Yksin asuvan edut ja elämisen mukavuudet vrt. parisuhteessa elävän ihmisen....?
Kommentit (46)
Miehelle naisen kanssa asumisesta ei ole muuta hyötyä kuin se, että saa säännöllisemmin pmppaa.
Yksineläjä ei opi tekemään kompromisseja ja sitä vaikeempi ihminen mitä kauemmin on yksin elänyt.
Vierailija kirjoitti:
No saa olla ihan minkälainen tahansa kun ei joudu ottamaan toista ihmistä huomioon. Tietysti jos on todella miellyttämishaluinen ihminen, on ikävää kun ei ole ketään jota hemmotella.
Jos haluaa hemmotella jotain, niin voi hankkia kissan paijattavaksi.
Me ollaan oltu yhdessä 20 vuotta ja asuttu koko ajan erillään vaikka suurin osa ajasta yhdessä ollaankin. Meille todella toimiva malli
-Saan itse päättää mitä syön ja milloin syön.
-Saan kuunnella ainoastaan musiikkia josta itse pidän, aivan milloin itse haluan. Ei pidä kestää huono musiikkia.
-Saan katsoa elokuvia, joita haluan nähdä, milloin haluan.
-Saan mennä nukkumaan monelta haluan, herätä silloin kun haluan. Ei pidä elää siinä pelossa, että häiritsisin toisen unta.
-Saan sisustaa miten haluan.
-Saan käyttää kaikki rahani miten haluan.
-Saan lähteä ja tulla milloin haluan.
Ja niin edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse pidätellä pieruja
:D En minä ainakaan pidättele moista kaasulähetystäni parisuhteisena eläessänikään.
Niin tässä takapuoli soittelee sävelykset kumpanenkin ihan vapaasti silloin kun niin on tuleman:)
Yksin elävä kuolee keskim. nuorempana, (tilasto ei huomioinut iäkkäitä leskiä.)
Itselläni rahan kulutus yksin oli huomattavasti pidempää. Asumismenot suurin piirtein samat yksin kuin nyt kaksin, kaksin jopa kalliimpaa. Ruokaan menee huomattavasti enemmän; mies kuitenkin syö enemmän. Ei se yksin asuminen aina kalliimmaksi tule.
Vierailija kirjoitti:
Olen sinkku ja olen aina sen jälkeen muutin opintojeni perässä pois lapsuuden kodistani asunut yksin, - Tai no pari ensimmäsitä opiskelu vuotta asuin solussa; ennestään minulle tuntemattomien kämppisten kanssa. Nyt olen noin 40 vuotias. Toisinaan tuntuu todella pahalta kun olen saanut kuulla, että suotta enää haaveilen tai unelmoin parisihteesta, koska kuulemma olen jo niin vanha ja itseriittoiseksi tullut, että en enää kykenisi olemaan parisuhteessa saati elämään kjokun kanssa yhdessä; joka on ainakin minusta eri asia kuin olla ja elää parisuhteessa. Ymmärrän toki, että jos lapsi(a) niin saattaa olla moneti kitkattominta yrittää elää saman katon alla kuin eri osoitteissa. En minä tiedä mitä etua on elää näin yksin kun muusta ei ole kokemusta. Nalkuttamine vain itselle on vähän tylsää. Ja tai toisinaan lakanoita vaihtaessani eli keskimäärin kymmenen vuorokauden välein mielessä häivähtää, että olsi kiva, jos joku ottaisi kiinni lakanan toisest päästä, niin se olisi mhakavampaa ravistaa ja viikata kaappiin.
Tai kun teen ruokaa, niin olen havainnut, että kummasti sen syöminen maistuu usein paremmalta yhdessä jonkun toisen kanssa kuin yksin. Tai olisihan se kiva, jos voisi aamupala pöydässä, tai ilta uutisten yhteydessä kommentoida tai kuulla toisen sanovan uutisesta jotain.
Kummastunut olen hieman siitä, että kun elää ja on yksin, niin onneksi hyvin pieni joukko mutta kumminkin tunnistettava joukko läheisiä ihmisäni saattaa kummeksua tai aiankin esittää yllättynyttä kun toisinaan joudun vastaamaan ei heidän ehdotukseensa, joka koskee, mitä nyt milloinkin. Vaikka nyt tänään lankalauantaina, että ihemtteli eräskin, etä mikä minulla nyt muka on kun en voi lähteä hänen ja hänen lapsiensa kanssa kauppakeskukseen hakemaan hänen lapselle uusia kenkiä, kun talvikengät alkavat olla vähän kuumat ulkona....
Toisinaan osa edellisistä on saattanut mennä omien lapsiensa tai kumppaninsa taakse; selittäessäämn ja kertoessaan omista valinnoistaan ja puuhistaan. Ymmärrän, Varmaan tekevät näin ihan huomaamattaankin tai sen kummemmin aattelematta, että käyttäsivät heitä (lapsiaan tai kumppaniaan) hyväksi mutta sinkkuna en voi tehdä samaa.
Siis tiedättehän. Kysyt kaveriltasi, että voitaisiinko nähdä viikon päästä lauantaina aamupäivällä kun olen aikeissa ostaa uuden auton ja hän ymmärtää niistä paremmin kuin minä, joten jos vosii tulla katsomaan yhtä mahdollista kanssani. Niin hän saattaa vastata, että ei käy kun kumppanilla on samaan aikaan joogatunti vanhemmalla lapsella (15) on tuolloin jalkapallo treent ja nuoremmalla 13) on tulossa illalla kaveri heille yökylää, niin ei näin ollen sovi. - - - No ei siinä sitten mitään mukavaa lauantaista teille nyt sitten yhdessä ja erikseen. Jätän kertomatta En kyllä saanut käsitystä, että mitä kaverini sinä teet tuolloin esittämänäni ajankohtana tai eivätkä lapset pärjäisi jo itsekseenkin hetken max muutaman tunnin ajan mutta varmaan jotain erityisen merkittävää olet aikeissa, mutta eipä sillä väljä. En minäkään maininnut, että samaisena lauantaina aattelin myös imuroida ja silittää pyykkiä. Mutta tuskin se häntä tai ketään muutakaan erityisemmin kiinnostaa.
