Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suku ei tajua, että meillä ei enää ole pikkulapsia

Vierailija
16.04.2022 |

Meidän lapsemme ovat lähisuvun vanhimmat lapset (siis serkuista, kummien lapsista jne), nyt 17 ja 19 v. Lähisuku ei tunnu ymmärtävän, että he eivät enää ole lapsia. Tämä näkyy erityisesti suvun juhlissa ja kyläilyissä. Lapsille on katettu kivat kertakäyttöpillimukit ja lasten pöytä. Lapset tietenkin laitetaan leikkimään ulos tai lasten huoneisiin. Valitetaan, kun se 19 v ei halua olla tunteja potkimassa palloa 7 v:n kanssa. Kun se 7 v on niiiiiiin odottanut. Tai lapsethan voisi mennä trampalle. Sitten ihmetellään, miksi meidän lapset jäävät mieluummin kotiin tai lähtevät parin tunnin juhlien jälkeen omiin menoihinsa.

Kuinka kauan lapset ovat lapsen asemassa kyläilyissä teidän suvussanne?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 16-vuotiaaseen takerruttiin just noin ja lässytettiin taaperokieltä. Piti mennä muovailemaan ja leipomaan mummolaan ja sössötettiin että uuni on poppa.

Vierailija
2/20 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun 16-vuotiaaseen takerruttiin just noin ja lässytettiin taaperokieltä. Piti mennä muovailemaan ja leipomaan mummolaan ja sössötettiin että uuni on poppa.

Noh, boomerit nyt on vähän yksinkertaisia möllyköitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tosiaan outoa, jos teini lähtee "parin tunnin juhlien jälkeen"? Kuinka kauan teidän juhlat kestää? En mäkään jaksa olla missään juhlissa kuin korkeintaan 2 tuntia.

Vierailija
4/20 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa fiksua porukkaa kun ei tajua.🤪

Vierailija
5/20 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä kulkee vissiin suvussa varhainen Alzheimer.

Vierailija
6/20 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, boomerit nyt on vähän yksinkertaisia möllyköitä.

Eivät ole boomereiden ikäisiä vaan n.50- vuotiaita.

Vierailija
7/20 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan siitä sanoa etukäteen aina ystävällisesti, sille joka hoitaa tarjoilut. En ole tekemisissä joidenkin sukulaisten kanssa kun heitä ei näkynyt vuosiin ja asuvat kaukana, luulin että serkun tytär on edelleen 8v vaikka oli ripille päässyt.

Vierailija
8/20 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa teillä yksinkertaista sukua, ei muuta voi sanoa.

Vierailija
9/20 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun minut oli sukulaisen häissä plaseerattu lasten pöytään. Olin. n. 20 v. Muut pöydässä olijat olivat alle 12 v. Kiva pikkupöytä värikkäällä pöytäliinalla ja pikkutuoleilla. Kyniä ja paperiakin oli, jos halusi piirtää.

Vierailija
10/20 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turpa tukkoon ap.

Jokaisessa suvussa on aina ja iänkaikkisesti lisääntyviä ihmsiä

Näin tulee aina olemaan.

Ap on sairas ja pirullineen ja  oletettavasti myös   k e h i t t y m i s v a m m a i n e n, tyyppi, älykkyystasoltaan.

Vierailija
11/20 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan, kun minut oli sukulaisen häissä plaseerattu lasten pöytään. Olin. n. 20 v. Muut pöydässä olijat olivat alle 12 v. Kiva pikkupöytä värikkäällä pöytäliinalla ja pikkutuoleilla. Kyniä ja paperiakin oli, jos halusi piirtää.

Luulisi hävettävän olla osa noin tyhmää ja yksinkertaista sukua, joka ei erota parikymppistä pienistä lapsista. 😅

Vierailija
12/20 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas toistepäin. Miehen suku (onneksi ei mies itse) on sitä mieltä että meidän lapset on jo liian isoja katsomaan Muumeja.

He ovat 5v ja 6v :)

Vierailija
13/20 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No piirsitkö? 🤭

Vierailija
14/20 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuisin itse isot lapseni pikkulasten pöydästä aikuisten joukkoon ja ottaisin heidät mukaan keskusteluun.

Muutaman kerran jälkeen viimeistään luulisi sukulaisille menevän perille.

Vierailija
15/20 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No piirsitkö? 🤭

En muista, tai todennäköisesti niiden lasten kanssa. Muistan, että oikeasti mietin, voinko hakea ruokaa aikuisten pöydästä, vai pitääkö tyytyä lasten lihapulliin. Juhlat olivat siis isot ja lapsille oli erikseen tarjolla lasten ruokaa.

Vierailija
16/20 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutsuisin itse isot lapseni pikkulasten pöydästä aikuisten joukkoon ja ottaisin heidät mukaan keskusteluun.

Muutaman kerran jälkeen viimeistään luulisi sukulaisille menevän perille.

Isäni on erittäin selvästi sanonut , että lasten (=isojen lastemme) ei kuulu häiritä aikuisia.a

Ap

Vierailija
17/20 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette taida käydä kovin usein?

Vierailija
18/20 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten pöytä 19-vuotiaille? Melkein hupaisaa, ellei olisi surullista. Eiköhän tuosta voisi sanoa.

Vierailija
19/20 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta Italian malli!😁😁, Siellä mies on 30- vuotiaaksi asti vanhempiensa luona sitten lähtee omilleen. Hah, heh,

Joo 19- v niin Italiassa olisi vielä lapsi.

Sieltä ottaneet mallia , Täällä Suomessa 19- v lähtee armeijaan.

🇮🇹. 🇫🇮

Vierailija
20/20 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin pääsee vielä ns. lastenpöytään 40v ja 34 v, mutta mikäpäs siinä. Ei tarvitse kuunnella suvun vanhuksien höpinöitä, kun olemme komennettuina lastenpöytään ruokailemaan. Toki ravintolahenkilökunnalla on aina mainioita ilmeitä.