Tabu: teen tänään ruokaa, jota en itse haluaisi syödä. Mutta muu perhe toivoo sitä
Ruoka on uunilohi. Se on nyt uunissa ja minua vähän inhottaa, että kohta pitää syödä sitä. Olen niin kyllästynyt loheen.
Mutta pääasia, että perhe on tyytyväinen.
Muilla vastaavia?
Kommentit (81)
Eikö olisi reilumpaa, että ruuan tekisi tässä tapauksessa joku muu kuin sinä?
Itse en suostu tuollaiseen. Laitan vain itselle mieluisia ruokia. Jos joku haluaa muuta niin keittiö on vapaa.
Kuka sinut pakottaa syömään sitä? Syö itse jotain muuta.
Mitä tarkoitat tabulla? Eikö ole ihan tavallista, että syömisten suhteen pitää välillä tehdä kompromisseja, jos lempiruuat ovat erilaisia?
Kauanko se siellä uunissa muhii? Esim.1kg lohifileelle riittää max30min kypsennys siellä, muussa tapauksessa siitä tulee narisevan ylikypsää ja silloin makukin kärsii.
Ruuan laittajalla on kyllä oikeus valita sellainen ruokalaji, josta pitää itse.
Kun ruuanlaittovuoro kiertää, jokainen saa joskus lempiruokaansa, ja muulloin kuin omalla vuorollaan joutuu sitten joskus tyytymään sellaiseen, joka ei välttämättä ole omaa herkkua.
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapset nukkuu vielä🤣
Ja meillä mies ja itsekin juon vasta aamukahvia. Varmaa lähdetään tänään johonkin ulos syömään.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat tabulla? Eikö ole ihan tavallista, että syömisten suhteen pitää välillä tehdä kompromisseja, jos lempiruuat ovat erilaisia?
No aikuisenhan pitää tykätä kaikista ruoista, ja ruoasta pitää olla kiitollinen ja niin edelleen. Ja pitää näyttää lapsille tätä esimerkkiä. Ja Afrikassa lapset näkevät nälkää. ap
Ajatelkaa lapsia ja usein aviomiehiäkin, hekin joutuvat usein syömään ruokaa, josta eivät pidä, mutta äiti/vaimo käskee.
Ei kai tuossa mitään. Minullakin on tuttava, joka syö lihaa ja kalaa. Joskus kyläillessään saattaa lämmittää mikrossa esim. lihapiirakan. Itse en suostu edes koskemaan eläinperäisiin ruokiin, mutta en näe siinä mitään ongelmaa, jos tehdään yhdessä ruokaa ja hän lisää ruokaansa lihaa.
Ei mun ole pakko sitä lihaa syödä tai laittaa omalle lautaselle.
Minä teen useita kertoja viikossa ruokaa, jota en syö. Puolisollani on eri ruokavalio kuin minulla. Ja minä teen ruoat siksi, että hän tekee enemmän kotitöitä.
Vierailija kirjoitti:
Klo 10 jo ruoka uunissa?
Arvasin, että joku puuttuu tähän. Syömme aikaisin, puoli yhdentoista jälkeen. Lasten toive. ap
Aina ei voi nuolla niitä kermoja päältä vaan välillä pitää syödä sitä pohjaakin.
Syödäänkö teillä jo 10:30? Lohi on silloin valmis.
Mihin aikaan teillä siis syödään pyhäpäivän lounas? Uunilohen kypsymisaika on 20 - 30 minuuttia kalan koosta riippuen.
Vierailija kirjoitti:
Klo 10 jo ruoka uunissa?
Porvoossa vedetään uunilohet heti aamusta 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No aikuisenhan pitää tykätä kaikista ruoista, ja ruoasta pitää olla kiitollinen ja niin edelleen. Ja pitää näyttää lapsille tätä esimerkkiä. Ja Afrikassa lapset näkevät nälkää. ap
Jos haluat elää tuollaisen säännön mukaan, että kaikista ruuista pitää tykätä, niin se on täysin oma valinta. Miksi muuten lapsille pitää näyttää esimerkkiä lohen syömisestä, jos se on heidän lempiruokaansa?
Miten se on tabu? Tee itsellesi jotain muuta lohen sijaan.