Tabu: teen tänään ruokaa, jota en itse haluaisi syödä. Mutta muu perhe toivoo sitä
Ruoka on uunilohi. Se on nyt uunissa ja minua vähän inhottaa, että kohta pitää syödä sitä. Olen niin kyllästynyt loheen.
Mutta pääasia, että perhe on tyytyväinen.
Muilla vastaavia?
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klo 10 jo ruoka uunissa?
Porvoossa vedetään uunilohet heti aamusta 🙄
No tämä nyt ei ole provo, vaan ihan totta. Heräämme aikaisin, syömme aikaisin. Ja varsinaisen pääsiäislounaan söimme eilen hienommin. ap
Varsinainen (hienompi) pääsiäis_lounas_ lankalauantaina? Aina vain oudommaksi muuttuu.
Ai kauheeta, me syötiin vähän hienommin pitkäperjantaina, kun oltiin kylässä. Ajatella, pitkäperjantaina! Huomennakin on vähän parempaa, kun itselle tulee vieraita. Tänään on pääsiäislounaaksi pitsaa. Kyllä nyt on outoa meillä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapset vasta heräilevät. Lounas syödään klo 14:00.
Te, jotka kerrotte näin, että lapsenne vasta nukkuvat ja teillä syödään niin ja niin myöhään, mikä on pointtinne? Ajattelettko olevanne jotenkin parempia ihmisiä myöhäisen päivärytminne ansiosta?
Itsekin kirjoittelen tätä aamiaisen ääreltä, mutta ymmärrän kyllä että ihmisillä on ihan luonnostaankin erilaisia vuorokausirytmejä ja ylipäänsä ruokailutottumuksia.
Vierailija kirjoitti:
Ei liity aivan otsikkoon, mutta syöttekö juhlapyhien aikana juhla-aterian lounaana, päivällisenä vai illallisena. Meillä usein päivällinen, mutta joskus venyy illalliseksi, jos sattuu monelle iltavuoro juhlapäivälle.
Päivällisenä mutta normaalia aikaisemmin eli jo noin klo 19 aikaan (yleensä syömme 20.30-21 aikoihin).
Illallinen tarkoittaa minun ymmärrykseni mukaan muuta kuin aikaa. Se on enemmänkin Fine Diningia eli useita hienoja ruokalajeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klo 10 jo ruoka uunissa?
Porvoossa vedetään uunilohet heti aamusta 🙄
No tämä nyt ei ole provo, vaan ihan totta. Heräämme aikaisin, syömme aikaisin. Ja varsinaisen pääsiäislounaan söimme eilen hienommin. ap
Varsinainen (hienompi) pääsiäis_lounas_ lankalauantaina? Aina vain oudommaksi muuttuu.
Ai kauheeta, me syötiin vähän hienommin pitkäperjantaina, kun oltiin kylässä. Ajatella, pitkäperjantaina! Huomennakin on vähän parempaa, kun itselle tulee vieraita. Tänään on pääsiäislounaaksi pitsaa. Kyllä nyt on outoa meillä.
Alleviivasit juuri pointtini. Pääsiäisateriat syödään ninenomaan pyhäpäivinä eikä väliin jäävänä lauantaina.
Syöttekö jouluateriankin joulukuun puolessa välissä?
Teet ruokaa josta et välitä perheen toiveesta ja teet sen kellonaikaan jota lapset toivoo.
Jokin mättää🤔.
Söittekö aamupalan, lasten toiveesta, klo06?
Vai oletteko ilman, lasten toiveesta, kun nyt jo ruoan tarve?
Vierailija kirjoitti:
Teet ruokaa josta et välitä perheen toiveesta ja teet sen kellonaikaan jota lapset toivoo.
Jokin mättää🤔.
Söittekö aamupalan, lasten toiveesta, klo06?
Vai oletteko ilman, lasten toiveesta, kun nyt jo ruoan tarve?
En ymmärrä, miten lasten toiveiden kuuntelu järkevissä rajoissa merkitsisi, että jokin mättää. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka kerrotte näin, että lapsenne vasta nukkuvat ja teillä syödään niin ja niin myöhään, mikä on pointtinne? Ajattelettko olevanne jotenkin parempia ihmisiä myöhäisen päivärytminne ansiosta?
Itsekin kirjoittelen tätä aamiaisen ääreltä, mutta ymmärrän kyllä että ihmisillä on ihan luonnostaankin erilaisia vuorokausirytmejä ja ylipäänsä ruokailutottumuksia.
No onhan se totaalisen älyvapaata syödä päivän lämmin pääateria 10.30 aamulla! Ei järjen häivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin kirjoittelen tätä aamiaisen ääreltä, mutta ymmärrän kyllä että ihmisillä on ihan luonnostaankin erilaisia vuorokausirytmejä ja ylipäänsä ruokailutottumuksia.No onhan se totaalisen älyvapaata syödä päivän lämmin pääateria 10.30 aamulla! Ei järjen häivää.
Siihen aikaanhan lounaspaikatkin arkena aukeavat. Kaikkien pitää tehdä kuten sinä? Nukkua ensin kymmeneen... ap
Meillä syödään lähes aina 10.30-11 välillä lounasta. Aivan normaalia meillä. Herätään 6-7.
Meilläkin syötiin aikaisemmin lounas jo klo 10.30-11. Ollaan kaikki aamuvirkkuja, ja kun aamiainen syötiin klo 6.30-7 niin tuohon aikaan oli jo nälkä. Nyt lapset ovat teinejä, ja rytmi on siirtynyt, lounas saattaa olla jopa vasta 11.30. Ei ole olemassa oikeaa aikataulua, jokainen perhe tekee niin kuin itselle on parasta.
Haha, hassu ketju :D Me syötiin "juhla-ateria" jo perjantaina. Eilen ja tänään ihan tavallista ruokaa. Lounasaika on mielestäni 10.30-11.30. Me herätään aikaisin ihan ilman herätyskelloja ja olisi jotenkin outoa syödä lounasta vaikka vasta koo 13. Päivällinen meillä yleensä 16.30-17.30 välillä.
Tiedätkö edes mitä tabu tarkoittaa? Tuo nyt ei ainakaan ole tabu.
Itse en pidä lohesta, joulukinkusta tai oikein mistään tollasesta.
Mutta meillä mies ja lapset rakastavat niitä. Ja koska minä rakastan heitä teen heille ruokaa josta pitävät.
Itselleni teen jotain mistä minä pidän esim cesarsalaatin tai tomaattikeiton.
Ei ongelmaa eikä varsinkaan tabua.
Tekeekö joku sinulle lempiruokasi?
Välillä sitä joutuu ruuan suhteen joustamaan. En minäkään pidä anopin laittamista lihapullista. Silti syön niitä tänään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin kirjoittelen tätä aamiaisen ääreltä, mutta ymmärrän kyllä että ihmisillä on ihan luonnostaankin erilaisia vuorokausirytmejä ja ylipäänsä ruokailutottumuksia.No onhan se totaalisen älyvapaata syödä päivän lämmin pääateria 10.30 aamulla! Ei järjen häivää.
Öh, mihin aikaan työpaikat tarjoavat lounasta?
Meillä avataan 10.45. Ei paljonkaan myöhemmin.
Jos olisi lapsia, niin todennäköisesti tekisin sellaistakin ruokaa mistä itse en pitäisi. Pitään sitä kaikkien ruokatottumukset ottaa huomioon. Olen kokannur veljen lapsille pastaa vaikka itse en sitä syö.
Miksi ei voisi olla syömässä jo 10:30 jälkeen. Johan siinä on helposti neljä tuntia aamupalasta!
Ei liity aivan otsikkoon, mutta syöttekö juhlapyhien aikana juhla-aterian lounaana, päivällisenä vai illallisena. Meillä usein päivällinen, mutta joskus venyy illalliseksi, jos sattuu monelle iltavuoro juhlapäivälle.