Paljonko mielestäsi on ok summa 3 lapsen vahtimisesta 5 tunnin ajan?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
20e kpl/tunti
3x20x5=300€
Ei taida Porvoossakaan tuolla taksalla hirveästi asiakkaita löytyä...
Vierailija kirjoitti:
Kotisiivouksen hinta viideltä tunnilta on vähintään 45*5 eli 225 euroa. Koska lastenhoitaminen on vaativampaa ja vastuullisempaa niin minusta ainakin tuplahinta on realistinen eli 450 euroa.
Tietenkin jos työ tehdään illalla yöllä tai viikonloppuna niin hinta on selvästi korkeampi.
Siivooja saa tuosta käteensä noin 10e/h
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystävän, sukulaisen lapset vahtisin maksutta. Vieraalta 15€/tunti.
3 euroa tunti??? Mistäs sinut voi palkata lapsenvahdiksi kun noin halpa olet?
Vielä halvemmalla saat MLL:n hoitajan kotiisi. En tiedä mikä on tuntihinta nykyään mutta alle 15€ aivan varmasti. Kun lapseni oli pieni ja tarvitsin hoitajaa, maksoin opiskelijatytölle (yliopistossa opiskeli opeksi) 10€/h. Hän oli tosi tyytyväinen ja sanoi että tehnyt hommia monelle hyvin toimeentulevalle perheelle jotka maksaneet max 8€/h. Itse olen pienituloinen yksinvanhempi. Kerroin hoitajalle kyllä suoraan että sen isompaa palkkaa en valitettavasti pysty maksamaan, että jos hän ei halua esim tehdä montaa tuntia niin sanoo vain suoraan. Lastenhoitajan palkka pitäisi olla paljon korkeampi yleisestikin. Jos olisi ollut rahaa olisin palkannut hänet koko päiväksi ja maksanut 20€/h. Tämä toki oli työtä jota saa tehdä maksamatta veroja, kun työ ei ole jatkuvaa/säännöllistä vaan keikkaluonteista ja ns epävirallista hommaa. Vastuu on silti sama ja mulle oli hyvin tärkeää että hoitaja on tyytyväinen siihen mitä sovimme.
Alle 500€ netto en edes miettisi. Joku teini varmaan olis tyytyväinen sataseen.
Riippuu siitä, palkkaatko ammattilaisen tai serkkutytön. Itse palkkaisin serkkutytön ja maksaisin hommasta varmaan 50-80 €. Saa toki syödä mitä jääkaapista löytyy yms. En ikinä palkkaisi ammattilaista 150
€+ hintaan tai sit ollaan jo epätoivoisia. Olen itse ihan hyväpalkkaisessa ammatissa mutta varsinkaan mitään 300 € liksoja en pystyisi säännöllisesti maksamaan, siis herranjestas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No riippuu ihan lapsenvahdistakin. Isovanhemmalle maksaisin vain ruokarahaa, jos sitäkään. Yleensä ei halua mitään. Kummina/tätinä en halua rahaa vaan vietän mielelläni aikaa läheisten lasten kanssa.
Jos aikomus jonkun teiniä työllistää, niin 10e/h per lapsi. Eli 150e viidestä tunnista ja kolmesta lapsesta.Huvittava laskelma. Ei sairaanhoitajakaan tienaa tuota, mutta senhän tiedätkin.
Miten se tähän liitty? Sitähän saa pyytää tasan sen verran kuin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystävän, sukulaisen lapset vahtisin maksutta. Vieraalta 15€/tunti.
3 euroa tunti??? Mistäs sinut voi palkata lapsenvahdiksi kun noin halpa olet?
Mistä sinä tuon 3€/tunti repäsit? Vai rupesitko tinkimään?
Mäkin haluan tästä lähin mun töistä päiväkodissa sen seuren tuntipalkan per lapsi. Ala hoitaa 20 sillä 13€/H jos ei muutkaan
No niin, nyt olette kertoneet millä summalla itse hoitaisitte jonkun 3 lasta viiden tunnin ajan. Paljonko nyt OIKEASTI itse maksatte lastenhoitajalle vastaavasta hoitokeikasta? Oli hoitaja isovanhempi, sukulaistyttö, ystävä tai joku muu jonka kanssa hoidosta sovittu.
Kiinnostaa tietää. Hoitaisin lapsia jatkuvasti jos viidestä tunnista saisin 300 euroa.
Teen keikkaa päiväkodissa ja tuntipalkkani on n 13e. Joten niillä main olisi käypä hinta myös yksityisesti. Eli n 65e.
Vierailija kirjoitti:
No niin, nyt olette kertoneet millä summalla itse hoitaisitte jonkun 3 lasta viiden tunnin ajan. Paljonko nyt OIKEASTI itse maksatte lastenhoitajalle vastaavasta hoitokeikasta? Oli hoitaja isovanhempi, sukulaistyttö, ystävä tai joku muu jonka kanssa hoidosta sovittu.
Kiinnostaa tietää. Hoitaisin lapsia jatkuvasti jos viidestä tunnista saisin 300 euroa.
Oman lapsen hoidosta omien menojen ajan olen maksanut vain vastavuoroisuudella. Lapsen serkku on yökyläillyt meillä, lapsen serkkua tai kavereita on viety leffaan tai hoploppiin, naapurin ekaluokkalaista on kuskattu päiväleirille ja naapuri hakenut ne pois. Mummoiköiselle sukulaistädille sitten hoidetaan auto- tai kodin elektroniikka-asioita, tai viimeksi vein säkillisen hiekoitussepeliä ovenpieleen talveksi.
Kamala työpesti. En edes tonnista lähtisi.
Vierailija kirjoitti:
Teen keikkaa päiväkodissa ja tuntipalkkani on n 13e. Joten niillä main olisi käypä hinta myös yksityisesti. Eli n 65e.
Tässähän tämä oikea vastaus.
50€ teinitytölle palkkaa 👍