Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos 'potilaat' ovat väkivaltaisia niin jossakin on ongelma, jota protestoivat. Ongelma ei välttämättä ole potilaissa! Kaikki eivät pysty olemaan väkivaltaisia, vaikka jossain tilanteessa haluaisivatkin olla.

Vierailija
17.04.2022 |

Jos 'potilaat' ovat väkivaltaisia niin jossakin on ongelma, jota protestoivat. Ongelma ei välttämättä ole potilaissa! Kaikki eivät pysty olemaan väkivaltaisia, vaikka jossain tilanteessa haluaisivatkin olla.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Harhaiset potilaat voivat olla väkivaltaisia riippumatta siitä, miten hyvin heitä kohdellaan.

Niin psykoottiset kuin dementoituneetkin.

Meillä vartijat tulee hakkaamaan nämä mielipuolet kun vain pyytää. Heillä on käytännössä rajaton voimankäyttöoikeus. Pamppua kun saa niin sekopäisinkin alkaa talttumaan kunnes saadaan lääkittyä zombiksi ja annettua viikon kestävä sähköhoito.

Vierailija
22/33 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut vuosikymmenen verran alalla, ja minulle on tehty kaikkea muuta väkivaltaa paitsi ei ole kuristettu vielä. Kollega on kokenut senkin. Nämä aloittajan kaltaiset erityisasiantuntijat voivat vetää pillun päähänsä siellä toimistossa ja pitää turpansa kiinni. On vissiin käyty mummoa vilkaisemassa hoivakodissa ja tultu tänne kertomaan miten homma pitää hoitaa. Tulenko minäkin kertomaan sinne toimistoon miten minun mielestä sinun kuuluu tehdä työsi?

”Voivat vetää pillun päähänsä” ja ”pitää turpansa kiinni”. Puhutko samalla tavalla myös potilaille töissä? Sitten ihmetellään kun ovat vihaisia ja hankalia. 🙄

Älä nyt ole lapsellinen, sinä nyt et varmaan käy edes missään töissä. Se on aina niin mukavaa huudella sohvalta jos ei itse tarvitse lähteä mihinkään. Sohvat on täynnä niitä oman elämänsä asiantuntijoita, jotka tietää miten toisten pitää työnsä tehdä. Itse eivät toki vaivaudu mihinkään kun ei ole sellaista palkkaa ja työtä olemassakaan, mikä kelpaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut vuosikymmenen verran alalla, ja minulle on tehty kaikkea muuta väkivaltaa paitsi ei ole kuristettu vielä. Kollega on kokenut senkin. Nämä aloittajan kaltaiset erityisasiantuntijat voivat vetää pillun päähänsä siellä toimistossa ja pitää turpansa kiinni. On vissiin käyty mummoa vilkaisemassa hoivakodissa ja tultu tänne kertomaan miten homma pitää hoitaa. Tulenko minäkin kertomaan sinne toimistoon miten minun mielestä sinun kuuluu tehdä työsi?

Tiedätkö, hetkeäkään en epäile enkä myöskään ihmettele että olet saanut pataasi. Tekstistäsi huokuu uhoaminen ja provokatiivinen käytös. Etkä tunnu vaan millään oppivan että syy on itsessäsi. Tulet todennäköisesti ottamaan pataasi jatkossakin. Itsepäisyys ja tyhmyys samassa päässä on haitallinen yhdistelmä kantajalleen. Koita nyt jotenkin pärjätä siellä duunissasi hoiturina.

Vierailija
24/33 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Harhaiset potilaat voivat olla väkivaltaisia riippumatta siitä, miten hyvin heitä kohdellaan.

Niin psykoottiset kuin dementoituneetkin.

Meillä vartijat tulee hakkaamaan nämä mielipuolet kun vain pyytää. Heillä on käytännössä rajaton voimankäyttöoikeus. Pamppua kun saa niin sekopäisinkin alkaa talttumaan kunnes saadaan lääkittyä zombiksi ja annettua viikon kestävä sähköhoito.

Auttaako tällainen fantasia sinua jaksamaan paremmin?😄

Vierailija
25/33 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Voivat vetää pillun päähänsä” ja ”pitää turpansa kiinni”. Puhutko samalla tavalla myös potilaille töissä? Sitten ihmetellään kun ovat vihaisia ja hankalia. 🙄

Älä nyt ole lapsellinen, sinä nyt et varmaan käy edes missään töissä. Se on aina niin mukavaa huudella sohvalta jos ei itse tarvitse lähteä mihinkään. Sohvat on täynnä niitä oman elämänsä asiantuntijoita, jotka tietää miten toisten pitää työnsä tehdä. Itse eivät toki vaivaudu mihinkään kun ei ole sellaista palkkaa ja työtä olemassakaan, mikä kelpaisi.

Ihan tiedoksi: olen yli vuosikymmenen tehnyt mm. siivousta ja aspa-hommia huomattavasti pienemmällä palkalla kuin yksikään hoitaja. Luuletko että siinä hommassa asiakkaat on aina kauhean kivoja eikä kukaan ikinä uhkaile millään?

Tuo että itse aloitat kiroilulla ja provokaatiolla ja sitten siirryt henkilöön menevään hyökkäykseen paljastaa aika paljon siitä millainen persoona sinä itse olet siellä työpaikalla. Käy sääliksi potilaat jotka joutuvat kanssasi tekemisiin.

Vierailija
26/33 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa väkivaltaisista potilaista eivät ole ilkeyttään tai pahuuttaan väkivaltaisia, vaan heillä on sairairauksia tai muuta, joita on vaikea hallita lääkkeillä tai muuttaa käytöstä. Usein he eivät ole edes tietoisia tästä ajasta ja ympäristöstä.

Vierailija
27/33 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö, hetkeäkään en epäile enkä myöskään ihmettele että olet saanut pataasi. Tekstistäsi huokuu uhoaminen ja provokatiivinen käytös. Etkä tunnu vaan millään oppivan että syy on itsessäsi. Tulet todennäköisesti ottamaan pataasi jatkossakin. Itsepäisyys ja tyhmyys samassa päässä on haitallinen yhdistelmä kantajalleen. Koita nyt jotenkin pärjätä siellä duunissasi hoiturina.

Kaikista hirveintä ja eniten väärin on, että sitten hoitajat jotka eivät ole tämmöisiä kiusaaja-uhoajia saavat tuntea nahoissaan potilaiden vihat. Koska niin siinä lopulta käy. Provokaatio ja väkivalta johtaa vain provokaation ja väkivallan lisääntymiseen, mitään hyvää siitä ei ikinä seuraa.

Vierailija
28/33 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tapauksen, jossa potilas mursi nuorelta hoitajalta sormen vääntämällä nurin. Kai hoitajillakin jokin työturvallisuus kuuluisi olla?

Tietenkin kuuluu olla. Kysymys vaan on, miten turvallinen ilmapiiri luodaan. Ja sehän tapahtuu niin, että ihmisiä kohdellaan inhimillisesti ja vähintään neutraalisti ja asiallisesti. Metsä usein vastaa tasan siten miten sinne huudetaan.

Aikamoista uhrien (hoitajien) syyllistämistä nyt. Ihan samalla tapaa me hoitajat joudumme väkivallan kohteeksi kuin esim. bussikuskit, myyjät, vartijat, poliisit, baarityöntekijät jne.

Erotus on se että me joudumme usein SILTI hoitamaan sitä potilasta, eikä meillä ole mitään koulutusta tai välineitä joilla voisi puolustautua.

Esim. moni raskaana oleva joutuu väkivallan uhan vuoksi jäämään pois potilastyöstä. Jopa päiväkodissa nykyään koska lapset on niin väkivaltaisia!

Vierailija
29/33 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tapauksen, jossa potilas mursi nuorelta hoitajalta sormen vääntämällä nurin. Kai hoitajillakin jokin työturvallisuus kuuluisi olla?

Tietenkin kuuluu olla. Kysymys vaan on, miten turvallinen ilmapiiri luodaan. Ja sehän tapahtuu niin, että ihmisiä kohdellaan inhimillisesti ja vähintään neutraalisti ja asiallisesti. Metsä usein vastaa tasan siten miten sinne huudetaan.

Aikamoista uhrien (hoitajien) syyllistämistä nyt. Ihan samalla tapaa me hoitajat joudumme väkivallan kohteeksi kuin esim. bussikuskit, myyjät, vartijat, poliisit, baarityöntekijät jne.

Erotus on se että me joudumme usein SILTI hoitamaan sitä potilasta, eikä meillä ole mitään koulutusta tai välineitä joilla voisi puolustautua.

Esim. moni raskaana oleva joutuu väkivallan uhan vuoksi jäämään pois potilastyöstä. Jopa päiväkodissa nykyään koska lapset on niin väkivaltaisia!

Pointti ei ollut syyllistää ketään väkivallan uhria! Täydensin viestiä kun tajusin että se voi kuulostaa siltä. Tarkoitin viestissä ilmapiiriä alalla.

Vierailija
30/33 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimipaikkakoulutusta haastavan asiakkaan kohtaamiseen, itsepuolustukseen ym. on, ja sitä tarjotaan terveydenhuoltoalan yksiköiden työntekijöille. Ongelma on vain siinä, että koulutukseen suhtaudutaan huu-haana, kun kuulemma osataan itse ratkaista asiat. Oman pään käyttö on toki tosiaan sallittua, ja kannattaa ehdottomasti aloittaa siitä mitä ja miten asioita suustaan päästelee. Miten usein sattuukin niin, että konfliktit tapahtuvat aina yksille ja samoille henkilöille? Aina, kun joku tai jotkut tietyt henkilöt ovat työvuorossa, on raskasta, jotenkin hankalaa tai väkivallan uhka ilmassa, seuraava työvuoro sitten rauhoittelee ja sammuttelee tulipaloja. Osastoille tarvitaan yksinkertaisesti kovempi työkuri, missä nämä hilluja-hoitajat laitetaan riviinnja ruotuun ja pakotetaan käytöstavoille. Siitä hyötyvät potilaat, opiskelijat ja koko työyhteisö. Eikä centtiäkään lisärahaa, ennenkuin käyttäydytään nätisti.

Vierailija
31/33 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No et sinä itsekään kovin asiallinen ole.

Hoitaja sivusta

Vierailija
32/33 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista, kuinka paljon meitä hoitajia oikeasti vihataan.

Vierailija
33/33 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No et sinä itsekään kovin asiallinen ole.

Hoitaja sivusta

No mutta tottahan se on, enkä näe aiheelliseksi puolustella provosoivaa henkilöä, joten mikä tässä oli varsinaisesti asiatonta? Ei mikään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi