Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun maksamalla saunavuorolla oli joku random tyyppi saunassa! Ylireagoinko?

Vierailija
16.04.2022 |

Mulle kävi just näin, ja ahdistuin. Mietin ylireagoinko? Mulla oli eilen saunavuoro, mutta saunavuoroa ei oltu vielä päivitetty saunan oven listaan. No, siellä oli joku tuntematon tyyppi saunomassa, koska "tämä on vapaa vuoro". Lähti sitten lopulta pois kun sanoin että olen varannut (ja maksanut) kyseisen vuoron, vaikka sitä ei ole vielä listaan päivitettykään. Meni saunailta ihan pilalle. Olin orientoitunut siihen, että kohta pääsen rentoutumaan ja viettämään rauhallista iltaa saunassa. Sitten stressitasot pomppaa kattoon, kun siellä on joku random tyyppi jonka kanssa joutuu vääntämään että kenen vuoro nyt onkaan... Olen kai tosi herkkä tai jotain mutta en enää pystynyt kunnolla nauttimaan saunasta, meni fiilis, kun kroppa oli ihan ylikierroksilla tuon episodin jälkeen.

Toinen asia on se, että suututtaa tuollaiset ihmiset jotka katsovat listasta "vapaita vuoroja" ja menevät sitten maksamatta saunaan. Jos haluatte noin paljon saunoa niin miksette maksa ihan omaa vuoroa?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadit hyvitystä isännöitsijältä, kun näin kävi, eikä päivitys ennättänyt. Nousee isännöitsijänkin mielenkiinto tehdä asialle jotain.

Vierailija
22/55 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtakaa ukko sellaiseen että vaan sen varatun ja maksetun "avain" sopii ja aukaisee .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo nyt korkean stressin tasoinen juttu ole. Ainahan kerrostalossa jotain sattuu. Lähtihän tuo ihminen sitten kuitenkin rauhallisesti pois saunasta.

Olisin ymmärtänyt stressin jos olisi ollut juopunut, huumeissa tai agressiivinen. Tai olisi sotkenut saunaa jotenkin.

Miksi et ollut laittanut nimeäsi listaan jos lista oli ovessa ja esimerkiksi siihen pystyi kirjoittamaan tai liimaamaan jonkun lapun.

Oletko nyt vasta varannut saunavuoron vai miksi nimesi ei ollut päivittynyt?

Vierailija
24/55 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita isännöitsijälle että saunassa käy porukkaa saunavuorojen ulkopuolella. Meillä tekivät tätä saunavuorojen loputtua ja sauna ei kerinnyt kuivua koska kiuas sammui ja lauteet mätäni.

Vierailija
25/55 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimellisiä listoja ei saa enää olla missään. Saunavuorolistoissa pitää nykyään olla vain "varattu" - sana varatun vuoron kohdalla.

Eli, jos nimellisiä jossain on, niin isännöitsijä ei ole ajan tasalla.

Vierailija
26/55 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimellisiä listoja ei saa enää olla missään. Saunavuorolistoissa pitää nykyään olla vain "varattu" - sana varatun vuoron kohdalla.

Näytäppä se lainkohta, jossa näin sanotaan. Toki monessa talossa toimitaan noin.

Vierailija
27/55 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei saa olla nimellisiä? Meillä lukee sukunimi, asunnon numerokin vielä, esim. Virtanen B 20. (Virtanen, joka asuu B-talossa asunnossa nro 20).

Vierailija
28/55 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se joku paperilista oven ulkopuolella? Voisit kysyä isännöitsijältä, että saako siihen tarvittaessa lisätä itse nimensä (jos kohta sattuu olemaan tyhjä). Luulis.

Juuri näin. Meillä ainakin kestää ehkä n. viikko että lista päivittyy, mutta siinä on se tyhjä kohta. Itse ainakin laittaisin kynällä varmuuden vuoksi oman siihen, vaikka niin hullua väkeä ei kyllä meidän rakennuksessa ole että kuvittelisi että mitään vapaita vuoroja on, kerran kaikki joutuvat kk-maksun maksamaan vuorostaan.

Vierailija
29/55 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei saa olla nimellisiä? Meillä lukee sukunimi, asunnon numerokin vielä, esim. Virtanen B 20. (Virtanen, joka asuu B-talossa asunnossa nro 20).

Sama juttu täällä. Kaikki tiedot on listassa. Itse asiassa huvittava juttu on että tuo on paras tapa löytää tarkka asunnon numero ja nimi, jos haluaa mennä juttelemaan ko. henkilölle. Rakennuksen sisäänkäynnin taululla kun lukee vain kerroksen numero ja nimi, ja asuntojen numerot eivät paikoin ole loogisessa kerrosjärjestyksessä joten henkilöä joutuu etsimään eri kerroksista jos on asiaa.

