Vatsalihastreeni pahensi vatsan pullistumista ulospäin :(
Tein nuorena paljon vatsalihaksia, istumaan nousuja perinteiseen tyyliin. Ongelmani on heikot selkälihakset ja pallomaha jo ala-asteikäisestä lähtien (äidillä myös omenavatsa, sukuominaisuus) ja treeni on vain pahentanut vatsan pömpötystä, joka alkaa heti rintojen alta eli on samanlainen kuin pyöreä ns kaljamaha miehillä...
Onko täällä joku saanut pallovatsan pienemmäksi treenaamalla nimenomaan vatsalihaksia? Itse en näköjään osaa/pysty treenaamaan syviä lihaksia...
Kommentit (24)
Jokainen pystyy treenaamaan syviä joita sinun kannattaisi treenata enemmän. Myös keskittyisin selkä lihaksien treenaamiseen.
Et ole urheillut oikein. Venyttelyä ja aerobista liikunta yms. lisää.
Omenamaha taitaa johtua sisäelinten ympärille kertyneestä rasvasta.
Isäni sai eläkepäivillään pallomahansa liikunnalla kuriin. Teki pitkiä kävelylenkkejä, tuhat kilometria vuodessa tms.
Jos vatsa pullistuu ulospäin treenaat vatsalihaksia väärin. Toisekseen jos kohtusi on ulospäin kallistunut niin se tulee aina näkymään pienenä pömppönä vatsassa. Mutta kuitenkin. Kun treenaat vatsaa. Treenaa vatsan lihakset kerroksittain ja katso tekniikka niin että treenaat lihakset vetämään vatsaa sisäänpäin eikä suinkaan pullistamaan vatsaa ulospäin.
Noin voi käydä, jos tekee pelkkiä perinteisiä suoria ja nopeita istumaannousuja. Sun täytyy harjoittaa etenkin vinoja vatsalihaksia ja myös kylkiä. Vinoja vatsalihaspuserruksia, olkapäätä ja vastakkaisen puolen polvea yhteen yms. Js ei nopeina liikkeina, vaan sitä puseruusta pidetään yllä 20 sek.
Muista myös ryhti. Vastalihakset eivät vahvistuessaankaan automaattisesti aseta lantiota oikeaan asentoon. Väärä asento työntää sekä takapuolen että vatsan pitkälle.
Vatsan kasvattaja eli laajentaja on hiilihapolliset juomat kaikki! Naisilla huom! Naisilla viini,kaljan lisäksi! Kun se vatsalaukku iso, syö enemmän eli yli tarpeensa.On se vatsakin silloin iso!
Laihduttaminen on ainoa asia milla saa vatsan pois. Käy mittaamassa rasvaprosentti. -yleisemmin naisilla 20-25% rasvaprosentti vie vatsan pois.
Vatsalihasliikkeet EI polta rasvaa vatsan kohdalta
Olipa yllätys. Kyllä lihasharjoittelun pitäisi kutistaa lihaksia.
Omenamaha on voimakkaasti perinnöllinen ja vaikka olisi alipainoinen niin vatsa voi silti pömpöttää...Itselläni oli 55-kiloisena, urheilullisena ja hoikkana teininä jo isompi "pallomaha" kuin tukevimmilla ystävilläni, joilla oli luonnostaan ns päärynävartalo eli litteä vatsa, mutta rasva kerääntyi reisiin ja lanteille. Epäreilua, mutta joillakin se rasva vain kertyy vatsaan :( Ei auta, vaikka kuinka lenkkeilisi ym
https://www.iltalehti.fi/kuntoilu/a/2016040421351400
Teetkö vatsalihasliikkeen väärin? Voi olla haitallista terveydelle
Väärin tehdyt vatsalihasliikkeet aiheuttavat mm selkäongelmia
Vierailija kirjoitti:
Omenamaha on voimakkaasti perinnöllinen ja vaikka olisi alipainoinen niin vatsa voi silti pömpöttää...Itselläni oli 55-kiloisena, urheilullisena ja hoikkana teininä jo isompi "pallomaha" kuin tukevimmilla ystävilläni, joilla oli luonnostaan ns päärynävartalo eli litteä vatsa, mutta rasva kerääntyi reisiin ja lanteille. Epäreilua, mutta joillakin se rasva vain kertyy vatsaan :( Ei auta, vaikka kuinka lenkkeilisi ym
En voi uskoa tuota. Lihavuutta rasva pohjimmiltaan on, oli missä kohdassa vartaloa tahansa. Nuoruuden ystäväsi eivät siis olleet tukevampia, jos heidän vartalonsa muoto vain oli erilainen.
Itse näytin jo parikymppisenä siltä kuin olisin raskaana, iso vatsa vaikka muuten olin laiha, samoin oli omalla äidillä ja isoäidillä, kaikilla omenavatsat...Raskaudet ja liikakilot luonnollisesti pahentavat ongelmaa. Onhan se epäreilua, että pitäisi kituuttaa jatkuvasti jollain itukuurilla, jotta pysyisi alipainon rajoilla ja saisi näin vatsan näyttämään ns normaalilta :/
Itsellä ei auta mikään, ei vatsalihakset eikä normaalipainoissa pysyttely, iso vatsa on ja pysyy. Nuorena myös säännöllisesti treenasin vatsaa, enää en jaksa vaivautua kun ei siitä tunnu hyötyä juurikaan olevan
Pallovatsaisesta suvusta päivää. Mun vinkit on yksinkertaisuudessaan: monipuolista liikuntaa, hiilarit alemmas ja painon pitäminen normaalipainon alarajoilla.
Pelkästään vatsalihastreenin tekeminen ei auta ketään, ei edes istä luonnostaan litteävatsaista.
Joillakin voi laihdutus ja oikeanlainen liikuntaa auttaa pallovatsaan, jos ongelma ei ole vielä päässyt pahaksi.
Itsellä vatsa alkaa pullistua miestyyppisesti heti rintojen alapuolelta ja on pinkeä, pyöreä kumpu, ihan kuin olisin kuudennella kuulla.
Sama tausta, että nuorena olin laiha, mutta vatsa silti pyöreä pallo, lenkkeilystä huolimatta. Vanhemmiten vain pahenee, kun painoa tulee lisää...Vatsalihastreeni ei ole koskaan auttanut, ehkä olen sitten treenannut jotenkin väärin
A) Suurimmalla osalla naisista on kohtu eteenpäin kallistuneena
B) Vatsa turpoaa normaalisti päivän aikana enemmän tai vähemmän syömisten takia
C) "Muista hyvä ryhti" on surkea neuvo, koska usein notkoselkä/pömpöttävä vatsa johtuu mm. lantion virheasennosta jolloin selän väkisin suorana pitäminen ei onnistu kuin hetken
D) Menkää vaikka uimahalliin ja miettikää tarkkaan onko oma pää kenties aivopesty kaikella instaskeidalla. Youtubesta löytyy videoita siitä miten huippumalleiltakin photoshopataan kuviin se vatsa.
Eletään kyllä surullisia aikoja ei voi muuta sanoa
Omenalihavuus on ihan oikea terveydellinen ongelma ulkonäöllisen ongelman lisäksi ja mun mielestä sitä on aika törkeää vähätellä, aiheuttaa mm rasvamaksaa ja diabetesta, ym. Kyse EI siis ole pelkästään estetiikasta, vaan ihan oikeasti kyseessä on vakava kansanterveydellinen ongelma. Ja suurin syy tähän on ihmisten lisääntynyt ylipaino!
Ja kyllä se rasva toisilla tuppaa kertymään luonnostaan vatsaan ja toisilla sinne reisiin ja lantiolle.
Päärynävartalon luonnostaan omaavilla on paremmat lähtökohdat säilyä terveenä, koska heillä se rasva menee luonnostaan eri paikkaan kuin omenavartaloisilla
Vierailija kirjoitti:
Laihduttaminen on ainoa asia milla saa vatsan pois. Käy mittaamassa rasvaprosentti. -yleisemmin naisilla 20-25% rasvaprosentti vie vatsan pois.
Vatsalihasliikkeet EI polta rasvaa vatsan kohdalta
Laihduttamalla pienenee kyllä rintsikoiden koko ja perse, mutta vyötärö pysyy ennallaan. En ole ap, mutta vartalonmalli on sama.
Omppumahaa ei yleensä saa kokonaan pois jos sen vartalotyypin on perinyt. Se voi hieman pienentyä mutta ei lähde pois kokonaan, vaikka laihtuisi alipainoiseksi, nimim kokemusta on
Ja laihduttaminen ei auta, minulla oli pallomaha jo 10-vuotiaana, vaikka olin muuten hoikka...