M 40+
Voi, tämä osui ja upposi täysin! Juuri tänään vaihdoin lakanoita ja tismalleen samat aatokset oli mielessä, kuten yleensä joka kerta kun niitä vaihdan.
Ja tuo lauantain autonkatselureissu! Ihan äänen naureskelin kun niin hyvin kuvasit tuota minullekin tuttua ystävien toimintatapaa.
Omalla kohdallani olen huomannut että seurani kelpaa yleensä silloin, kun ystävieni kumppanit ovat jossain omissa reissussa, silloin löytyy aikaa. Toki itse en sitten välttämättä kovin halukkaasti halua nähdä kun ehdotetaan että "mennäänkö kahville/ baariin/ elokuviin kun Mikkokin reissussa".
N50
Vierailija kirjoitti:
Yksin elämisen hyviä puolia.
- saa katsoa *ornoa ja runkkailla vaikka keittiön pöydän ääressä aamupalaa syödessä
- saa vapaasti käydä *uorissa
- kukaan ei valita wc-pöntön kannesta
- saa juopotella koska haluaa
- ...
Mitäpä muuta sitä elämältä voisikaan toivoa.
Ihanaa kun on rauhallista ja hiljaista. Olen asunut miehen kanssa. Oli rasittavaa se kun hän katsoi telkkaria, kuunteli musiikkia tai pelasi.
Eikä ole toisen tavaroita, vaatteita tai sotkuja jokapaikassa. Ihanaa kun voi päättää kaikesta itse. Voi syödä vaikka joka päivä samaa ruokaa. Ei tarvitse kokata kuin itselleen.
Yksin on parempi minulle. Ei sovi kaikille tämä.
Vierailija kirjoitti:
-Saan kuunnella ainoastaan musiikkia josta itse pidän, aivan milloin itse haluan. Ei pidä kestää huono musiikkia.
-Saan mennä nukkumaan monelta haluan, herätä silloin kun haluan. Ei pidä elää siinä pelossa, että häiritsisin toisen unta.
Ja niin edelleen.
Nämä on niitä selkeitä positiivisia asioita naisille. Miehiä nyt tuskin joku sisustus kiinnostaa pennin vertaa. Mitä kauemmin asuu yksin, sitä vaikeampaa tulee olemaan kenekään kanssa yhdessä asuminen. Se vapaus mikä yksin asumiseen liittyy..voit ottaa lomat milloin haluat, lomareissut päätät sinä, yms.
mies54v
Kotona kukaan ei ole kiusaamassa tai nälvimässä ja voi laulaa lurauttaa milloin huvittaa. Tulee opeteltua uusia taitoja, kun ei voi pyytää toista tekemään jotain remppahommaa. Itsetunto on parempi.
Yksin, oma tupa, oma lupa. Ei tarvitse tehdä kompromissejä. Siivoat vain omat sotkusi ja vähemmän kotitöitä muutenkin.
Toisaalta kaksin on kaksi jakamassa kuluja. Ja seuraa on aina. Jos se toinen tekee niitä kotitöitä tosi paljon, niin itse pääsee vähemmällä.
Sinkkuna voi juoda maitoa suoraan tölkistä. Parisuhteessa ei kehtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja niin edelleen.
Nämä on niitä selkeitä positiivisia asioita naisille. Miehiä nyt tuskin joku sisustus kiinnostaa pennin vertaa. Mitä kauemmin asuu yksin, sitä vaikeampaa tulee olemaan kenekään kanssa yhdessä asuminen. Se vapaus mikä yksin asumiseen liittyy..voit ottaa lomat milloin haluat, lomareissut päätät sinä, yms.
mies54v
Tuon kirjoitti mies. En halua asuntooni "live, laugh, love" tauluja tai typeriä sisustus tikkaita. Uskon, että myös muitakin miehiä kuin minua kiinnostaa musiikki, elokuvat, ruoka, nukkuminen, rahan käyttö :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksin voi olla miten huvittaa, mennä miten huvittaa tai olla menemättä. Saa nukkua minne vaan ja koska vaan. Saa syödä mitä haluaa ja juodakin. Voi valvoa silloin kun haluaa. Voi pukeutua miten haluaa ja siis on vapaa. Parisuhteen hyvä puoli on se, että kumppani vahtii kamoja silloin kun on ise matkoilla. Joo siinä se olikin.
Minkälaisissa parisuhteissa ihmiset oikein on jos niissä ei saa syödä, juoda, pukeutua, nukkua tai valvoa miten haluaa?
Mietin ihan samaa.
Vierailija kirjoitti:
Yksin elämisen hyviä puolia.
- saa katsoa *ornoa ja runkkailla vaikka keittiön pöydän ääressä aamupalaa syödessä
- saa vapaasti käydä *uorissa
- kukaan ei valita wc-pöntön kannesta
- saa juopotella koska haluaa
- ...
Voi jösses mikä elämänsisältö
-suhteessa elävät naiset painavat enemmän
-ovat onnettomampia
- elävät lyhyempään
Tämä koskee naisia. Ja sen huomaa!
Ei tarvitse pidätellä pieruja