Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuo Raudanpuute ryhmä on sekaisin-nyt jopa tukkoisen nenän syy om alhainem ferritiini

Vierailija
17.04.2022 |

Miten sekaisin porukka on kun raudanpuute syy KAIKKEEN! Itsellä alhainen ferritiini enkä ikinä syyttäisi oikein mitään vaivaa siitä.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusimpana lisäraudan syöminen aiheuttaa masennusta🤣🤣🤣 no tuskinpa sitten raudanpuutteesta johtui😄😄😄

Ihan käsittämättömän outoa porukkaa.

Vierailija
22/46 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on kyllä ryhmä sekaisin olevia ihmisiä.

On sulla sit mikä tahansa, raudanpuute on syy!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kestä Sitä kun siellä hoetaan aina että "10 ja 40 on sama arvo!". No eivät kyllä ole. Onhan noissa huomattava ero. Ja että joku 40 arvo on järkyttävän matala. 10 on, 40 ei. Ei kai 40 hyväkään ole mutta kuitenkin ihan ok.

Vierailija
24/46 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että mikään siellä ei riitä.

Vierailija
25/46 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on toisille kuin uskonto, kaikki pyörii ferritiinin ympärillä ja kaikki selittyy sillä. Sen takia erosin ryhmästä.

Keskustelin kerran erään lääkärin kanssa, sanoi että jossain vaiheessa kilpirauhasongelmat oli vähän samanlainen ”trendi” ja kaikilla muka vikaa siinä ja olisi pitänyt saada lääkkeet.

Vierailija
26/46 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut netissä jotain mammojen vauhkoamista fibromyalgiasta. Itse olen pitänyt fibromyalgiaa ihan höpöhöpö sairautena ja jotenkin niitä keskusteluja luettuani olen varma, että useimmilla varsinainen ongelma on pääkopasta tai ylipainosta johtuvaa.

Kaikkihan ne on olleet höpöhöpö sairauksia kunnes ollaan saatu tutkimus tuloksia. Fibromyalgia näkyy aivoissa mutta koska se tutkimus maksaa 15 000 euroa ei niitä Suomessa tehdä ja näin kaikki tästä kärsivät ovat "luulosairaita."

Fibromyalgia diagnoosia ei myöskään kannata Suomessa ottaa koska sen jälkeen ei saa hoitoa mihinkään. Muissa pohjoismaissa Fibromyalgiakin on tunnustettu oikeaksi sairaudeksi. Sama varmasti käy ferritiinin kanssa kunhan tutkivat tarpeeksi.

Vierailija
27/46 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on toisille kuin uskonto, kaikki pyörii ferritiinin ympärillä ja kaikki selittyy sillä. Sen takia erosin ryhmästä.

Keskustelin kerran erään lääkärin kanssa, sanoi että jossain vaiheessa kilpirauhasongelmat oli vähän samanlainen ”trendi” ja kaikilla muka vikaa siinä ja olisi pitänyt saada lääkkeet.

Kas kun raudanpuute vaikuttaa kilpirauhaseen.

Vierailija
28/46 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa niin itsellä on mitattu ferritiini kahden viikon välein niin on voinut olla ensin 68 ja sitten 23. Voi tosiaan vaihdella.

Mitä merkitystä sillä on oloon niin en osaa sanoa.

Itselläni on myös d vitamiini/sinkut yms alle viitteiden.

Olen eräässä sairausryhmässä,jossa kuulen/luen kanssa välillä ihan uskomattomia juttuja.. mutta. Ei tulisi mieleenkään tulla levittelemään niitä asioita muille foorumeille.

Vierailija
29/46 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen kun on hoidettu fibromyalgia, kilpirauhanen, atopia, erityisherkkyys ja alhainen ferriitiini ja vielä vaan on käsittämättömiä vaivoja, joihin ei löydy selitystä mistään labrakokeesta, niin sitten syynä on IKÄ. Minulle ei ole vielä tähän ikään mennessä selvinnyt, miten ikä oireilee, mutta se "tämä ikä" on vaivannut osaa ikätovereistani jo kymmenisen vuotta T. N53 

Vierailija
30/46 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen kaiken selittävä löydös on nykyisin uniapnea. Se on kohta joka toisella. Milloinkohan näiden yhdistelmä, matala ferritiini-uniapnea tulee muotiin.

Vierailija
31/46 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hetken tuolla ryhmässä, kun sisko suositteli kuullessani valittelujani erikoisista oireista. Parin päivän seuraamisen jälkeen oli pakko erota kun suorastaan hävetti olla jäsen :D ihan tosissaan ihmiset siellä meuhkasi, että 60 ferritiini on vielä niin huono että pitäsi infuusio saada, mutta koska Suomessa ei ymmärretä raudanpuutteen vaikutuksia niin ei anneta! Ja tosiaan ihan kaikki johtui raudanpuutteesta, mitä mielikuvituksellisimpia yhdistelmiä oireiden ja ferritiinin välillä.

Parasta oli, kun siskoni tietysti myös kärsi matalasta ferritiinistä (olikohan jotain 40-60), ja sain itse verikokeen tulokset ja oma ferritiini oli 16. Sitä ilmettä en unohda koskaan, aivan kuin olisin jotenkin "voittanut" hänet jossain ja hän ei sietänyt sitä. Yhtäkkiä rupesikin sitten vähättelemään oireitani.

Vierailija
32/46 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä ferritiini 2, hb 70 eikä tuntunut missään. Lääkäri ihmetteli miten kävelen omin jaloin sairaalaan. Ei tuntunut missään.

Aikuisena ferritiini 30, hb 130, hiuksia lähtee, palelee, ei jaksa muuta kun töiden jälkeen maata ja torkkua. En osannut edes epäillä raudanpuutteeksi kun ei ennen oireillut.

Korjaantui parin kuukauden rautakuurilla todella hienosti.

Joillakin tulee oireita siinä missä toisilla ei, vaikka rautavarastot huutais tyhjää. Kaikki me reagoidaan eri tavalla, sitä ei pidä vähätellä.

Vierailija
33/46 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on korkea ferritiini. Viimeksi yli 600. Hemoglobiini alhaalla, reippaasti alle 100. Lääkäri ei ota mitään kantaa, vaikka nukun puolet päivästä.

Vierailija
34/46 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on korkea ferritiini. Viimeksi yli 600. Hemoglobiini alhaalla, reippaasti alle 100. Lääkäri ei ota mitään kantaa, vaikka nukun puolet päivästä.

Jos ferritiini on korkea, on syynä usein joku maligniteetti (tai paha tulehdus).

Vierailija
35/46 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin hetken tuolla ryhmässä, kun sisko suositteli kuullessani valittelujani erikoisista oireista. Parin päivän seuraamisen jälkeen oli pakko erota kun suorastaan hävetti olla jäsen :D ihan tosissaan ihmiset siellä meuhkasi, että 60 ferritiini on vielä niin huono että pitäsi infuusio saada, mutta koska Suomessa ei ymmärretä raudanpuutteen vaikutuksia niin ei anneta! Ja tosiaan ihan kaikki johtui raudanpuutteesta, mitä mielikuvituksellisimpia yhdistelmiä oireiden ja ferritiinin välillä.

Parasta oli, kun siskoni tietysti myös kärsi matalasta ferritiinistä (olikohan jotain 40-60), ja sain itse verikokeen tulokset ja oma ferritiini oli 16. Sitä ilmettä en unohda koskaan, aivan kuin olisin jotenkin "voittanut" hänet jossain ja hän ei sietänyt sitä. Yhtäkkiä rupesikin sitten vähättelemään oireitani.

Suomessa ymmärretään raudanpuutteet vaikutukset ihan samalla tavalla kuin muissakin kehittyneissä maissa. Samoin Suomessa kilpirauhasen vajaatoiminnan hoitolinjat ovat täsmälleen samat mitä eurooppalaisissa ja amerikkalaisissa suosituksissa. Lääketiede on globaalia, ei ole erikseen suomalaista lääketiedettä.  Joka maassa on toki lääkäreitä, jotka rahastavat hysteriaan taipuvaisilla oireilijoilla (tosi helppoa rahaa).

Vierailija
36/46 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen kaiken selittävä löydös on nykyisin uniapnea. Se on kohta joka toisella. Milloinkohan näiden yhdistelmä, matala ferritiini-uniapnea tulee muotiin.

Juuri nyt raydanpuute ryhmässä mainittiin että nämä liittyy toisiinsa. Anna mun kaikki kestää.

Vierailija
37/46 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs oli saanut infuusion tyyliin arvoilla hb130 ferr 60 kun oli uhannut että jää muuten eläkkeelle kun ei jaksa mitään.

Ihan oikeasti, en ole ikinä edes ajatellut että tarvitsisin infuusiota arvoilla hb 130 ferr 15. Saati että eläkkeelle pitäisi päästä.

Vierailija
38/46 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki johtuu ryhmän yp.stä. Se on aggressiivisen fanaattinen kuin uskovainen. Kukaan lääkärikään ei muka ymmärrä mitään, verinäytteet ei kerro mitään, niitä pitää ottaa kymmenen erilaista. Lisäksi mulla on kuulemma ollut raudanpuute vuosikymmeniä, en vain ole tiennyt sitä.

Ja tosiaan, kaikki sairauteni ja ominaisuuteni sukutraumoista vaivaisenluihin asti johtuu piilevästä raudanpuutteesta.

Kerroin iloisena miten olin tehnyt verilettuja. Ne todellakin tehoaa, niissä on rautaa niin paljon.

Mut ei, rauta pitää saada purkista tai mieluummin infuusiona.

Kaksi kertaa olen liittynyt ryhmään siinä toivossa että siellä olisi mielenkiintoista tietoa ja hyviä keskusteluja, ja eronnut saman tien.

Jotkut fb.ryhmät on toivottomia koska yp on sekopää.

Raudanpuute-ryhmä on oiva esimerkki siitä.

Vierailija
39/46 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri nyt raydanpuute ryhmässä mainittiin että nämä liittyy toisiinsa. Anna mun kaikki kestää.

Mun miehellä on ollut uniapnea vuosia ja viime kesänä paljastui alhainen ferritiini. Ei näillä kyllä ole mitään yhteyttä, uniapnea johtuu leuan/nielun anatomiasta. On tutkittu vaikka minkälaisilla kuvauksilla. Ferritiiniin taas vaikutti kova treenaaminen plus ruokavalio.

Vierailija
40/46 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaista menoa näissä laihdutus/lihomis-ketjuissa, ensin  pohditaan kaikki maailman harvinaisimmat aivokasvaimet yms ,mikä vois olla syynä kun lihonut tai ei laihdu, sitte viimesenä joku uskaltaa kysyä elintapoja,syömistä sun muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi