Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Leviääkö korona entisestään, kun maskisuositus poistui? Oireettomat tartuttajat pääsevät levittämään mm. päiväkodeissa ja kouluissa tartuntaa

Vierailija
17.04.2022 |

Saa nähdä kestääkö sairaalapaikat. Itse olen terveyskeskuksen vuodeosastolla töissä lähihoitajana, ja 20 paikasta 15 sängyssä on +77v vanhus jolla korona. Tosi raskasta hoitaa, kun ne ei pääse edes teholle. Ei saa tavata omaisia ja menehtyvät lähes 80%.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen Tallinnassa. Laivat ja terminaalit aivan täynnä ihmisiä eikä maskeja juuri näkynyt. Virolaisilla ei sitäkään vähää. Mahtavaa

Vierailija
22/27 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://tekniikanmaailma.fi/korona-tuhoaa-aivoja-vuosilla-tutkijat-hava…

Jo kevyenä tai kohtalaisena sairastettu COVID-19-tauti jättää jälkensä ihmisen aivoihin, ilmenee tuoreesta brittitutkimuksesta.

Lakkaa levittämästä tätä valehöpinääs!

....

Osalla korona­taudin lievänäkin sairastaneista havaittiin muutoksia aivoissa, esimerkiksi aivojen harmaan aineen ohenemisena. Myös kognitiivisissa nopeus­testeissä havaittiin pieniä eroja verrattuna heihin, jotka eivät olleet tautia sairastaneet.

Karlsson kuitenkin sanoo, että molemmissa tapauksissa muutokset olivat ”kohtalaisen mitättömiä”.

”Luultavasti arki­elämässä kukaan ihminen ei huomaa sitä millään tavalla.”

Sellaista johto­päätöstä, että lieväkin korona­tauti vanhentaisi kaikkien aivoja kymmenellä vuodella, ei Karlssonin mukaan voida tutkimuksesta vetää. Lisäksi tutkijat itsekin huomauttavat artikkelin yhteenvedossa, että muutosten pysyvyydestä ei ole vielä tietoa.

MITÄ lieväoireisen koronataudin sairastaneen pitäisi siis nyt ajatella?

”Älä pelkää”, sanoo Karlsson.

Hän huomauttaa, että esimerkiksi stressi aiheuttaa samantyyppisiä muutoksia aivoissa. Jo taudin saaminen voi luoda stressiä, eikä kotiin yksin eristäytyminen tee hyvää aivojen kunnolle.

Karlssonin mukaan vastaavia muutoksia on lisäksi osoitettu ”melkein missä tahansa infektiossa”. Ainoastaan hajuaistiin liittyvien aivo­muutosten hän uskoo olevan erityisiä juuri koronavirukselle.

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008736010.html

Eli näillä korona-stressaajilla on aivot siis vaurioitunut! Huomaa kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aion jatkaa maskin käyttämistä ja toivon sitä myös kanssaihmisiltä. Jo ihan siitä syystä, että korona ei omalla kohdalla ollut todellakaan kevyt: viikkokausia jatkunut tauti, johon sisältyi mm. hengitysvaikeuksia. Vieläkään eivät ole keuhkot palautuneet. Olen perusterve kolmikymppinen. 

Vierailija
24/27 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse aion jatkaa maskin käyttämistä ja toivon sitä myös kanssaihmisiltä. Jo ihan siitä syystä, että korona ei omalla kohdalla ollut todellakaan kevyt: viikkokausia jatkunut tauti, johon sisältyi mm. hengitysvaikeuksia. Vieläkään eivät ole keuhkot palautuneet. Olen perusterve kolmikymppinen. 

Sama vika Rahikaisella. Olen kaksi vuotta ollut erittäin tarkka menemisistäni ja nyt osui covid omalle kohdalle, jonka sain ystävältä, jolla oli "pieni kevätlenssu".

Olen 31v perusterve ihminen ja jo kerran joutunut sairaalaan tämän kanssa. Todella rajut oireet eikä loppua näy. En ole pystynyt nukkumaan päiväkausiin ja mistään kipulääkkeistä ei ole apua, kurkku kuin raastamalla revittäisiin. Lääkärin mukaan omikronissa joillain ihmisillä on erittäin pahat ja kivuliaat kurkkuoireet.

Vierailija
25/27 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt ffp2 maskia töissä ja kaupoilla nyt kohta puolitoista vuotta. Koulussa altistun lähes päivittäin. Mitään hengitystieinfektioita en ole saanut maskin käytön aikana.

Vierailija
26/27 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt ffp2 maskia töissä ja kaupoilla nyt kohta puolitoista vuotta. Koulussa altistun lähes päivittäin. Mitään hengitystieinfektioita en ole saanut maskin käytön aikana.

En ole käyttänyt maskia kuin sosiaalisen pakon edessä töissä ja junassa ja silloinkin samaa halvinta maskia kuukauden ajan. Rokotteita en ole ottanut. Sairastan astmaa. Enkä ole sairastanut MITÄÄN koko korona-aikana.

Vierailija
27/27 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen kahden kalenteriviikon aikana (18.4.–1.5.) koronavirustartuntaan liittyviä kuolemia on kirjattu 474. Kun alkuvuoden koronastrategian tavoitteena on ollut estää vakavat tautimuodot, ei tavoitteen saavuttamisessa olla onnistuttu https://twitter.com/lasleh/status/1522442721692106752