiseen vastauksia. Ainoastaan jos SINÄ alat jonkun esim. alaikäisen tai vanhempasi asioita hoitamaan. Ei sellaista kohtaa että sinä haluat jonkun tahon/henkilön hoitamaan sinun asioitasi.
Mulla vielä vanhemmat elossa mutta kun heistä aika jättää niin sitten minä olen yksinäinen.
Toki ikää minulla on vasta 32v niin aika pieni todennäköisyys sille on että mulle jotain käy ja jos käy niin kai minä sitten otan yhteyttä sosiaalitoimistoon?
Testamentin voi teettää pankissa, sieltä todistajat paperiin viran puolesta. Tai as.ajo.tstossa. Ei jää todistajista kiinni. Niiden ei tartte tietää tarkkaa sisältöä, vain se, et kyseessä on testamentti.
Maksaa tietysti.
Tuollaisessa tilanteessa on pakko kehdata. Laita tärkeimmät laskut suoraveloitukseen niin ei mene kämppä alta ja puhelin pysyy toiminnassa.