Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viettikö miehesi varpajaisia kun sinä olit synnyttämässä?

Vierailija
16.04.2022 |

Onko varpajaiset kuinka yleisiä juuri synnytyksen aikana? Lähipiirissä ainakin kymmenen naista on olleet synnyttämässä ja samaan aikaan miehelle on pidetty varpajaiset viinaa virraten mies on saanut kuvan whatsapissa vauvasta.

Kommentit (122)

Vierailija
121/122 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on itsestäänselvyys että mies tulee mukaan synnytykseen ja jää myös hoitamaan vauvaa sitten osastolle. Tietenkään aina ei ole mahdollista saada perhehuonetta, mutta silti päivisin ihan hyvin voi mies hoitaa vauvaa että saa äitikin välillä levätä, syödä ja peseytyä.

Aika yksikseen nykyään saisi tuore äiti muutoin pärjäillä, ellei puoliso/tukihenkilö tule mukaan.

Omakohtaista kokemusta on sen verran että jouduin synnytyksen jälkeen teholle ja vauva keskoskaappiin, oli ennenaikaisesti syntynyt. Jos mies ei olisi ollut hoitamassa, olisi vauva ollut täysin hoitajien avun varassa ja muut ajat yksikseen.

Halveksin miehiä jotka mielellään kyllä tekevät lapsia mutta eivät ole kiinnostuneita lasten elämän alkutaipaleesta tai syntymästä.

Saako isät hoitaa ennenaikaisesti syntynyttä vauvaa, joka on keskoskaapissa, ihan miten haluavat? Luulisi, että vauvalla olisi kaikenlaisia kanyyleita tai monitoreja hänessä kiinni, ei silloin voi mennä vaikkapa vaippaa vaihtamaan ihan miten itse haluaa. Vai olenko väärässä?

Omani ei keskoskaappiin joutuneet, että ehkä joku toinen olisi parempi vastaamaan, mutta olettaisin, että pointti on siinä, että joku ottaa vauvaan kontaktia. Sitä ei ne hoitajat ehkä ehdi tekemään. Luulisi pienelle olevan tärkeää, että siinä on joku hänen kanssaan.

Ja minulla on läheinen ollut teholla ihan onnettomuuden seurauksena (en näe eroa siinä, että jos teholle joutuminen johtuisi synnytyksestä, niin ettäkö olisi jotenkin eri asia), ja kyllä vaan siellä aika paljon sairaalalla tuli oltua, istuttua sängyn vieressä, odotettua uutisia lääkäriltä odotusaulassa toimenpiteiden ajan jne. Ei olis tullut mieleen lähteä ryyppäämään.

Teholla ei yleensä saa istuskella sängyn vierellä kuin hetken, siellä on monia vakavasti sairaita potilaita joten ei jokaisen läheinen siellä voi istua ja hankaloittaa hoitoa. Odotusaulassa toki voi olla. Ihan näin ot.

Varmaan vähän riippuu tilanteesta ja millainen paikka potilaalla on (onko toinen ihan vieressä tms.). Kyllä itse sain melko paljonkin olla siinä seuraamassa, että liikahtiko se sormi nyt vai kuvittelinko omiani. Oli toki aikana ennen koronaa, että säännöt on nyt varmaan erilaiset.

Vierailija
122/122 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin ukko oli varpajaisissa silloin kun olin sairaalassa ukolla on siihen oikeus!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän