Sh- ja lh-OPISKELIJAT! Jos pakkolaki tulee, jatkatteko opinnot loppuun vai vaihdatteko alaa?
Olisi mielenkiintoista saada tietää lain vaikutuksesta alan (jo muutenkin vähäiseen) vetovoimaan. Yhteishaku meni jo, mutta ottaako kukaan paikkaa enää vastaan tai hakee sitten tulevaisuudessa.
Kommentit (14)
Tätähän emme saa tietää ennen kuin jälkeenpäin, jos sittenkään.
Typerät nuoret tyttöset uskovat liiton propagandaa. Harvinaisen typerää jättää opinnot kesken.
Eikai lakkoilu ikuisesti kuitenkaan kestä.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se pakkolaki turvaa kuin kriittisen hoidon. Hyvin paljon jää sen ulkopuolelle. Kriittinen hoito turvataan ilman pakkolakiakin.
Kriittisen hoidon lakon tai mahdollisten lakkojen aikana. Mutta toki imago vaikutukset alaan olisi negatiivisemmat kuin hyödyt.
Itse olisin halunnut opiskella vanhuspuolen hoitajaksi, mutta 1. harjoittelupaikka oli niin hirveä, että lopetin opiskelut. En saanut kunnon opastusta, ohjaajani oli ilkeä ja kemiat eivät pelanneet. Minua kohdeltiin ala- arvoisesti, jouduin työntekijäksi ja kun en jotain osannut, sain haukut. Pidän vähän lomaa ja vaihdan alaa.
Pakkolaki kun tulee voimaan niin siinäpä sitten ollaan aina sen ikeessä. Lopetan siis opinnot siihen, olisi viimeinen niitti. Muitakin vaihtoehtoja kun on olemassa.
Tottakai jatkan. Varma työ ja hyvä palkka.
T. Kaupan kassa
Mä teen jo töitä vanhuspuolella lähihoitajana. Opiskelen töiden ohessa sairaanhoitajaksi ja aion suorittaa opinnot loppuun.
Olen toisen vuoden sairaanhoitaja opiskelija. Olen innostunut ja kiinnotunut alasta jota opiskelen.
Oon hakenut kuitenkin monopuolisesti kesätöitä, alalta kuin alalta.
Sairaan-ja tervyeydenhuoltoon on tosi suuri tungos jopa ilmaisista alan harjoitteluista.
Itse olen oon opiskellut alaa nyt vajaa kaksi vuotta, ja sain tulevana kesänä harjoittelupaikan psykiatsiseen sairaalaan.
Tai siis en saanut palkonta harjoittelupaikkaa, vaan sain kesätyön tietyllä osastolla, ns. kesäsijaisenaä 1, 5 kuukaudeksi.
Olen tosi tyytyväinen ja iloinen siitä että saan tulevana kesän työstäni palkkaa.
Tuohon palkkaani saan myös ilta-yö-ja vkonloppulisät.
Saan myös tosi hyvän kokemuksen psykiatrisen alan sairaanhoidosta.
Valmistun toukokuussa mutta en aio rekisteröityä.
No kyllä todella mietityttää. Kai jatkan opinnot loppuun, mutta pelkään tuota pakkolakia.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä todella mietityttää. Kai jatkan opinnot loppuun, mutta pelkään tuota pakkolakia.
Jaa pelkäät mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa pelkäät mitä?
Pakkolakia, en ole sinisilmäinen etteikö sen varjossa pakoteta töihin jatkossakin.
Eihän se pakkolaki turvaa kuin kriittisen hoidon. Hyvin paljon jää sen ulkopuolelle. Kriittinen hoito turvataan ilman pakkolakiakin.