Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teini pilaa ilmapiirin tiuskimisellaan

Vierailija
16.04.2022 |

En jaksa tuota ihmistä. Lisäksi on aina kotona. On koitettu kannustaa ja auttaa harrastuksiin ja kavereiden kanssa olemaan, mutta ei suostu juuri koskaan edes lähtemään mihinkään. Saisipa olla rauhassa

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin hetken, että kirjoitinko minä tuon aloituksen... Meillä on ihan samaa.

Tiedoksi kommentoijille, että en koskaan tiuski enkä huuda, vaan päinvastoin teen liikaakin teinin eteen. Hän suuttuu täysillä ja tiuskii esimerkiksi, jos kysyn ystävällisesti, haluaisiko hän ruokaa tai että millainen päivä oli koulussa.

Vierailija
22/32 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä teiniä voi just ärsyttää että te annatte ymmärtää että voisi olla parempi olla pois kotoa. Jos ei ole niitä kavereita, niin tuohan on veitsen vääntämistä haavassa. Noidankehä on valmis.

Jos on lukiossa niin sen koulupäivän on pakko riittää kavereille, kun läksyihin ja lepoon menee loppupäivä.

Niin, voi tosiaan olla, ettei vaan jaksa tai halua pois kotoa. Antakaa olla rauhassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna teinin olla rauhassa ja jos ei halua kun olla kotosalla ni ok. Entäs jos haluaisi kota pois koko ajan??

Jotkut teinit vaan nykyjää haluavat olla kotosalla,voi johtua siittäkin että koulut on nykyjään aika rankkoja opiskelu paikkoja ei siinä koulunjälkeen jaksa lähtä mihinkään kun voi olla et läksyjen jälkeen kello on jo 17-18.00 ja monen on luettava kunnolla että pääsee hakemaan johankin kouluun perusk/lukion jälkeen. Toisille se on helpompaa kuin toisille.

Ja kun on kotona ni eipä ole pahoilla teillä,vai mitä.

Vierailija
24/32 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tiuski käytännössä koskaan ja puhun ihmisille kauniisti ja silti teinityttö tiuskii ja paiskoo ovia. Voisiko olla, että ihmiset ovat erilaisia, voisiko? Meidän lapsella ei ole kavereita ja on käytännössä aina kotona, mikä sekin tuo omanlaisensa paineen elämään. Olisi normaalia, jos tyttö menisi kavereiden kanssa jossakin, mutta ei. Tytär on liian riippuvainen minusta, eikä se tee hyvää meille kummallekaan. Ei halua harrastaa mitään, ei mennä minnekään ilman minua. Tuntuu, että tukehdun.

Vierailija
25/32 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki täydelliset vanhemmat löysi taas tiensä paalupaikalle.

Ap:lle. Tsemppiä. Toisaalta muistetaan, että teinin mielialavaihtelut ja uhmaaminen ja kiukuttelu on kaikki täysin normaalia kehitysvaihetta. Hormoonit hyrrää, kasvaminen on rankkaa ja samalla irtaantuu teistä vanhemmista. Se on tärkeä etappi.

Kukaan "täydellinen" vanhempi missään paalupaikalla ole! Toiset vanhemmat vain kokee teinit toisella tapaa. Kaikki teinit nyt vaan ei ole peilikuva vanhemmistaan.

Minä en ole peilikuva omista vanhemmistani.

Vierailija
26/32 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teinillä parittelurauha kotona? Onko emä koskaan pois kotoa?

Vierailija
27/32 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 60- luvun lapsi ja 70- luvulla teini. Siihen aikaan ei lapset tiuskineet vanhemmille. Jos vanhempi puhuu aina ystävällisesti ja lapsi sen kun tiuskii niin se on uhittelua, lapsi yrittää ottaa vallan. Vanhemman tulee silloin ärähtää lapselle että Täällä ei huudeta eikä tiuskita.

Vierailija
28/32 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki täydelliset vanhemmat löysi taas tiensä paalupaikalle.

Ap:lle. Tsemppiä. Toisaalta muistetaan, että teinin mielialavaihtelut ja uhmaaminen ja kiukuttelu on kaikki täysin normaalia kehitysvaihetta. Hormoonit hyrrää, kasvaminen on rankkaa ja samalla irtaantuu teistä vanhemmista. Se on tärkeä etappi.

No sinä se itsesi paalupaikalle nostit! Miten koet eroavasi muista kommentoijista? Näistä samoista asioista jo aiemmat kommentoijat kirjoittivat.

MYÖHÄSTYIT

Vierailija
29/32 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin hetken, että kirjoitinko minä tuon aloituksen... Meillä on ihan samaa.

Tiedoksi kommentoijille, että en koskaan tiuski enkä huuda, vaan päinvastoin teen liikaakin teinin eteen. Hän suuttuu täysillä ja tiuskii esimerkiksi, jos kysyn ystävällisesti, haluaisiko hän ruokaa tai että millainen päivä oli koulussa.

Pyydä syömään ja kysy ruokailun yhteydessä päivän kuulumiset.

Vierailija
30/32 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinit ovat rasittavia. Koeta kestää. Aikuisen tehtävä on antaa hyvän aikuisen malli, silloinkin kun ottaa lujille.

Meillä teini pilasi viime joulun. Kaikki ihanat jouluvalmistelut menivät ihan hukkaan kun toinen vain esitti suurta itkupotku draamaa miten kamalaa on olla perheen kanssa. Kun olisi tarvinnut saada olla jouluna notkumassa kaupungilla kavereiden kanssa, mikä ei meidän perheessä ole vaihtoehto. Suututti kyllä tosissaan, miten hän voi olla niin itsekäs ilmapiirin pilaaja! Keskustelin kuitenkin siitä asiallisesti hänen kanssaan. Kyllä ne ymmärtävät, vaikka ei aina siltä tunnu.

Sinä draamaqueenina vedit herneet nenään! Voi minua raikkaan, kun olen niin paljon tehnyt joulun eteen ja teini päästelee höyryjä. Ei sitten käynyt mielessä, että kun sait puhuttua niin vanhempana olet tyytyväinen ja homma jatkuu.

Kertoo jotain perheen dynamiikasta.

Vierailija
31/32 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännää muuten, että lähipiirissä näitä tiuskivia teinejä on vain ja ainoastaan vanhemmilla, jotka tekevät itse sitä samaa. 100%

Ei pidä paikkaansa! Meillä puhutaan ystävällisesti kaikille, mutta nuorempi lapsi on alkanut käyttäytyä sietämättömästi murrosiän alettua. Aamu alkaa sillä kun draamakuningatar lopulta saapuu aamupalapöytään, vilkaisee sitä ja tiuskii tyyliin "taas jotain ällöä, ei mitään hyvää". Ehdotan lempeästi, että jääkaapissa on vielä sitä ja tätä ja jatkan syömistä. Marssii huoneeseensa, paiskaa oven kiinni niin että talo tärisee. Jos jää hetkeksi, alkaa karjua hämmästyneelle sisarukselle, että tämä katsoi häntä jotenkin pahasti. Siitä sitten päivää aloittamaan, paha mieli tulee.

Vierailija
32/32 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä provosoi, anna rauhaa ja Jospa annat joskus teinin olla yksin kotona. Olen jo keski-ikäinen, mutta muistan todella miten vanhempani ärsyttivät. Muutenkin olivat käytökseltään ja olemukseltaan outoja ja täysin minun vastakohtia. Sitten puheella provosoivat ärsyyntymään.

Omien lasteni kanssa ei moista ole ollut. Olen ollut siitä ehdottoman tarkka. Kolmen teinin kanssa olen hyvin pärjännyt. Tosin minulla on poikia. Jotka muutenkin helpompia kuin tytöt.