Sinä joka olit sitä mieltä, että alle 3-vuotiaan hoitoonvieminen pitäisi kieltää lailla
Miten muuttaisit nykyistä järjestelmää, että se mahdollistaisi em. lain?
Kommentit (38)
Ai ai kun haiskahtaa taas yleistämiseltä ja mollaamiselta. Minä taas en pidä semmoista ajattelutapaa suotavana :-)
Olen toki tehnyt aiemmin töitä ja rahaa säästössä tarpeeksi.
lapset saa viedä virikehoitoon ilman mitään syytä ja antaa yhteiskunnan kasvattaa. Tiedättekö paljonko yhteiskunnalta menee lapsen hoitoon rahaa? Varmasti enemmän kuin hoitomaksunne. Käytätte siis hyväksenne yhteiskunnan rahoja sekä palveluita. Jos taas olet yh ja opiskelija, toimintasi on väärin. Ihan samalla tavallahan yksinhuoltaja käyttää yhteiskunnan varoja ja palveluita kuin tekin. Ja lisäksi tekee suuremman työn arjessa kuin te!
Kylläpäs täällä ollaan asenteellisia ja kaikki hyvä ja edut halutaan vain omalle kohdalle, muille ei mitään.
Mä en voi mitenkään ymmärtää sitä pahansuopuutta ja mustavalkoistamista, jota naiset keskenään harrastaa. Juuri tämä asenne, että " jos mulla on tilanne näin, niin miksei muut voi tehdä samoja valintoja!!??"
Vähän kuten nro:lla 15, meillä on 1- ja 4-vuotiaat lapset päivähoidossa, jopa ihan päiväkodissa. Meillä on asiat aivan hienosti, rakkautta, syliä ja lämpöä riittää, asutaan oman katon alla ja vanhemmat käy mieleisessään työssä. Lapset ovat iloisia ja reippaita, ihania muksuja, jotka lähtevät iloisina päiväkotiin ja tulevat päivän jälkeen kotiin jatkamaan puuhia.
Mikä ihme teitä iänikuisia parjaajia jaksaa kalvaa, kun käytätte energiaanne muiden tilanteiden päivittelemiseen ja lapsien säälimiseen? Tilanteet ja perheet ovat erilaisia, meillä on onneksi täällä Suomessa joustava järjestelmä, jonka avulla voidaan tehdä kukin omat ratkaisumme lastenhoidon ja työjärjestelyiden suhteen. Nyt nämä vauhkoojat haluaa yksipäistää kaikki kuten vanhassa Neuvostoliitossa, koska " heidän omat ratkaisunsa ovat ne ainoat oikeat" .
Meillä lapset voi hyvin. Se, tuleeko heistä aikuisina jotain mielenvikaisia tappajia, ei riipu siitä, ovatko he olleet päivähoidossa 1- vai 6-vuotiaasta alkaen. Se riippuu ihan muista asioista. Niitä tappajia ja tunnekylmiä aikuisia voi tulla ihan yhtä lailla kotihoidossa olevistakin. Koittakaa nyt hyvät ihmiset nähdä oman reviirin ulkopuolelle.
Mä oon sitä mieltä, että jokainen äiti pystyy tarjoamaan lapselleen ehjän perheen, jos vaan haluaa, ja kaikki muu on selittelyä ja tekosyitä. Koska mä olen pystynyt siihen niin muutkin pystyy.
Ei vaineskaan, en ole sitä mieltä. Mutta jos olisin, se olisi sinulle ihan oikein.
toistemme pahimpia vihollisia! Onneksi minun lähipiirissä ei ole äitejä, jotka tuomitsevat minun valintani. Koska sitähän tämä elämä on, valintojen tekemistä! Tällä palstalla ekaa kertaa olen törmännyt naisiin, jotka oikeasti arvostelevat toisten tekemiä valintoja.
Mun mielestä se on huonompi ratkaisu kuin se että mun lapset hoidossa. Eli tässä kaksi asiaa, jotka ovat MIELIPIDE-EROJA...kumpikaan ei ole oikein tai väärin.
Minun mielestäni äidin läsnäolo lapselle on tärkeämpää kuin vauvana hoitoon vieminen, se on aina pienelle ero äidistä, hylkääminen.
Yh kirjoitti asiasta vain rahallisessa mielessä, hänkin pystyi olemaan lasten kanssa kotona, miksi eivät sitten pystyisi muut jotka ehkä tulevat rahallisesti paremmin toimeen?
Miksi luulette että ydinperhe on lapselle aina paras vaihtoehto? Itse tiedän lähinnä yh perheitä, joiden etu on juuri se, että mies ei enää asu siellä.
Jännää että tällä palstalla aina tuomitaan yh, mies taas saa pitää arvonsa eron jälkeenkin.
Ja mitä on itse valittu yksinhuoltajuus?
tai huono-osaisempi????
Onko jollain sellaista tutkimusta näyttää, missä kerrottaisiim tämän hoitoonviemisen pitkäaikaisseuraukset?????
maassamme on kattava ja hyvinsuunniteltu sosiaalitukijärjestelmä, siksihän tätä hyvinvointi valtioksi kutsutaan. Kenelle sinä ne rahat antaisit, josset kerran lastaan kotona hoitavalle yksinhuoltajalle? Spurgu-pettereille vai?! Pidä huoli että pysyt terveenä ja parisuhteessa ettei pääse pilkka osumaan omaan nilkkaan.
Ei kai kukaan todellakaan toivo tuollaista lakiuudistusta, joka olisi selkeää taakseppäinmenoa yhteiskunnassamme ja heikentäisi uudelleen meidän naisten ja samalla myös lasten asemaa. Käsittämättömiä mielipiteitä usein tällä palstalla...
Eiköhän se liene jokaisen henkilökohtainen ratkaisu minkä ikäisenä lapsensa hoitoon vie vai viekö ollenkaan. Yhtäkään vedenpitävää tutkimustulosta päivähoidossa tai kotona hoidettujen lasten huonommuudesta tai paremmuudesta en ole lukenut. Usein päivähoidossa olevat lapset sosiaalisempia kuin kotihoidossa olevat, mutta tämäkin vain omaa kokemusta, ei tutkimustietoa.
Herätkää nyt jo äidit ja lopettakaa tuo mustavalkoajattelu!
vaan v*tuillut yh:lle siitä, että juuri se katsoo olevansa niin täydellinen valintoineen, että voi tulla kertomaan toisille, miten niitten pitäisi elää. Luulisi, että ei-itsekään-kaikki-standardit-täyttävä äiti olisi vähän avarakatseisempi.
Ei kai se minun äitiyttäni huononna jos isä asuu muualla? Ihme järjenjuoksua taas..
Käsittääkseni en ole ollut sitten tarpeeksi hyvä vaimona tai entinen mieheni puolisonani. Ei se äitiys siitä miksikään muutu. Loistavaa järjenkäyttöä
Jos katsotte pahoinpitely ym. tilastoja tässäkin ketjussa moni vaimo saa turpaansa. Toivottavasti ei lapset sentään.
Ja eihän sekään tietenkään mitään haittaa jos isä aina perseet olalla, sehän vaan rentoutuu, eix niin?
Harvassa on ne hyvät ydinperheet...
ja en sattumoisin ihan usko et just tän ketjun kirjoittajilla näin on
Jos olisit parempi ihminen, sulla olis ehjä perhe. Lapsistas kasvaa ongelmatapauksia paljon todennäköisemmin kuin meidän kokonaisen perheen pk-hoidetuista lapsista.
Mietin vaan miten osaatte kasvattaa lapsia kun käytöstavat täälläkin noin huonoja. Sinähän et tietenkään tilastoihin usko? Etkös vaan tiedäkkin itse kaiken paremmin?
Antaa olla, jokainen eläköön tyylillään. En ole täällä toisia haukkuakseni. Tiedän ja huomaan kyllä että moni on..
jos olisin ollut 15 vuotta kotona, niin ei lapset olisi voineet harrastaa mitään mukavaa tai mennä edes lukioon, kun ei olisi ollut rahaa satojen eurojen kirjoihin. Ja onhan se toki kiva käydä edes kerran vuodessa mummolassa, siitäkin piti luopua silloin kun olin kotona.
jos lapsi saa kotona rakkautta ja kaiken ajan työn jälkeen + aamuisin sekä hyvän huolenpidon ja turvallisen aikuisen hoivaa perhepäivähoidossa leikkikavereiden lisäksi, niin mikä siinä on väärin?
En tarkoita nyt 9kk ikäisiä, vaan enemmän 2½ v ja siitä ylöspäin.
Toisaalta, kyllä monella on se taloudellinen raja olemassa, eikä sitä ole muiden oikeus väheksyä. Myös äidin ja isän jaksaminen talous huomioonottaen on tärkeä asia.
Monet sitäpaitsi pystyvät aloittamaan osa-aikaisella hoidolla.
Ihan toista mieltä on kokopäiväisestä virikehoidosta.