Vierailija
30/55 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et käytä omaa vuoroasi ja annat usein löylyt harakoille, olet yhtä kova rikollinen, ap, kuin mainitsemasi saunoja. Mikset vapauta vuoroa niinä päivinä, jolloin saunominen ei kiinnosta. Miten joku voi olla noin itsekäs?

Vierailija
31/55 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et käytä omaa vuoroasi ja annat usein löylyt harakoille, olet yhtä kova rikollinen, ap, kuin mainitsemasi saunoja. Mikset vapauta vuoroa niinä päivinä, jolloin saunominen ei kiinnosta. Miten joku voi olla noin itsekäs?

Mistä tiedät ettei siellä ole useampia vapaita vuoroja vielä?

Jos lista on täpötäynnä ja ottaa vielä viimeisenkin vuoron itselleen vaikka ei sitä käytä ollenkaan, sitten olisi ehkä aihetta pohtia onko ihan fiksua muita kohtaan.

Vierailija
32/55 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka rentoutuu likaisessa saunassa? Todella outoa. Toisaalta ei ole oikeus käyttää vuoroasi jos ei ole sitö varannut ja maksanut. En ymmärrä saunojia.

Vierailija
33/55 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä takia en koskaan käytä yhteissaunan tunnin vuoroja. Mahdotonta rentoutua

Vierailija
34/55 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta​lai​set harrastavat tätä paljon. Yksi perhe asuu vuokralla taloyhtiössä ja sen koko suku tulee saunomaan toisten vuoroilla. Sama juttu pyykkituvan kanssa. Mattoja 24/7 kuivumassa kuivaushuoneessa ja kukaan muu ei sinne voi laittaa mitään. Autoilla tuovat muualta pyykkiä pestäväksi. Isännöitsijä ei tee mitään vaikka tuhat kertaa asiasta ilmoitettu.

Vierailija
35/55 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hankkia elämä, jos tällaisesta kokee ahdistusta. Ymmärrän, että jos harmittaa, mutta että oikein ahdistaa ja koko saunailta pilalla... on varmaan muukin elämä yhtä jatkuvaa draamaa?

Vierailija
36/55 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina noissa on jotain häikkää ja siksi en enää yleistä saunaa käytäkään. Olen muutenkin suunnitellut okt:n ostoa, pääsee monista vitutuksista samalla.

Yhdessä luhtitalossa eräs dementtihorisko ajautui saunaan usein vuorollani. Toisessa taas naapurikyylä tunki saunaan ajalla, jonka olin itse maksanut. Saunaan pääsi siis kahta kautta ja piti aina kiireellä saunoa, peseytyä, uida ja tehdä lopputoimet saunassa ja pesuhuoneessa, ettei ämmä pärähtänyt sinne yhtä aikaa. Pukuhuoneen oven sai kyllä lukittua, mutta noihin muihin tiloihin pääsi siis toista kautta. Sanominen ei auttanut mitään. Uusimmassa talossa en ehtinyt edes varata vuoroa kun joku porukka oli sotkenut ja aiheuttanut vesivahingon saunatiloihin. Sinne oli siis tunkenut jonkun asukkaan vanavedessä sakkia, jolla ei olisi ollut sinne mitään asiaa. Jätin sitten koko vuoron varaamatta.

Vierailija
37/55 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luopukaa käyttämättömistä vuoroistanne parhaimpaan sauna-aikaan! Miksi varaatte kerran saamaanne saunavuoroa järkevään aikaan vuositolkulla, vaikkette käy siellä? Kun pitää vain olla niin itsekäs.

Vierailija
38/55 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luopukaa käyttämättömistä vuoroistanne parhaimpaan sauna-aikaan! Miksi varaatte kerran saamaanne saunavuoroa järkevään aikaan vuositolkulla, vaikkette käy siellä? Kun pitää vain olla niin itsekäs.

Tuohan on vain omaa höpinääsi. Aloitus koskee ihan toista aihetta.

Vierailija
39/55 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mielestäni ylireagoit. Tyyppi lähti pois ja homma ok.

Vierailija
40/55 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

37 jatkaa: Ja kukaan muukaan ei saisi siellä käydä, vai? Ja pahimmillaan kaksi saunaa posottaa lämpöä harakoille samanaikaisesti viikosta toiseen! Miettikää vähän ja vapauttakaa saunavuoronne uusien asukkaiden laillisesti varattavaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi