Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisessa paikassa yh-äiti saisi asua?

Vierailija
17.04.2022 |

Asumiskokemukset ovat huonoja ja yleensä suhtautuminen on negatiivista, kylmää ja välttelevää. Kysymys kuuluukin, millainen asumismuoto olisi yh-äidille paras? Yh-äitejä ei tunnu asuvan missään, eikä heitä näe missään. Kaikilla äiti-ihmisillä tuntuu olevan joku mies tai ainakin kumppani ja kaikkialla asuu vain pariskuntia.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan mukaan ainoa ja oikea paikka on.. niin no, heitä ei saisi edes olla olemassa 🤔 kummallista.

Vierailija
2/49 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kivaa olla joku silmätikku, jota kaikki välttelevät kuin spitaalista. :( Toisaalta en aiemminkaan saanut kovin kivaa kohtelua missään, mutta tuolloin epäilin syyksi sitä, että minulla oli koira tai asuin vääränlaisessa asunnossa tai kumppanini oli vääränlainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-helsinki tai itä-vantaa, luonnollisesti kaupungin vuokrakuutio. Kurjuus kannattaa maksimoida ja ottaa saunavuoro keskelle viikkoa.

Vierailija
4/49 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on näkökyky huono tai puutteellinen.

Vierailija
5/49 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Helsingissä hekalla, jossa asuu muitakin yhäreitä. Voisivat tutustua toisiinsa ja tarjota apua.

Vierailija
6/49 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstan mukaan ainoa ja oikea paikka on.. niin no, heitä ei saisi edes olla olemassa 🤔 kummallista.

Tämä pitää paikkansa ja ilmeisesti heijastelee kansan syvien rivien mielipiteitä. En ymmärrä sitäkään, miksi naisesta tulee jotenkin "arvokkaampi", jos onnistuu löytämään uuden miehen, joka olisi joku muu kuin lapsensa isä. Silloin saa taas säällistä kohtelua, ihmiset hymyilevät ja ovat kohteliaita. Eli miksi uusperhekin on parempi kuin yh-perhe?

Vierailija
7/49 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan siellä missä haluaa ja rahkeet riittää!

Minä olen asunut ihan siellä missä tavalliset pulliaiset keskiluokkaiset. Hyvillä asuinalueilla. Jos jonkun silmät ei kestä niin ei ole minun ongelma.

Vierailija
8/49 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itä-Helsingissä hekalla, jossa asuu muitakin yhäreitä. Voisivat tutustua toisiinsa ja tarjota apua.

Ok, tuosta mainitsin äidilleni, mutta äitini ei ymmärtänyt pointtia. Ei Hekalta tai vastaavilta saa asuntoja kovin helposti varsinkaan, jos on jo valmiiksi asunto. Mutta ehkä täytyy perustella asiaa sosiaalisilla syillä.

Vierailija
9/49 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yh ja olen huomannut, että mitä tahansa teen niin se on aina väärin. Voit siis asua missä vaan, mutta älä odota että siihen on kukaan tyytyväinen.

Kokemus elävästä elämästä: muutettiin hiljattain ja sukulaiseni kommentoi asuntoon "ette te sen enempää tilaa tarvitsekaan" ja "tässä voittekin asua sitten siihen asti kun x asia tapahtuu". On se kuitenkin hyvä, että joku sanelee minulle aikuiselle ihmiselle jotkut rajat kun tyhmänä yh:na en pystyisi itse tuommoisia päättämään. Sukulainen ei kylläkään tiedä meidän harrastuksista ym. asioista yhtään mitään, koska emme ole vuosiin keskustelleet mistään, mutta eiköhän hän silti ole parempi tietämään miten asuminen on parasta järjestää.

Vierailija
10/49 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan siellä missä haluaa ja rahkeet riittää!

Minä olen asunut ihan siellä missä tavalliset pulliaiset keskiluokkaiset. Hyvillä asuinalueilla. Jos jonkun silmät ei kestä niin ei ole minun ongelma.

Vaatii todella vahvaa luonnetta ja erinomaisia sosiaalisia taitoja ja itsetuntoa kestää sitä, kun kohdellaan ihan selvästi vältellen ja alentuvasti. Tekisi periaatteessa mieli hommata joku gay-mies kämppikseksi, niin nousisin sosiaalisesti muiden tasolle. Mutta miksi joku homomies haluaisi asua yh-perheen kanssa kulissin vuoksi? Ei miksikään, ellei nyt hänelle maksettaisi siitä suunnilleen.

Vierailija
11/49 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitte perustaa mammaringin, jossa jokainen vuorollaan ottaa yhden lapset hoitoon jotta äiti pääsee hakemaan nurkkapubista jonkun humalaisen miehen yöksi.

Vierailija
12/49 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yh ja olen huomannut, että mitä tahansa teen niin se on aina väärin. Voit siis asua missä vaan, mutta älä odota että siihen on kukaan tyytyväinen.

Kokemus elävästä elämästä: muutettiin hiljattain ja sukulaiseni kommentoi asuntoon "ette te sen enempää tilaa tarvitsekaan" ja "tässä voittekin asua sitten siihen asti kun x asia tapahtuu". On se kuitenkin hyvä, että joku sanelee minulle aikuiselle ihmiselle jotkut rajat kun tyhmänä yh:na en pystyisi itse tuommoisia päättämään. Sukulainen ei kylläkään tiedä meidän harrastuksista ym. asioista yhtään mitään, koska emme ole vuosiin keskustelleet mistään, mutta eiköhän hän silti ole parempi tietämään miten asuminen on parasta järjestää.

Minun tapauksessani sukulaiset eivät halua edes käydä kylässä tai olla muutenkaan tekemisissä kanssani. Jotenkin ilmeisesti säälivät ja pelkäävät, että joku yh-pöpö tarttuu minusta. Kun olin naimisissa, pyysivät aina hyvillä mielin pariskuntana kylään, vaikka ex-mieheni oli tökerökäytöksinen ja muutenkin sosiaalisessa mielessä töksähtelevä tapaus eli ei kovin hauskaa seuraa vieraanakaan.

Vierailija
13/49 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itä-helsinki tai itä-vantaa, luonnollisesti kaupungin vuokrakuutio. Kurjuus kannattaa maksimoida ja ottaa saunavuoro keskelle viikkoa.

Siis mikä vika on saunavuorossa keskellä viikkoa..?

Olet kyllä väärässä siinä, että tuo on yh:lle oikea paikka koska yh:ta haukutaan luuseriudesta noissa oloissa, kun ei ole parempaa pystynyt lapselle järjestemään. Mutta jos yh asuisi omakotitalossa syrjäseudulla, olisi se vastuutonta ja riskialtista kun yksin asuu kaukana kaikesta ja lapsikin syrjäytyy. Mutta jos yh on kova tekemään töitä ja asuu siksi mukavalla alueella kaupungin laidassa, se on väärin, koska lapsen kanssa pitäisi olla kotona eikä keskittyä materiaalisen hyvinvointiin. Jne.

Vierailija
14/49 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitte perustaa mammaringin, jossa jokainen vuorollaan ottaa yhden lapset hoitoon jotta äiti pääsee hakemaan nurkkapubista jonkun humalaisen miehen yöksi.

No kiva. Itse olen absolutisti ja olen käynyt baarissa ainoastaan työporukan kanssa noin kerran viidessä vuodessa. En ole koskaan harrastanut irtosuhteitakaan. Täytyy varmaan opetella.

T. Ap

Vierailija
15/49 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun lapsineni Helsingissä Alppilassa vuokralla vasta remontoidussa talossa. En ole tullut edes ajatelleeksi että joku jotenkin katsoo minua kieroon. Keskityn omiin asioihini joten se saattaa vaikuttaa havaintoihini. Muut tuntemani ja tietämäni äidit asuvat joko ydinperheen vanhempana tai vuoroasumisella eli lapset vuoroviikot isällä ja äidillä on puolet elämästään siis lapsetonta aikaa. Itse olen siis oikeasti käytännössä lasteni ainoa vanhempi.

Yksi näistä tutuista aina valittaa kun häntä ei nähdä muuna kuin äitinä ja hän on muutakin kuten seksuaalinen olento ja oma itsensä naisena ym. En osaa sanoa mistä hänelle on tullut tuollainen käsitys että joku aktiivisesti rajoittaa häntä olemasta sellainen kuin on. Toki elämme kaikki tämän saman yh-halveksunnan keskellä mutta itse en ehkä ota sitä niin itseeni. En edes ajattele sitä. Maailma on täynnä paskaa joka vain lisääntyy jos sitä imuroi itseensä. Sitä joutuu kokemaan jossain määrin kuitenkin, siksi itse mietin ihan muita juttuja kuin että mieltävätkö tuttavani minun olevan seksuaalinen olento. Sehän on oma asiani ja niiden joiden kanssa haluan olla seksuaalinen.

Vierailija
16/49 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asun lapsineni Helsingissä Alppilassa vuokralla vasta remontoidussa talossa. En ole tullut edes ajatelleeksi että joku jotenkin katsoo minua kieroon. Keskityn omiin asioihini joten se saattaa vaikuttaa havaintoihini. Muut tuntemani ja tietämäni äidit asuvat joko ydinperheen vanhempana tai vuoroasumisella eli lapset vuoroviikot isällä ja äidillä on puolet elämästään siis lapsetonta aikaa. Itse olen siis oikeasti käytännössä lasteni ainoa vanhempi.

Yksi näistä tutuista aina valittaa kun häntä ei nähdä muuna kuin äitinä ja hän on muutakin kuten seksuaalinen olento ja oma itsensä naisena ym. En osaa sanoa mistä hänelle on tullut tuollainen käsitys että joku aktiivisesti rajoittaa häntä olemasta sellainen kuin on. Toki elämme kaikki tämän saman yh-halveksunnan keskellä mutta itse en ehkä ota sitä niin itseeni. En edes ajattele sitä. Maailma on täynnä paskaa joka vain lisääntyy jos sitä imuroi itseensä. Sitä joutuu kokemaan jossain määrin kuitenkin, siksi itse mietin ihan muita juttuja kuin että mieltävätkö tuttavani minun olevan seksuaalinen olento. Sehän on oma asiani ja niiden joiden kanssa haluan olla seksuaalinen.

Mä en edes uskalla oikein jutella kenellekään lasten vanhemmille, kun pelkään sitä, että paljastuisi perhetilanteeni ja mut hylättäisiin samoin tein. Ei ole siis ketään ystäviä itselläni, enkä tutustu keneenkään. Ei tosin kukaan juttele minullekaan. Lapsilla on kyllä kavereita, mutta epäilen, että osa ei anna lastensa leikkiä heidän kanssaan, jos perhekuviomme selviää.

Ei ole miestuttavuuksiakaan tai mitään fyysisempää koskaan samasta syystä, kun pelkään heidän kuvittelevan minun olevan vain joku käyttöhyödyke hyväksikäyttöä varten, eikä kukaan luonnollisesti voisi välittää minusta aidosti ihmisenä tai naisena.

Vierailija
17/49 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun lasten kanssa Munkkiniemessä 🙋‍♀️ tosin mulla on hyvät tulot mikä ei myöskään ole oikein sallittua yh-äideille. Pitäisi olla köyhä.

Vierailija
18/49 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilisin, että suht porvarillisilla alueilla, joiss asuurten vuokranantajien uutta asuntokantaa. Plus lapsiperheiden suosiossa olevat alueet. Usein kyllä taloudellisista seikoista johtuen kerrostalossa. Mutta vuorovanhemnuus on nykyään todella yleistä, eli ei jätetä miehiäkääm tämän ulkopuolelle.

Ihme että mikään säätiö ei ole alkanut vielä rakennella mitään jaettu vanhemmuus kortteleita, tyyliin seniorikorttelit, sellaisille jotka kiinnostuneita asumaan lähekköin lasten takia. Tällä hetkellä 2 kodin järjestelyssä paljon päällekäisyyksiä joista olisi mahdollista luopua.

Vierailija
19/49 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras olisi asua kaikkien palveluiden äärellä. Hyvä, jos vielä olisi joku ystävä tai sukulainen lähellä, jolta saisi apua tarvittaessa. Koulun läheisyys on tärkeä.

Vierailija
20/49 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itse kysymykseen:

-omakotitalo ei käy, sillä niillä alueilla asuu vain pariskuntia, jotka pelkäävät talonsa arvon romahtavan, jos alueelle muuttaisi yh

-omistusrivitaloon pätee sama, tosin ei yhtä vahvasti ehkä. Saattaisi päätyä valitusten ja ulos savustamisen kohteeksi.

-omistuskerrostaloissa pätee sama vahvasti, tosin eivät vain halua olla tekemisissä, mutta eivät ehkä mieti asuntonsa arvon kehitystä.

-vuokrataloissa ehkä voisi sulautua massaan, tosin vanhoissa taloissa saatetaan karsastaa uutta ihmistä ja keksivät syitä valittaa.

-kaupungin vuokratalot saattaisivat olla tosiaan ainoa mahdollisuus. Olisi muita samassa tilanteessa ja muita sellaisia, joita paheksutaan yleisesti, joten voisi kokea olonsa "normaaliksi"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän