Mitä mieltä, kun varakas eläkeläinen pitää roskiksesta ottamassa mikrouunia?
Kommentit (36)
Varakkaan pitäisi ostaa aina kaikki uutta, niin talouselämän laakerit saisivat vaseliinia.
Säteilyttää kai itsensä ja naapurinsa. Mikrossa on käyttöikä jota kannattaa noudattaa, hankkii uuden. Sitä on voitu käyttää aiemmin muuhun kuin ruuan lämmitykseen esim. jokin ainesosa /harrastus, jolloin turvallisuus on kyseenalainen.
Miksi mikro oli roskiksessa? Sen paikka on ihan jossain muualla. Eipä siinä; olen nähnyt lehtienkeräyslaatikossa pölynimurin.
Vierailija kirjoitti:
Säteilyttää kai itsensä ja naapurinsa. Mikrossa on käyttöikä jota kannattaa noudattaa, hankkii uuden. Sitä on voitu käyttää aiemmin muuhun kuin ruuan lämmitykseen esim. jokin ainesosa /harrastus, jolloin turvallisuus on kyseenalainen.
Juu. Sitten sä heräsit ja päästit kissan pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varakas <= "Ei ne suuret tulot, vaan ne pienet menot"
Taas tätä samaa horinaa. Jos on pienet tulot niin ei ne pienet menot kartuta pätkääkään omaisuutta vaikka kuinka pihistelisit. Tällä fraasilla hyvätuloiset vain ylimielisesti puolustelevat sairaalloista pihiyttä/ahneutta.[/quo Jaa mulle on kyllä käynyt näin. Ehkä elän vaatittomasti mutta kuitenkin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillistä boomereille, rahaa on vaikka mihin silti kaikesta pitää tinkiä ja hintoja kauhistella.
Sitten vanhana saa hyvää hoitoo ja uusrikkaat tyhlarit tuhlaa sattumalta saaneet rahat ja sitten pottuillaan vielä enemmän kun ne rahat menetettiin.
Ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän tässä ihmetyttää, miksi joku vie toimivan mikroaaltouunin roskikseen.
Et tiedäkkään kuinka paljon kaikkea "toimivaa"dumpataan lähiroskikseen kun ei ole mahdollisuutta tai aikaa viedä kaaatopaikalle. Mikrothan voi ilmaiseksi viedä kaatiksen SER-pisteelle.
Ilmeisesti ei jakseta odottaa sitä, että jos laittaa ilmotuksen nettiin ja joku hakee pois.
Heh. Sydän itkee verta, kun käy kaatiksen SER-pisteellä ja katselee keräyshäkkien sisältöä. Eikä oikein uskalla ottaa "vaihdokkeja"
Aijaa. Itse poimin Finellin puurohaudutus kattilan taloyhtiön metalliroskiksesta jokin aika sitten. Monet herkulliset puurot on jo haudutettu sillä.
Olisi mulla ollut rahaa ostaakin sellainen, mutta ilo oli moninkertainen kun löysin virheettömän ilmaiseksi roskiksesta.
Juuri siksi onkin tuolla asenteella varakas, kun osaa hyödyntää käyttökelpoisia tavaroita, jotka eivät maksa mitään, eikä ostauutta, vaikka olisi varaa. Hyödyttää myös kiertotaloutta ja ekologisuutta. Hieno teko.
Minä löysin viime viikolla metalliroskiksesta lähes virheettömän Esteri Tomulan Vegeta-kattilan! Kansineen.
Leijun vieläkin.
Olet sitten käynyt verovirastossa tarkistamassa kaikkien naapureiden tulot?
Eläkkeellä oleva rikospoliisi tutkii sormenjäljet mikrosta ja tekee ilmoituksen siitä, että joku on heittänyt mikron roskikseen.
Se pitäisi viedä sähkölaitteille tarkoitettuun roskiin konekaupalle.
Kun meillä vaimon kanssa meni lusikat jakoon, ostin uuteen kortteeriini uuden hienon mikron, siinä on toimintoja vaikka millä mitalla ja harvoin kun sitä käytin, en millään muistanut miten sitä käytetään, oli silloin muutakin mietittävää kuin mikron käyttö. Sitten löysin roskiksesta hyvän näköisen vanhemman mikron, joka on nyt minulla käytössä ja olen siihen erittäin tyytyväinen. Tuo hienokin minulla vielä on, voisin lahjoittaa sen jollekin sitä tarvitsevalle, vaikka Ukrainan pakolaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Juuri siksi onkin tuolla asenteella varakas, kun osaa hyödyntää käyttökelpoisia tavaroita, jotka eivät maksa mitään, eikä ostauutta, vaikka olisi varaa. Hyödyttää myös kiertotaloutta ja ekologisuutta. Hieno teko.
Mittaa ensin mikron säteilytaso ulkopuolelta ja sano sitten uusi arvio. Vanha mikro ei ole automaattisesti turvallinen, voi olla rikki tai ovi huono.
Tyypillistä boomereille, rahaa on vaikka mihin silti kaikesta pitää tinkiä ja hintoja kauhistella.