Mun maksamalla saunavuorolla oli joku random tyyppi saunassa! Ylireagoinko?
Mulle kävi just näin, ja ahdistuin. Mietin ylireagoinko? Mulla oli eilen saunavuoro, mutta saunavuoroa ei oltu vielä päivitetty saunan oven listaan. No, siellä oli joku tuntematon tyyppi saunomassa, koska "tämä on vapaa vuoro". Lähti sitten lopulta pois kun sanoin että olen varannut (ja maksanut) kyseisen vuoron, vaikka sitä ei ole vielä listaan päivitettykään. Meni saunailta ihan pilalle. Olin orientoitunut siihen, että kohta pääsen rentoutumaan ja viettämään rauhallista iltaa saunassa. Sitten stressitasot pomppaa kattoon, kun siellä on joku random tyyppi jonka kanssa joutuu vääntämään että kenen vuoro nyt onkaan... Olen kai tosi herkkä tai jotain mutta en enää pystynyt kunnolla nauttimaan saunasta, meni fiilis, kun kroppa oli ihan ylikierroksilla tuon episodin jälkeen.
Toinen asia on se, että suututtaa tuollaiset ihmiset jotka katsovat listasta "vapaita vuoroja" ja menevät sitten maksamatta saunaan. Jos haluatte noin paljon saunoa niin miksette maksa ihan omaa vuoroa?
Kommentit (55)
Nämä ovat näitä vapaamatkustajia. Menevät maksamatta mihin vain pääsevät, koska ”sinne nyt vain pääsi”. Toisten pesulavuoroille, toisten varaamille tenniskentille, kuntosaleille, toisten varaamille paikoille junissa, lätkämatseissa, elokuvissa ja ihan missä vaan, ”koska ei täs ketään ollu, niin aateltiin…”. Mitä helkkarin väliä? Jotkut vain yrittävät livistää ilman maksua missä ikinä vain on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
37 jatkaa: Ja kukaan muukaan ei saisi siellä käydä, vai? Ja pahimmillaan kaksi saunaa posottaa lämpöä harakoille samanaikaisesti viikosta toiseen! Miettikää vähän ja vapauttakaa saunavuoronne uusien asukkaiden laillisesti varattavaksi.
Miksi tuntemattomien pitäisi päästä maksamalleni saunavuorolle, kun haluan saunoa siellä itse JOKA IKINEN VIIKKO?
.
Tämän keskustelun ällistyttävin anti on se, että ihmiset olettavat, että koska heidän taloyhtiössä on näin, joka puolella on oltava samoin, muu on provoilua. Pukuhuoneissa ON tällaiset lukot ja salvat, saunavuorot maksetaan näin, varataan noin, eikä mikään muu voi olla olemassa, koska meidän taloyhtiössä on näin.
Vierailija kirjoitti:
AP on kunnon kaikestaitkijä. Kaupassa joku valittaa: itku tulee. Töissä joku antaa kritiikkiä: itku tulee. Kynsi katkeaa: itku tulee.
Raivostuttava ihmistyyppi.
Miksi triggeröidyt muiden itkusta? Mitä se itku sinuun vaikuttaa? Sulla taitaa olla vähän ongelmia, hanki apua.
Vierailija kirjoitti:
Tämän keskustelun ällistyttävin anti on se, että ihmiset olettavat, että koska heidän taloyhtiössä on näin, joka puolella on oltava samoin, muu on provoilua. Pukuhuoneissa ON tällaiset lukot ja salvat, saunavuorot maksetaan näin, varataan noin, eikä mikään muu voi olla olemassa, koska meidän taloyhtiössä on näin.
Osa ei edes lukenut mitä asiaa ap:llä oli. Se on suurin anti.
Oliko edes komea mies ja hyvä varustus?
Vierailija kirjoitti:
Oisit päässyt panee!
Netissä on paljon hyviä dokumentteja tästä aiheesta, kun joku on jossain alasti ja joku toinen vahingossa tulee sinne. Yleensä siitä seuraa coitus.
Kantsis olla oma sauna. Yököttää ajatus mennä saunaan, jossa kaikki randomit ovat istuneet ja sitten hierot omia pakaroita muiden pyllymehuihin.. hyi helv.... 🤮
Itse rakastan saunomista. Valitettavasti joudun asumaan kerrostalossa ja kyllä mullakin menisi fiilis, jos joku olisi mun vuorolla saunassa. Koko viikon odotettu rentoutumishetki ja kohokohta olisi " pilalla" kyllä. Joskus niin on käynytkin, eikä se kivalta tuntunut, kun olin jo ehtinyt riisua, kun kuulin, että suihku avattiin. Onneksi en ehtinyt törmäämään alastomana sinne suihkuhuoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimellisiä listoja ei saa enää olla missään. Saunavuorolistoissa pitää nykyään olla vain "varattu" - sana varatun vuoron kohdalla.
Eli, jos nimellisiä jossain on, niin isännöitsijä ei ole ajan tasalla.Näytäppä se lainkohta, jossa näin sanotaan. Toki monessa talossa toimitaan noin.
Se on sellainen juttu kuin tietosuojalaki. Muutama vuosi sitten laki tiukkeni ja kenenkään tietoja ei saa näkyä julkisesti. Esim. taloyhtiöiden ovisummerin kohdalla ei saa olla enää nimeä, pelkkä numero vain, sauna- tai pyykkivuorolistoissa varattu-sana jne. Tämä on selkeä parannus entiseen, nythän esim. tilanteita väijyneet murtomiehet tietävät kenellä on saunavuoro milloinkin jne.
Meillä taas on tullut ongelmaksi pyykkitupa jossa vuoroa venytetään toisten päälle. Maamutit kyseessä joille yleisten sääntöjen noudattaminen on jotenkin tuntematon konsepti. Seuraavaksi viskon ne vaatteet suoraan lattialle ja laitan omani tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Kantsis olla oma sauna. Yököttää ajatus mennä saunaan, jossa kaikki randomit ovat istuneet ja sitten hierot omia pakaroita muiden pyllymehuihin.. hyi helv.... 🤮
Jep. Ja tietyt ryhmät menee suoraan saunaan ilman suihkua.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuolla saa käyttää omia laudeliinoja tai peflettejä?
AP on kunnon kaikestaitkijä. Kaupassa joku valittaa: itku tulee. Töissä joku antaa kritiikkiä: itku tulee. Kynsi katkeaa: itku tulee.
Raivostuttava ihmistyyppi.