En vain ymmärrä, miten jotkut eivät osaa olla ajallaan tapaamisissa
Nytkin jossain ketjussa joku sanoo, että "aika vain loppuu kesken", eikä pysty olemaan ajoissa. Kyllähän jo pieni koululainen pystyy olemaan ajallaan koulussa ja harrastuksissa.
Miten sitten ei aikuinen?
Kommentit (29)
Mä taas en ymmärrä miksi pitää aloittaa uusi ketju samasta aiheesta, kun vanhassa ketjussa oli sulle vastauksia. Sinun ajatuksesi on niin paljon tärkeämpi kuin muiden, että se tarvitsee oman aloituksen?
Tunnen ihmisiä, joilla on ajantaju ihan hukassa. Heidät hyvin tuntevana TIEDÄN, että syy myöhästymisille ja ajantajun hämärtymiselle on se, että he pyrkyreinä suostuvat kaikkeen ja sopivat sitä ja tätä kaikkien kanssa. Kenellekään ei osata sanoa "ei", vaan kaikille mukamas järjestyy aikaa, mutta ei se vaan toimi niin. Joskus jopa unohdetaan perua sovittuja tapaamisia, koska siinä on 5 muuta asiaa samaan aikaan. Ovat olleet ennen lapsia tällaisia ja nyt lasten myötä homma on karannut käsistä. Sitten ihmetellään miksi ihmiset ei enää halua pitää yhteyttä tai miksi se ja se on vihaisia.
Vierailija kirjoitti:
Mä taas en ymmärrä miksi pitää aloittaa uusi ketju samasta aiheesta, kun vanhassa ketjussa oli sulle vastauksia. Sinun ajatuksesi on niin paljon tärkeämpi kuin muiden, että se tarvitsee oman aloituksen?
Mä en ole nähnyt vanhaa ketjua, ja olisin myös kiinnostunut vastauksista. En ole siis tämän ketjun aloittaja.
Ymmärrän, että on jotain nepsyjuttuja, jotka saattaa aiheuttaa tätä ajankäytönhallintaongelmaa. Mutta ihminen, joka kykenee olemaan ajoissa esim töissä, varmasti pystyy olemaan ajoissa muuallakin jos pitää sitä tärkeänä. Siksi en voi pitää muuna kuin törkeänä itsekkyytenä sellaista käytöstä, että on jatkuvasti myöhässä tapaamisista. Miten ihminen voi ajatella että muut kyllä joutavat odottelemaan? Ehkä niillä muillakin olisi muuta tekemistä/asioita hoidettavana mutta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vain ymmärrä, miksi joku valittaa moisesta asiasta ja vielä käyttää typerää analogiaa.
Millä tavalla lapsianalogia on tyhmä? Jo pienet alakoululaiset menevät itse harrastuksiin, ja harrastuksissa ei katsota hyvällä myöhästymistä.
Kaikissa normaaleissa perheissä kyyditetään lapset ohjattuihin harrastuksiin.
Kyllä normaaleissa perheissä aikuiset ovat lasten harrastusten aikaan töissä.
Vierailija kirjoitti:
Ketjukateus. Kaikkea sitä näkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on tekosyy. Oikea syy on, että pitävät itseään tärkeämpänä ja nauttivat siitä, että heitä odotellaan.
Ja ajoissa paikalla olijako pitää itseään niin tärkeänä verrattuna muihin, että nauttii valittamisesta ja siitä että saa tuntea olonsa ylivoimaiseksi.
Jos se sua häiritsee, niin tule ajoissa. Viet siltä ajoissa olijalta mahdollisuuden tuntea paremmuutta myöhästelijään nähden.
Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Mietin ihan samaa. Kai se on kiva jankata.
-Ohis
Kaikissa normaaleissa perheissä kyyditetään lapset ohjattuihin harrastuksiin.