Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teini pilaa ilmapiirin tiuskimisellaan

Vierailija
16.04.2022 |

En jaksa tuota ihmistä. Lisäksi on aina kotona. On koitettu kannustaa ja auttaa harrastuksiin ja kavereiden kanssa olemaan, mutta ei suostu juuri koskaan edes lähtemään mihinkään. Saisipa olla rauhassa

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sun kotiisi on tuommoinen ikävä ihminen putkahtanut rauhaasi häiritsemään?

Vierailija
2/32 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sellaista se elämä teininä on. Muisteleppa sitä kun itse olit tuon ikäinen, ja mieti sitten oliko sinullakaan aina välttämättä niin helppoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Vierailija
4/32 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhukaa toisillenne. Avoin ja rehellinen keskustelu on avain käytännössä minkä tahansa ongelman ratkaisemiseksi. 

Vierailija
5/32 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää muuten, että lähipiirissä näitä tiuskivia teinejä on vain ja ainoastaan vanhemmilla, jotka tekevät itse sitä samaa. 100%

Vierailija
6/32 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea ei tarvitse hyväksyä. Älä provosoi ja provosoidu, vaan kerrot asiallisesti, että niin kauan kun teini talossa asuu, niin asiallisesti tulee olla ja tehdä oma osuutensa kotitöistä. Teineillä on myös velvollisuuksia ja vastuita ja lisää tulee, kun aikuistuu.

Ja kyllä, minulla on teinejä ja hyvät välit heidän kanssaan.

Vierailija
7/32 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita nyt ymmärtää ja rakastaa sitä lastasi, äläkä tuomitse, kun toinen on yksinäinen ja kiusattu. Varmasti kärsii tilanteesta muutenkin ja siksi tiuskii.

Vierailija
8/32 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoki häntä lempeällä nuudelikeitolla niin rauhoittuu mokoma.

Vierailija
9/32 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan meidän teiniajat.OLimme monta lasta ja aina olimme ystävällisiä äidille !Ei meillä riidellyt muut kuin vittumainen isä.

Vierailija
10/32 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy sanomassa sille, että sua surettaa miten huonoissa väleissä olette ja toivot että keksisitte mitä asialle voi tehdä.  Pyydä anteeksi, että olet huutanut ja lupaa, ettet enää IKINÄ tee sitä. Ja sitten, älä tee mitään. Jätä asia hautumaan, anna teinin miettiä asiaa. Iso asia vaatii jäsentelyä päiväkausia.

Tee lempiruokia, pieniä hyviä välipaloja jne, mutta älä tee numeroa asiasta. Korkeintaan voi sanoa, että ajattelin että tykkäisit.

Siitä se lähtee, pieniä asioita ja pikku hiljaa.

Vierailija
11/32 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit ovat rasittavia. Koeta kestää. Aikuisen tehtävä on antaa hyvän aikuisen malli, silloinkin kun ottaa lujille.

Meillä teini pilasi viime joulun. Kaikki ihanat jouluvalmistelut menivät ihan hukkaan kun toinen vain esitti suurta itkupotku draamaa miten kamalaa on olla perheen kanssa. Kun olisi tarvinnut saada olla jouluna notkumassa kaupungilla kavereiden kanssa, mikä ei meidän perheessä ole vaihtoehto. Suututti kyllä tosissaan, miten hän voi olla niin itsekäs ilmapiirin pilaaja! Keskustelin kuitenkin siitä asiallisesti hänen kanssaan. Kyllä ne ymmärtävät, vaikka ei aina siltä tunnu.

Vierailija
12/32 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännää muuten, että lähipiirissä näitä tiuskivia teinejä on vain ja ainoastaan vanhemmilla, jotka tekevät itse sitä samaa. 100%

Ihan samaa olen miettinyt.

Tunnen kolmen teinin äitinä hyvin paljon teinejä ja heidän perheitään ja juuri näin asia on. Jos vanhemmat ovat ärhäköitä kiroilemaan ja tiuskimaan, niin kas kas, lapsillakin se on hyvin yleistä. Jos taas vanhemmat ovat rauhallisia aikuisia, jotka kykenevät keskustelemaan, niin lapset ovat myös.

Vierailija
13/32 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen kolmen teinin äitinä hyvin paljon teinejä ja heidän perheitään ja juuri näin asia on. Jos vanhemmat ovat ärhäköitä kiroilemaan ja tiuskimaan, niin kas kas, lapsillakin se on hyvin yleistä. Jos taas vanhemmat ovat rauhallisia aikuisia, jotka kykenevät keskustelemaan, niin lapset ovat myös.

Minä kiroilen ja huudankin. Teini ei kiroile meidän kuullen eikä kyllä huudakaan. On hyvin pidetty kaveripiirissä. Omaa hyvät käytöstavat ja koulusta tulee vain positiivista palautetta. Että kaikki ei ole yksi yhteen.

Väittämäsi kohdistuu perheisiin, joissa ei koskaan puhuta asiallisesti.

Vierailija
14/32 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kiroilen ja huudankin. Teini ei kiroile meidän kuullen eikä kyllä huudakaan. On hyvin pidetty kaveripiirissä. Omaa hyvät käytöstavat ja koulusta tulee vain positiivista palautetta. Että kaikki ei ole yksi yhteen.

Väittämäsi kohdistuu perheisiin, joissa ei koskaan puhuta asiallisesti.

Niin ja lisäys, teini on myös rauhallinen.

Vierailija
15/32 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinit ovat rasittavia. Koeta kestää. Aikuisen tehtävä on antaa hyvän aikuisen malli, silloinkin kun ottaa lujille.

Meillä teini pilasi viime joulun. Kaikki ihanat jouluvalmistelut menivät ihan hukkaan kun toinen vain esitti suurta itkupotku draamaa miten kamalaa on olla perheen kanssa. Kun olisi tarvinnut saada olla jouluna notkumassa kaupungilla kavereiden kanssa, mikä ei meidän perheessä ole vaihtoehto. Suututti kyllä tosissaan, miten hän voi olla niin itsekäs ilmapiirin pilaaja! Keskustelin kuitenkin siitä asiallisesti hänen kanssaan. Kyllä ne ymmärtävät, vaikka ei aina siltä tunnu.

Mitä v@#€ua?! "Teini pilasi joulun". Kuitenkin kehut saaneesi tilanteen "puhumalla" ratkaistua. Mikä siinä meni pilalle?

Vierailija
16/32 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki täydelliset vanhemmat löysi taas tiensä paalupaikalle.

Ap:lle. Tsemppiä. Toisaalta muistetaan, että teinin mielialavaihtelut ja uhmaaminen ja kiukuttelu on kaikki täysin normaalia kehitysvaihetta. Hormoonit hyrrää, kasvaminen on rankkaa ja samalla irtaantuu teistä vanhemmista. Se on tärkeä etappi.

Vierailija
17/32 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No anna olla rauhassa, ei pidä pakottaa. Teininä kaikki ärsyttää ja raivoaa. Aivojen tilalle ei voi mitään. Tee muiden kanssa enemmän ja teini menee itsekseen jonnekin kaverin kanssa. Vanhemman ainakin pitäisi tajuta.

Vierailija
18/32 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä teiniä voi just ärsyttää että te annatte ymmärtää että voisi olla parempi olla pois kotoa. Jos ei ole niitä kavereita, niin tuohan on veitsen vääntämistä haavassa. Noidankehä on valmis.

Vierailija
19/32 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi porsit? Ihmisiä on liikaa.

Jos olisit alunperinkin pitäytynyt nukella leikkimisessä, niin saisit yhä tuupata vankkureita ja pukea vaatteita teinin kanssa vänkäämisen sijaan.

Vierailija
20/32 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä teiniä voi just ärsyttää että te annatte ymmärtää että voisi olla parempi olla pois kotoa. Jos ei ole niitä kavereita, niin tuohan on veitsen vääntämistä haavassa. Noidankehä on valmis.

Jos on lukiossa niin sen koulupäivän on pakko riittää kavereille, kun läksyihin ja lepoon menee loppupäivä.