Paras kosteusvoide kuivalle ja kosteus köyhälle iholle marketista?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lidlin q10 päivävoide. Parempi kuin Lancomen rasvat.
Olen hajusteille herkkä ja allergioille taipuvainen. Ajattelin että allergiani oli helpottaneet kun olen pystynyt käyttämään hajustettua shampootakin jo (tosin on luonnonkosmetiikkaa). Ostin Lidlistä herkkäihpisille suunnattua misellivettä ja Lidlin Q10 voidetta. En laittanut lähellekään silmiä sitä voidetta ja silmät vuosi ja kirveli. Haju oli epämiellyttävä ja pistävä ja pesin koko tökötin pois. Ei mitään ongelmia käyttää esim Erisanin misellivettä. Nykyisellään käytän Ceraven keramidipitoista voidetta, mutta ongelma on se että iho ei tykkää ja joku voiteessa ärsyttää. Silmät ei onneksi kirvele tosin. Nytkin atopia ihan villinä, iho todella kuiva.
Olen menettänyt itse toivon että löytäisin jonkun atooppiselle iholle sopivan ei allergisoivan voiteen joka kosteuttaa.
Aikanaan pystyin siis käyttämään hajustettuja voiteita mutta en enää. Muistan käyttäneeni juuri tuota lidlin q10 ja oli ihan ok. Nykyään ei pysty enää.
Vierailija kirjoitti:
Eikö nuo niveat ole aika vaseliinia? Eli todella kuivalle eivät auta juurikaan. Hth tai erioil vai mikä Aina se nykyään on.
Kyllä tuo Nivea soft on hyvää. Käytän muuten aqualan L - voidetta, mutta esim talvipakkasilla ehdottomasti Nivea. On parempi kuin apteekin rasvaiset novalanit tai decubal ym mitä onkaan.
Iso sinen muovi pullo NIVEA! käy päästä varpaisin. Jätä pois kaikki pesuaineet iholle,jotka nestemäisiä vaihda ne pala saippua LIV.Löytyy myös hiusten pesuun sama merkki,toki iho rasvaksikin. Ei ole silikonia Liv tuoteissa joka yläpitää kaiken tuoteiden jotka nestemäisiä,tuoksua väriä,säilyvyyttä ja aiheutaa ne iho ja pää nahka ongelmat .
Vierailija kirjoitti:
Kasvoille? Kannattaa laittaa alle kosteuttava kasvovesi ja päälle vaikka MiniDerm Duo, sitä kyllä saa kai vaan apteekista. Mut jos siellä marketin yhteydessä olis sellainen?
Miksi alapeukut? Tuosta että saa vain apteekista vai miksi? Olen vaan itse todennut tuon miniderm duon todella hyväksi kosteuttajaksi. Ostin alunperin vartalovoiteeksi, mutta kokeilin laittaa illalla kasvoille ja tykkäsin. Jos alapeukut taas kasvoveden käytön suosituksesta, niin kosteusköyhään ihoon pitää nimenomaan laittaa sitä kosteutta, ei rasvaa (eri asia!), jota saa seerumeista ja kosteuttavista kasvovesistä. Miniderm taas toimii hyvänä kosteuttajana ja samalla sulkee alleen iholle seerumin/kasvoveden kosteuden.
Oliiviöljy, hunaja. Googlaa netistä.
Jo kleopatra käytti näitä
Nivel haisee pahalle.
Testiykkösiä ovat olleet kaikki Lidlin voiteet.
Erisan kosteuttava kasvovoide ja lisäksi Garnier Naturals Moisture+ Botanical Aloe Vera Day Cream 50 ml. Sitten erikseen auringolta suojaava voide ulos.
Eucerin Aquaphor on hyvä kuivalle/erittäin kuivalle iholle, tosin löytynee vaan apteekeist mutta on suht halpa. Ne markettien voiteet kuivalle kasvoille on täyttä sheissee, ei toimi
Mee apteekkiin ja osta Humektania. n. 7 €/200 g
Olen hajusteille herkkä ja allergioille taipuvainen. Ajattelin että allergiani oli helpottaneet kun olen pystynyt käyttämään hajustettua shampootakin jo (tosin on luonnonkosmetiikkaa). Ostin Lidlistä herkkäihpisille suunnattua misellivettä ja Lidlin Q10 voidetta. En laittanut lähellekään silmiä sitä voidetta ja silmät vuosi ja kirveli. Haju oli epämiellyttävä ja pistävä ja pesin koko tökötin pois. Ei mitään ongelmia käyttää esim Erisanin misellivettä. Nykyisellään käytän Ceraven keramidipitoista voidetta, mutta ongelma on se että iho ei tykkää ja joku voiteessa ärsyttää. Silmät ei onneksi kirvele tosin. Nytkin atopia ihan villinä, iho todella kuiva.
Olen menettänyt itse toivon että löytäisin jonkun atooppiselle iholle sopivan ei allergisoivan voiteen joka kosteuttaa.