Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tabu: teen tänään ruokaa, jota en itse haluaisi syödä. Mutta muu perhe toivoo sitä

Vierailija
17.04.2022 |

Ruoka on uunilohi. Se on nyt uunissa ja minua vähän inhottaa, että kohta pitää syödä sitä. Olen niin kyllästynyt loheen.

Mutta pääasia, että perhe on tyytyväinen.

Muilla vastaavia?

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö olisi reilumpaa, että ruuan tekisi tässä tapauksessa joku muu kuin sinä?

Ai siksi, etten joutuisi käsittelemään lohta, josta en pidä? No ihan niin herkkä en sentään ole. Ja uunilohi on onneksi maailman helpoin ruoka. ap

Vierailija
22/81 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiko olet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klo 10 jo ruoka uunissa?

Ap asuu Venäjällä, ovat edellä.

Vierailija
24/81 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsiko olet?

Vitsi, mä luulin, että lapsiko olet -tyyppi on lopettanut palstailun, mutta ei selvästi ole! Mitä sulle kuuluu?

Vierailija
25/81 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina välimlä on ruokalistalla ruokia joita on halunnut joku muu kuin minä. Se on elämää. Lapsellekin sanotaan että pitää maistaa niin oppii tykkäämään :D. En kuole jos muutaman haarukallisen syön, lisukkeita reilummin, syönkin pois eilisen kastikkeenjämän... ja ruokaa laittaessa olen jo vetänyt reilun voileivän päällisineen alkupaloiksi.

Vierailija
26/81 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset vasta heräilevät. Lounas syödään klo 14:00.

Vierailija
27/81 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaapi lohi olla aika kuivaa. Ellei sitä sitten syödä aamiaiseksi.

Vierailija
28/81 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin teen usein pastaruokia, vaikka en pidä niistä. Joskus teen itselleni vaikka perunaa tai salaattia.

Vierailija
29/81 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Klo 10 jo ruoka uunissa?

Porvoossa vedetään uunilohet heti aamusta 🙄

No tämä nyt ei ole provo, vaan ihan totta. Heräämme aikaisin, syömme aikaisin. Ja varsinaisen pääsiäislounaan söimme eilen hienommin. ap

Vierailija
30/81 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsiko olet?

Nyt en aivan ymmärtänyt. Sanoin vain, että olen kyllästynyt loheen. Tekeekö se minusta lapsen? Luulisi, että nimenomaan lapsi ei olisi vielä ehtinyt kyllästyä loheen. ap

Vierailija
31/81 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattaapi lohi olla aika kuivaa. Ellei sitä sitten syödä aamiaiseksi.

En ymmärrä, miksi se olisi kuivaa. ap

Vierailija
32/81 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapset nukkuu vielä🤣

Ja meillä mies ja itsekin juon vasta aamukahvia. Varmaa lähdetään tänään johonkin ulos syömään.

Minäkin syön tänään ulkona. Mökillä grilli kuumenee tuossa parin tunnin päästä.

Aikuisten kesken saadaan nauttia kevätpäivästä eikä yhtäkään kakaraa ole vahdittavana.

Vierailija
33/81 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi tehdä lempiruokiaan vuorollaan. Paitsi vegaanit, ne jätetään välistä.

Vierailija
34/81 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Klo 10 jo ruoka uunissa?

No tämä nyt ei ole provo, vaan ihan totta. Heräämme aikaisin, syömme aikaisin. Ja varsinaisen pääsiäislounaan söimme eilen hienommin. ap

Varsinainen (hienompi) pääsiäis_lounas_ lankalauantaina? Aina vain oudommaksi muuttuu.

Vierailija
35/81 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Klo 10 jo ruoka uunissa?

Varsinainen (hienompi) pääsiäis_lounas_ lankalauantaina? Aina vain oudommaksi muuttuu.

Kuulostaa kyllä aivan pöyristyttävältä, jos hienompi pääsiäislounas syödään lankalauantaina. Tuntuu kyllä siltä, että menetän yöuneni ainakin viikoksi eteenpäin.

Vierailija
36/81 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tehdään ruokia, joista en niin tykkää (bolognese), koska mies niistä tykkää ja joskus sellaisia mistä minä tykkään ja hän ei. Jos kyse on vain tykkäämisestä eikä siitä ettei oikeasti voi syödä, niin en näe tuossa ongelmaa. Useimmista ruuista tykätään kumpikin.

Vierailija
37/81 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa lapsia ja usein aviomiehiäkin, hekin joutuvat usein syömään ruokaa, josta eivät pidä, mutta äiti/vaimo käskee. 

Aikuinen mies voi itse valita, syökä hän jotain vai ei. Jos ei tykkää, niin mies voi tehdä itse ruuan. Lapsille nyt pitää opettaa, että aina ei ole herkkuruokaa vaan pitää syödä sitä, mitä on valmistettu.

Vierailija
38/81 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Klo 10 jo ruoka uunissa?

No mikä siinä nyt on niin omituista? Varsinkin jos ei ole edes uskovainen niin ei sillä ole mitään merkitystä minä pääsiäispäivänä sen pääsiäisaterian syö. Jos minä viettäisin pääsiäistä niin olisin syönyt pääsiäisaterian perjantaina.

Vierailija
39/81 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en suostu tuollaiseen. Laitan vain itselle mieluisia ruokia. Jos joku haluaa muuta niin keittiö on vapaa.

Näin se meilläkin menee. Mies monesti kaupassa käydessä haaveilee mielestäni ällöttävistä ruuista. Silloin sanon aina että hän voi ihan hyvin ostaa itselleen sitä, vaikka minä en sitä syökään. 99.9% kerroista jättää ostamatta. En  tiedä miksi, jotenkin hän haluaa että syödään samaa ruokaa :D On kuitenkin joskus ostanut sushia, tai jotain nitkunatkusikapossugrillattavaa vain itselleen. 

Mies on usein pitempiä päiviä töissä, jolloin syön sitä mitä itse haluan, ja josta mies ei välitä, kuten pelkkää salaattia(miehellä pitäisi aina olla jotain lihaa mukamas, vaikka syö kyllä ihan kaikkea).

Kun miehen lapset on meillä, niin mies tekee silloin ruuan, ja tekee aina samoja ruokia joita tietää että lapset syö. Kumpikaan ei jaksa sitä kitinää enää, joten opetelkoot itse syömään sitten aikuisena muuta kuin makkarakastiketta ja makarnoilaatikkoa. Salaattia ottavat lautaselle pienen ljusikallisen molemmat, mutta auta armias jos minä olen tehnyt itselleni salaattiannoksen niin sitten ollaan naama nurinpäin eetä olisi heillekin kelvannut. Oikeasti ei kelpaa, mutta haluaisivat salaatistani fetajuuston, tonnikalan, tai pähkinät itselleen. Sitten kun salaattia tehtäisiin, niin valkkaisivat sieltä seasta vain noita mainitsemiani. 

Vierailija
40/81 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies laittaa ne ruuat joista itse tykkää ja on taitava tekemään ja minä laitan taas sitten eri ruokia. Jos tiedetään ettei toinen halua syödä niin sitten tehdään jotain muuta tilalle. Ei se mikään tabu ole. Kannattaa avata keskustelu aiheesta ihan siellä kotonakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme