Paljonko mielestäsi on ok summa 3 lapsen vahtimisesta 5 tunnin ajan?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystävän, sukulaisen lapset vahtisin maksutta. Vieraalta 15€/tunti.
3 euroa tunti??? Mistäs sinut voi palkata lapsenvahdiksi kun noin halpa olet?
Sinun kakaroita 70€/h. Jos edes ottaisin.
Sukulaisten lapset 0e ja vieraita en hoitaisi mistään hinnasta.
Yleensä olen antanut naapurin likalle 10-15 euroa ja suklaalevyn
Tutuilta satunnaisesta hoidosta en ottaisi mitään.
Vieraiden lapsia, no jaa... viitsisinkö edes??
Vierailija kirjoitti:
20e kpl/tunti
3x20x5=300€
Heh, kaikenlaista hulluja täälläkin on. Lastenhoito 12.5e/h oli muksuja 1 tai 5, eli 5x12.5e.
Mutta provohan tämä avaus olikin.
200 e ja erittäin hyvät syömiset.
Puhummeko me nyt ammattilaisesta, naapurista, jostakin serkkutytöstä?
Mielestäni varmaan jos kyseessä on vain yksi kerta niin 100e on ihan hyvä, jos siis ei ole tarkoitus tehdä sitä ihan työkseen vaan auttaa.
Eipä ole ihme kun valitetaan ettei ole ketään jolle viedä 300e 5h voi jumalauta kuka tuollaisia hintoja pystyy maksaa jos ihan tavan töissä. kuukaudessa jos kolmesti vaik tarvitsisi 900e menis. mulla jäis laskut ja ruoka ostamatta koko kuukaudelle ja vuokra.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole ihme kun valitetaan ettei ole ketään jolle viedä 300e 5h voi jumalauta kuka tuollaisia hintoja pystyy maksaa jos ihan tavan töissä. kuukaudessa jos kolmesti vaik tarvitsisi 900e menis. mulla jäis laskut ja ruoka ostamatta koko kuukaudelle ja vuokra.
Niin no milläköhän se lastenhoitaja sitten maksaa omat ruuat ja vuokrat, jos ottaa melkein kokopäivän työstä alle 100e?
Sellaista summaa ei olekaan, että ryhtyisin tuohon.
Vierailija kirjoitti:
Kotisiivouksen hinta viideltä tunnilta on vähintään 45*5 eli 225 euroa. Koska lastenhoitaminen on vaativampaa ja vastuullisempaa niin minusta ainakin tuplahinta on realistinen eli 450 euroa.
Tietenkin jos työ tehdään illalla yöllä tai viikonloppuna niin hinta on selvästi korkeampi.
😳
Teininä sain parikymppiä kun vahdin serkkujani illan kun vanhemmat lähti viihteelle.
Veloittaisin itse ainakin 150€+alv 24%.
Maksoin sukulaistytölle MLL:n taksan mukaan 7 ja 5-vuotiaiden vahtimisesta, toki nyt ovat isompia ja taksat varmaan jo eri, maksoin myös sivukulut ja tein ilmoituksen verottajalle. Lisäksi hintaan kuului vapaus keittää kahvia ja teetä ja ottaa jääkaapista leipää tai pakkasesta pullaa tai syödä hedelmiä ihan oman tunnon mukaan. Pitemmän päivän vahtimisesta sama (tarve oli koko viikoksi), lisäksi lounas jonka hän itse teki + pieni tavaralahja, mikä oli hänelle tarpeen. Se lahja oli samalla valmistumislahja, mutta vähän isompi kuin muille sukulaisille. Matkoja ei tarvinnut maksaa, asui lähellä ja tuli pyörällä, mutta olisin maksanut matkat jos olisi tarvinnut.
Jos joutuisin hommaan niin alle tuhannella eurolla en sitä tekisi.
Vierailija kirjoitti:
Kotisiivouksen hinta viideltä tunnilta on vähintään 45*5 eli 225 euroa. Koska lastenhoitaminen on vaativampaa ja vastuullisempaa niin minusta ainakin tuplahinta on realistinen eli 450 euroa.
Tietenkin jos työ tehdään illalla yöllä tai viikonloppuna niin hinta on selvästi korkeampi.
Kotisiivouksen hinta ei ole vertailukelpoinen, koska firma maksaa tuosta sekä ALV:n että firman pyörittämiseen liittyvät kustannukset. Lisäksi asiakas saa tuntihinnasta käytännössä 60 %:n alennuksen kotitalousvähennyksenä. Tuntihinta ei myöskään pidä paikkaansa. Minä maksan kotisiivouksesta Espoossa yritykselle 38 eur / h, josta minulle jää siis kotitalousvähennyksen jälkeen oikeasti maksettavaa 15,20 eur / h.
Jos kysymys on ei-ammattilaisesta, niin MLL:n suositus pyöristettynä vähän ylöspäin eli 10 eur / h on minusta hyvä lähtökohta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no milläköhän se lastenhoitaja sitten maksaa omat ruuat ja vuokrat, jos ottaa melkein kokopäivän työstä alle 100e?
Milläs se sairaanhoitaja, joka todellakin saa koko päivän työstä alle 100€? Tällä palstalla on kyllä hupaisa meininki, toisessa ketjussa huudetaan miten paljon sairaanhoitaja tienaa, toisessa itketään että 100€ ihan liian vähän 5h lastenhoidosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milläs se sairaanhoitaja, joka todellakin saa koko päivän työstä alle 100€? Tällä palstalla on kyllä hupaisa meininki, toisessa ketjussa huudetaan miten paljon sairaanhoitaja tienaa, toisessa itketään että 100€ ihan liian vähän 5h lastenhoidosta.
Tarkoitit varmaan lähihoitajia? Sairaanhoitajat kyllä saavat isompaa palkkaa, kuin 100e päivältä. Mutta lähihoitajat on sitten ihan toinen juttu.
Ja olet ihan oikeassa. Ei voi palkata lastenhoitajaa, jos ei ole rahaa jolla maksaa. On silloin vietävä päiväkotiin tai isovanhemmille hoitoon. Ei voi olettaa saada yksityistä lastenhoitajaa jollain pikkupalkalla.
100 eur, koska lapsia on monta ja ovat niin pieniä.